Πέμπτη 11 Ιούνη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Δεδομένη η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων

Η κυβέρνηση ψάχνει το «καλύτερο δυνατό πλαίσιο»... για τη συνέχιση των ιδιωτικοποιήσεων, όπως παραδέχτηκε ο υπουργός Οικονομίας, Γ. Σταθάκης

Το αεροδρόμιο των Χανίων είναι ένα από τα «φιλέτα» που περιλαμβάνονται στο πακέτο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων τα οποία ιδιωτικοποιούνται
Το αεροδρόμιο των Χανίων είναι ένα από τα «φιλέτα» που περιλαμβάνονται στο πακέτο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων τα οποία ιδιωτικοποιούνται
Η απόφαση της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ να ολοκληρώσει την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας και την παράδοσή τους στα μονοπώλια - στην προκειμένη περίπτωση στην κοινοπραξία της γερμανικής πολυεθνικής «Fraport» με τον όμιλο Κοπελούζου, χωρίς να αποκλείεται εμπλοκή και αμερικανικών μονοπωλίων - έγινε σαφής τη Δευτέρα 8/6 από τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γ. Σταθάκη, σε απάντησή του στην Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Μ. Συντυχάκη για το αεροδρόμιο Χανίων.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ανέδειξε ότι η σταδιακή απαξίωση του αεροδρομίου Χανίων, που θέτει σε κίνδυνο και την προστασία της ανθρώπινης ζωής, γίνεται για να οδηγηθεί πιο εύκολα - όπως και τα άλλα 13 περιφερειακά αεροδρόμια - στην ιδιωτικοποίηση. Οπως τόνισε, «υπάρχει αδυναμία συντήρησης και υποστήριξης των χώρων υγιεινής. Τα καύσιμα τελείωσαν, όπως επίσης και το φαρμακευτικό υλικό. Υπάρχει εικόνα εγκατάλειψης στον περιβάλλοντα χώρο, αδυναμία συντήρησης του υφιστάμενου κτιρίου, αδυναμία επισκευής βλαβών που τίθεται ζήτημα ασφάλειας του αεροδρομίου». Οσον αφορά την έλλειψη προσωπικού, τόνισε πως έχει φτάσει στο σημείο να μην υπάρχει μηχανικός καμίας ειδικότητας, που σημαίνει ότι δεν γίνονται επιδιορθώσεις.

Αυτά σε ένα αεροδρόμιο που, όπως ανέφερε ο Μ. Συντυχάκης, «διακινήθηκαν το 2014, 2,5 εκατομμύρια επιβάτες και άλλοι τόσοι αναμένονται για το 2015. Τα έσοδα του 2014, το γνωστό "σπατόσημο", ήταν 15 εκατομμύρια ευρώ και με βάση το ν.3981 το 80% έπρεπε να καταβληθεί στον αερολιμένα».

Από την άλλη, είναι σε εξέλιξη ένα πρόγραμμα επέκτασης και υπερδιπλασιασμού των κτιριακών εγκαταστάσεών του, ύψους 110 εκατ. ευρώ, από το ΕΣΠΑ «Εργα και υποδομές», που έγιναν από τον ιδρώτα του λαού και θα τα καρπωθούν ιδιώτες. «Είναι προίκα της συγκυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την κερδοφορία τους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Μ. Συντυχάκης.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ζήτησε από τον υπουργό να αναφέρει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την εύρυθμη λειτουργία όλων των περιφερειακών αεροδρομίων και για την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού. Θύμισε ότι προεκλογικά ο Γ. Σταθάκης είχε χαρακτηρίσει την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων «εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη», που «προσβάλλει ευθέως το δημόσιο συμφέρον».

«Καλύτερο δυνατό πλαίσιο»... για την παράδοση στρατηγικών υποδομών στα μονοπώλια

Ο Γ. Σταθάκης ανέφερε ότι είναι σε εξέλιξη διαγωνισμός για την πρόσληψη 32 ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και ότι η κυβέρνηση πάει να καλύψει τις ανάγκες όλων των αεροδρομίων με μόλις 2 εκατομμύρια ευρώ.

Για τις ιδιωτικοποιήσεις είπε: «Η κυβέρνηση έχει διατυπώσει μία σαφή και ειλικρινή θέση. Γι' αυτές που έχουν γίνει δεν μπορεί να κάνει πάρα πολλά πράγματα. Για τις δύο που είναι εν εξελίξει (σ.σ. ΟΛΠ, ΟΛΘ) προσπαθεί να διαμορφώσει το καλύτερο δυνατό πλαίσιο, υπό τις σημερινές συνθήκες». Δηλαδή, θα γίνουν κανονικά...

Μάλιστα, εντείνοντας την πρόκληση ανέφερε ότι «η διασφάλιση των θέσεων των εργαζομένων είναι δεδομένη υπό οποιεσδήποτε συνθήκες», όταν δεν υπάρχει ιδιωτικοποίηση που να μην συνοδεύτηκε με συντριπτικό χτύπημα στις θέσεις εργασίας και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων.

Ο Μ. Συντυχάκης επισήμανε ότι η επιλογή του λαού είναι μία. «Αντίθεση στην ιδιωτικοποίηση, σε συνδυασμό με έναν αγώνα για τις Μεταφορές, που θα αποτελούν κοινωνική και λαϊκή ιδιοκτησία. Αλλά αυτό προϋποθέτει πάλη για εργατική, λαϊκή εξουσία, αποδέσμευση από την ΕΕ, με εργατικό, λαϊκό έλεγχο».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ