Τρίτη 26 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΙΚΗ «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ»
Γνώριζαν ότι ήταν σάπιες οι λαμαρίνες

Απανωτά είναι τα στοιχεία που έρχονται στο φως, στην αίθουσα του Εφετείου Πειραιά, όπου από τις αρχές Ιούνη διεξάγεται η δίκη για το ναυάγιο του «ΑΙΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ». Στοιχεία που αποδεικνύουν περίτρανα ότι οι πλοιοκτήτες αδελφοί Ηλιόπουλοι και ο «Ελληνικός Νηογνώμονας» (ΕΝ) γνώριζαν ότι το ναυάγιο αυτού του πλοίου ήταν προδιαγεγραμμένο, όμως ενεργώντας με αποκλειστικό γνώμονα την αύξηση των υπερκερδών τους θυσίασαν τη ζωή των 24 ναυτεργατών του πληρώματος. Το «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» το μεσημέρι της 3ης Σεπτέμβρη 1994 βυθίστηκε αύτανδρο στη μέση του Ατλαντικού Ωκεανού, όταν οι σάπιες λαμαρίνες άνοιξαν σαν χαρτί. Ταυτόχρονα, κάθε μέρα της δίκης έρχεται να αυξήσει τις ευθύνες και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το οποίο απροκάλυπτα εξακολουθεί να «κάνει πλάτες» τόσο σε αυτή την επικίνδυνη ιδιωτική εταιρία, όσο και στους εφοπλιστές. Αλλωστε με εξόφθαλμη κυβερνητική παρέμβαση έφυγε από το εδώλιο του κατηγορουμένου ο πλοιοκτήτης Α. Ηλιόπουλος απαλλαγμένος από την ποινή της 5ετούς φυλάκισης που του είχε επιβληθεί πρωτόδικα. Στο εδώλιο κάθεται πλέον μόνο ο γενικός διευθυντής του «Νηογνώμονα» Δ. Μελισσηνός.

Χτες κατέθεσε ο Η. Σταυρουλάκης επιθεωρητής του ΕΝ μέχρι το 1993 και μέλος της ΠΕΜΕΝ, η οποία αποτέλεσε το βασικό συντελεστή για να βγουν στη φόρα μια σειρά εγκλήματα σε βάρος των ναυτεργατών, όπως ήταν και το συγκεκριμένο ναυάγιο. Ο συνδικαλιστής είχε απολυθεί από το «Νηογνώμονα» γιατί είχε αποκαλύψει ότι ο ρόλος της εταιρίας αυτής από το 1992, οπότε και ο έλεγχος των μετοχών πέρασε σε χέρια εφοπλιστών και άλλων επιχειρηματιών, δεν είχε σχέση με την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Ο μάρτυρας αποκάλυψε ότι από τον «Ελληνικό Νηογνώμονα» παραβιάστηκαν μια σειρά διεθνείς συμβάσεις ακόμα και οι ίδιες οι εγκύκλιοί του για να προσφέρει τις υπηρεσίες του στους πλοιοκτήτες και να εκδώσει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στο «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ». Ειδικότερα το πλοίο είχε εκδιωχθεί το Μάη 1994 από το Γαλλικό Νηογνώμονα ως επικίνδυνο, επειδή οι πλοιοκτήτες δεν εκτέλεσαν τις επισκευές που τους είχαν οριστεί και οι οποίες αφορούσαν την αλλαγή των λαμαρινών του στις δεξαμενές έρματος και αλλού. Στις αρχές Ιούνη 1994 έσπευσε ο «Ελληνικός Νηογνώμονας», χωρίς να λάβει ως όφειλε υπόψη του τις παρατηρήσεις του προηγούμενου Νηογνώμονα και χωρίς να διενεργηθεί από τον ίδιο η κατάλληλη επιθεώρηση, να εκδώσει πιστοποιητικά! Αποτέλεσμα στις 3 Σεπτέμβρη το πλοίο βούλιαξε από ρήγμα που προκλήθηκε στην αριστερή Νο 5 δεξαμενή έρματος.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org