Δευτέρα 29 Ιούνη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Κουνάνε το δάχτυλο οι εφοπλιστές

Με το που αναγγέλθηκε την περασμένη βδομάδα η απεργία των ναυτεργατών (προγραμματιζόταν για αύριο Τρίτη, αλλά τελικά αναβλήθηκε με ευθύνη της πλειοψηφίας της ΠΝΟ), ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας εξέδωσε δελτίο Τύπου, στο οποίο σημειώνει ανάμεσα σε άλλα:

«Στις δύσκολες μέρες που περνάει η πατρίδα μας η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία φαίνεται ότι δεν έχει κατανοήσει την κρισιμότητα της κατάστασης και τις δραματικές επιπτώσεις της για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας.

Δεν εξηγείται διαφορετικά η απεργία η οποία έχει προκηρυχθεί για τις 30 Ιουνίου, η οποία θα έχει σοβαρότατες αρνητικές συνέπειες για την ακτοπλοΐα μας και τους νησιώτες μας, οι οποίοι ήδη βιώνουν μία νέα κρίση, με τα πρώτα σημάδια της μείωσης της τουριστικής κίνησης να είναι εμφανή».

Η πρόκληση βγάζει μάτι. Οι εφοπλιστές, που έχουν καταδικάσει τα νησιά σε απομόνωση, που ξεκοκαλίζουν εκατομμύρια ευρώ, για να καλύπτουν υποτυπωδώς με τα σαπιοκάραβά τους τις λεγόμενες «άγονες γραμμές», έχοντας απλήρωτους για μήνες εκατοντάδες ναυτεργάτες, τους κουνάνε το δάχτυλο και τους λένε επί λέξει: «Στις κρίσιμες αυτές ώρες για τη χώρα μας η αξίωση της ΠΝΟ για μισθολογικές αυξήσεις είναι τουλάχιστον προκλητική» (!)

Ισχυρίζονται μάλιστα ότι «το σοβαρό πρόβλημα της ανεργίας των ναυτικών δεν μπορεί να λυθεί με την επιβάρυνση 57 ακτοπλοϊκών πλοίων με κίνδυνο την αδυναμία δραστηριοποίησής τους και εντέλει απομάκρυνσής τους από την ελληνική αγορά, όπως ακριβώς συνέβη με τις γραμμές της Αδριατικής όπου σήμερα δραστηριοποιούνται πέντε ελληνικά πλοία αντί των 25 την προηγούμενη δεκαετία».

Αλήθεια όμως, ποιος ευθύνεται γι' αυτήν την κατάσταση; Μήπως δεν ευθύνονται οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ενωσης που εφαρμόζουν όλες οι κυβερνήσεις και η σημερινή, για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που εντείνει τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις εταιρείες, με αποτέλεσμα άλλες να βγαίνουν κερδισμένες και άλλες χαμένες;

Μήπως και οι ακτοπλόοι στις γραμμές εσωτερικού δε ζητάνε τώρα να ισχύσουν και εδώ οι όροι δουλειάς που ισχύουν στην Αδριατική, για να κλιμακώσουν την επίθεση στα ναυτεργατικά δικαιώματα και τελικά να τα ισοπεδώσουν; Ας αφήσουν, λοιπόν, τις κλάψες και την κοροϊδία σε βάρος των ναυτεργατών.

Τα «επιχειρήματά» τους δοκιμάστηκαν στην καρδιά της κρίσης και πήραν απάντηση από τους μεγαλειώδεις απεργιακούς αγώνες των ναυτεργατών, με πρωτοπόρες τις ταξικές δυνάμεις. Ολη η λογική τους σκοπεύει να τρομοκρατήσει τους εργαζόμενους, να τους συμβιβάσει με την ιδέα ότι αν δεν υπάρχουν εφοπλιστές, δεν υπάρχουν συγκοινωνίες και δουλειές. Και πως το πόσο, το πώς και με ποιους όρους θα δουλεύουν εξαρτάται από το κέρδος των εφοπλιστών και γενικότερα τις «αντοχές της οικονομίας».

Αλλωστε, δεν κρύβουν τον καημό τους στο τέλος της επιστολής τους, όταν καλούν την ΠΝΟ, «συναισθανόμενη την τεράστια ευθύνη της προς τους νησιώτες, τους ναυτικούς μας, αλλά και την ελληνική κοινωνία που πλήττεται πανταχόθεν, για την υπογραφή/ανανέωση της ΣΣΕ (σ.σ. εννοείται χωρίς αυξήσεις) και την άμεση αναστολή της απεργιακής κινητοποίησης της 30/6».

Και μόνο το γεγονός ότι η πλειοψηφία της ΠΝΟ ανέστειλε την απεργία, με πρόσχημα το δημοψήφισμα, πρέπει να προβληματίσει σοβαρά τους χιλιάδες ναυτεργάτες που «λιώνουν» για ένα μεροκάματο, ή βολοδέρνουν άνεργοι και απλήρωτοι από τους ακτοπλόους εφοπλιστές...


Π. Α.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ