Τετάρτη 27 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 30
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Βαφτίζεται «Ολυμπιακός» για χάρη των εργολάβων...

Ολόκληρο το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου εντάσσεται εσπευσμένα στα απαραίτητα έργα για τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, με υπουργική απόφαση την οποία υπογράφουν οι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ, Μεταφορών και Πολιτισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ρ» η συγκεκριμένη απόφαση «φωτογραφίζει» συμφέροντα κατασκευαστικών ομίλων, οι οποίοι εμπλέκονται στην κατασκευή της Αττικής Οδού και που θέλουν να αναλάβουν όλο το πακέτο του προαστιακού, συνολικού προϋπολογισμού 457 δισ. δρχ.

Εκτός λοιπόν από το τμήμα Πειραιάς - Αθήνα - Μενίδι (Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών) - Σπάτα που αρχικά είχε χαρακτηριστεί ως «Ολυμπιακό», τώρα «Ολυμπιακά» χαρακτηρίζονται και τα υπόλοιπα τμήματα του προαστιακού σιδηροδρόμου που είναι τα εξής:

  • Μενίδι - Οινόη - Χαλκίδα
  • Οινόη - Θήβα
  • Μενίδι - Ισθμός - Κόρινθος - Κιάτο
  • Ισθμός - Λουτράκι.

Μπορεί λοιπόν η κυβέρνηση την περασμένη Τρίτη 19 Ιούνη να παρουσίασε το νέο προϋπολογισμό για τους Ολυμπιακούς Αγώνες χωρίς να συμπεριλάβει σε αυτόν, το τμήμα του προαστιακού Μενίδι - Σπάτα (όπως άλλωστε είχε επισημάνει ο «Ρ»), ωστόσο την ίδια μέρα (ΦΕΚ Β' 776/19.6.2001) με υπουργική απόφαση χαρακτήριζε το σύνολο του έργου ως «Ολυμπιακό»... Το ερώτημα βέβαια είναι πού θα φτάσει τελικά το κόστος της Ολυμπιάδας, δεδομένου ότι το συνολικό κόστος του έργου θα αγγίξει το μισό τρισ.!

Η υπουργική απόφαση των Κ. Λαλιώτη, Χρ. Βερελή και Ε. Βενιζέλου αναφέρει:

«Ορίζουμε ως έργα εξωτερικής υποδομής απαραίτητα για την εξυπηρέτηση των ολυμπιακών εγκαταστάσεων και των έργων υποστήριξής τους τα έργα εκτέλεσης σιδηροδρομικών γραμμών του προαστιακού σιδηροδρόμου, ο οποίος εξυπηρετείται από τις εξής διαδρομές: α. Πειραιάς - Αθήνα - Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) - Αεροδρόμιο Σπάτων. β. ΣΚΑ - Οινόη - Χαλκίδα. γ. Οινόη - Θήβα. δ. ΣΚΑ - Ισθμός - Κόρινθος - Κιάτο. ε. Ισθμός - Λουτράκι.

Αρμόδιος φορέας εκτέλεσης των ως άνω έργων - συνεχίζει η απόφαση - είναι η ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ, η οποία εκτελεί τα ως άνω έργα κατ' απόλυτη προτεραιότητα για λογαριασμό του ΟΣΕ ΑΕ. Οι μελέτες για όλα τα ανωτέρω έργα θα υποβληθούν στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΠΟ, οι οποίες θα γνωμοδοτήσουν σύμφωνα με τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας».

Συμφέροντα των κατασκευαστών

Οπως είναι γνωστό, ο διαγωνισμός που έχει προκηρυχτεί και αφορά το τμήμα του προαστιακού Μενίδι - Σπάτα, προϋπολογισμού 80 δισ. δρχ., έχει «βαλτώσει» και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μερικές από τις μεγάλες τεχνικές εταιρίες που συμμετέχουν στην κατασκευή της Αττικής Οδού έχουν εκφράσει τις ενστάσεις τους προς την κυβέρνηση για ορισμένους όρους του διαγωνισμού. Και με τις ενστάσεις τους υπονοούν ότι το έργο θα πρέπει να κατακυρωθεί υπέρ της κοινοπραξίας που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο, ώστε να μην υπάρξει εμπλοκή των δύο εργοταξίων, με αποτέλεσμα να παρουσιαστούν σοβαρές καθυστερήσεις στην υλοποίησή τους.

Αποτέλεσμα μάλιστα των αντιρρήσεων των εταιριών φαίνεται πως είναι και η προ ημερών απομάκρυνση τεσσάρων από τα επτά μέλη του ΔΣ της εταιρίας ΕΡΓΟΣΕ, θυγατρικής του ΟΣΕ, που έχει αναλάβει την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η φημολογούμενη εμπλοκή του διαγωνισμού σε συνδυασμό με το χαρακτηρισμό όλου του έργου ως «Ολυμπιακού», μπορεί να σημαίνει πως θα έχουμε τη δημοπράτηση όλου του έργου και μάλιστα με κατεπείγουσες διαδικασίες, όπως απαλλοτριώσεις «εξπρές», διαγωνισμοί «φωτογραφικοί» ή ακόμα και απ' ευθείας αναθέσεις.

Πρέπει πάντως να σημειώσουμε ότι από την υπουργική απόφαση προκύπτει πως, στους όμορους με την Αττική νομούς, θα κατασκευαστούν εγκαταστάσεις που θα εξυπηρετούν τους Ολυμπιακούς Αγώνες (ξενοδοχειακές μονάδες, Ολυμπιακά προπονητήρια, ίσως και αθλητικές εγκαταστάσεις).


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ