Σάββατο 19 Σεπτέμβρη 2015 - Κυριακή 20 Σεπτέμβρη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ 2015
Συνταγές των κομμάτων διαχείρισης από τα κιτάπια του κεφαλαίου

Ο ΣΥΡΙΖΑ, στο «Σχέδιο κυβερνητικού προγράμματος» που παρουσίασε ενόψει των εκλογών, ανάμεσα σε άλλα, τονίζει: «Ο σχεδιασμός του ΣΥΡΙΖΑ για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα στοιχεία: Τη διασφάλιση των απαραίτητων χρηματοδοτικών πόρων και εργαλείων. Την προσπάθεια να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας μέσω διαρθρωτικών αλλαγών, αντί μέσω της μείωσης των μισθών».

Χαρακτηριστικές είναι και οι «Παραγωγικές προτεραιότητες», σε πλήρη ταύτιση με τους αντίστοιχους κλάδους που ιεραρχεί το εγχώριο κεφάλαιο: αγροτική - κτηνοτροφική παραγωγή και αλιεία, ενέργεια, βιομηχανία, μεταφορές, νέες τεχνολογίες, τουρισμός, κατασκευές.

Λόγος, εξάλλου, γίνεται για μια «νέα επιχειρηματικότητα, που να συνδυάζει την παραγωγή υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας προϊόντων και υπηρεσιών με μια νέα μορφή επιχειρηματικής διακυβέρνησης, μέσα από συνεργατικά σχήματα».

Η ΝΔ μιλά για: «Ενίσχυση της ρευστότητας, επανεκκίνηση της οικονομίας, βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος, αποκρατικοποιήσεις, σταθεροποίηση των δημοσίων οικονομικών, απενοχοποίηση της έννοιας της επιχειρηματικότητας και της έννοιας του κέρδους, στήριξη των επιχειρήσεων που κάνουν έστω και μία πρόσληψη», που αποτελούν τους βασικούς άξονες του προγράμματός της, όπως τους περιέγραψε στην κεντρική προεκλογική συγκέντρωση ο Ευ. Μεϊμαράκης. Η ΝΔ, επίσης, ιεραρχεί την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων σε τουρισμό, ναυτιλία, αγροτική παραγωγή, μεταποίηση, έρευνα - καινοτομία, που είναι οι προς επιλογή κλάδοι που θα ενισχυθούν μέσω του «εθνικού σχεδίου παραγωγικής ανασυγκρότησης» που θα επεξεργαστεί μια «εθνική ομάδα σχεδιασμού», όπου θα συμμετέχουν και παραγωγικοί φορείς, δίνοντας εκεί απευθείας «θεσμικό» λόγο σε εργοδοτικούς φορείς, όπως έχει ζητήσει ανοιχτά π.χ. ο ΣΕΒ.

Ο ΣΕΒ, από την πλευρά του, βλέπει δυνατότητες ανάπτυξης στους εξής κλάδους: Γεωργία, μεταποίηση, μεταφορές, υποδομές, ενέργεια, τουρισμός, κατασκευές και αγορά ακινήτων.

Παράλληλα, το νέο αναπτυξιακό μοντέλο σε όφελος των μονοπωλίων συνδυάζεται με την αποβολή των μικρότερων επιχειρήσεων και επαγγελματιών, που δεν καταφέρνουν να ακολουθήσουν τους ρυθμούς της ανταγωνιστικότητας. Ο ΣΕΒ, χαρακτηριστικά, σημειώνει ότι «συντηρούμε έναν ιδιωτικό τομέα που βρίθει από επιχειρήσεις με χαμηλή προστιθέμενη αξία, με τεχνολογική καθυστέρηση, με ασθενή εξαγωγικό προσανατολισμό». Και βέβαια, το τελευταίο δε θα το βρει κανείς έτσι στα προεκλογικά προγράμματα και τις διακηρύξεις. Είναι μια διεργασία που συντελείται ταυτόχρονα με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των μονοπωλίων, από τις κρατικές και διακρατικές ενισχύσεις, τη φτηνή τραπεζική χρηματοδότηση, από την πτώση του εργατικού «κόστους» και τη φτηνή ανθρώπινη εργασία. Θα το βρει, όμως, στα προγράμματά τους με την αναφορά σε ενίσχυση των επιχειρήσεων καινοτομίας, νέων τεχνολογιών, παραγωγή υψηλής προστιθέμενης αξίας κ.λπ.

Ομολογίες εξυπηρέτησης βιομηχάνων

Οι εγχώριοι βιομήχανοι αξιώνουν μέτρα μείωσης του «μη μισθολογικού κόστους», όπως την παροχή φορολογικών κινήτρων για τους εργοδότες που αυξάνουν τις θέσεις εργασίας (π.χ. μείωση φόρου εισοδήματος αντίστοιχη με το κόστος επιδόματος ανεργίας για κάθε νέα θέση εργασίας), χρηματοδότηση για κατάρτιση και πρακτική άσκηση των νεοεισερχομένων στην αγορά εργασίας.

Ποτάμι: «Το μη μισθολογικό κόστος εργασίας θα πρέπει να μειωθεί και κυρίως οι ασφαλιστικές εισφορές, που εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά υψηλές. Η μείωση θα έχει θετική επίδραση στην ανταγωνιστικότητα, στην απασχόληση, στον περιορισμό της αδήλωτης εργασίας και στην παραγωγικότητα των μικρών επιχειρήσεων».

Ο ΣΥΡΙΖΑ, με το κυβερνητικό πρόγραμμά του, ομολογεί ότι στην ερχόμενη τριετία θα έχει ολοκληρώσει τις παρακάτω 9 ιδιωτικοποιήσεις: Περιφερειακά αεροδρόμια, Ελληνικό, Αστέρας Βουλιαγμένης, Αφάντου (Ρόδος), ΔΕΣΦΑ, ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ROSCO, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών. Οι λίστες των ιδιωτικοποιήσεων συμπληρώνονται από το ειδικό παράρτημα που συνοδεύει το τρίτο μνημόνιο. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται ΔΕΗ, ΔΕΠΑ, ΕΛΠΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, Εγνατία Οδός, ΕΛΤΑ και μια σειρά από άλλες νευραλγικές υποδομές, που σήμερα βρίσκονται, στον ένα ή στον άλλο βαθμό, στην ιδιοκτησία του αστικού κράτους. Σε αυτά, βέβαια, συμφωνούν και τα άλλα κόμματα που τρέχουν στον ίδιο δρόμο, αυτόν της καπιταλιστικής ανάπτυξης.

Σ' αυτό το πλαίσιο, η καπιταλιστική ανάπτυξη συνεπάγεται τη μονιμοποίηση των αντεργατικών μέτρων που ήδη έχουν παρθεί στη φάση της καπιταλιστικής κρίσης και την επέκτασή τους, γιατί μόνο έτσι μπορεί να ενισχυθεί και να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου, στη διαρκή διαπάλη για την απόσπαση κομματιών της επιχειρηματικής πίτας στην αγορά και των κερδών.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου «κεντρική προτεραιότητα» της κυβέρνησης(30/4/2019)
Διαβεβαιώσεις στους επιχειρηματικούς ομίλους στον Τουρισμό(30/1/2015)
Τα θέλουν όλα!(9/8/2005)
Διάσκεψη για την αναβάθμιση του ρόλου του(6/5/2003)
Προγράμματα εντυπώσεων(12/12/2002)
"Μαύρα" σύμφωνα... απασχόλησης(16/3/1997)

Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org