Παρασκευή 29 Μάη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Δηλώσεις για ΦΠΑ και περιφερειακά αεροδρόμια

Ενα ακόμα δείγμα από τα μέτρα που θα περιλαμβάνει η διαφαινόμενη, από χέρι αντιλαϊκή συμφωνία, που θα προκύψει από τη διαπραγμάτευση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με την τρόικα, έδωσε ο υπουργός Οικονομικών Γ. Βαρουφάκης από το βήμα της Βουλής, απαντώντας σε Επίκαιρες Ερωτήσεις βουλευτών.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός ανέφερε για το ΦΠΑ στα νησιά: «Είχα διατυπώσει μια κατηγορηματική δέσμευση, την οποία τίμησα παρά την ασφυκτική πίεση που δεχόμαστε, να μην υπάρξει καμία αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά κατά την τουριστική περίοδο και μέχρι την 1η Σεπτέμβρη. Δέσμευση στο διηνεκές δεν μπορεί να υπάρξει από κανέναν».

Κλείνοντας το μάτι πονηρά στους εφοπλιστές, πρόσθεσε ότι «εάν δε θέλουμε οι νησιωτικές περιοχές να είναι μόνο ξενοδοχειακά συγκροτήματα για τουρίστες, χρειάζεται μία αναπτυξιακή πολιτική, ένα αναπτυξιακό πλαίσιο, το οποίο, όπως είπε, θα λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητές τους και παράγοντες όπως το κόστος μεταφοράς». Σημειώνεται ότι οι εφοπλιστές θέτουν συνεχώς θέμα μείωσης «του κόστους μεταφοράς», αξιώνοντας από επιδότηση του ήδη αφορολόγητου πετρελαίου για τα καράβια τους, μέχρι κατάργηση των ασφαλιστικών τους εισφορών προς το ΝΑΤ.

Είπε ακόμη, θέλοντας να θολώσει τα νερά σε σχέση με την πολιτική τους, πολιτική υπέρ του κεφαλαίου, ότι: «Στις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται ακόμα και σήμερα, έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια απολύτως ανάλγητη αντιμετώπιση απέναντι στις ανάγκες των νησιών μας. Η πίεση είναι ασφυκτική (...) είμαστε υποχρεωμένοι να είμαστε ευέλικτοι».

«Στο σφυρί» τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, αφού επισήμανε ότι «η κυβέρνηση σέβεται τις νόμιμες συμφωνίες για τις ιδιωτικοποιήσεις», τόνισε ότι η «κυβέρνηση θα συνεχίσει τη διαδικασία αυτή. Βρίσκεται ήδη σε διαπραγμάτευση με τους εταίρους πάνω σε αυτό το θέμα και σας διαβεβαιώ ότι καθώς κλείνει αυτή η διαπραγμάτευση τις επόμενες μέρες, θα κλείσει κι αυτό το ζήτημα».

Αυτό που παζαρεύει είναι η ιδιωτικοποίηση να γίνει με άλλους όρους σε σχέση με την προηγούμενη κυβέρνηση, στο πλαίσιο των ανταγωνισμών διαφόρων μονοπωλιακών ομίλων που ενδιαφέρονται, αλλά για το ντόπιο κεφάλαιο, λέγοντας ότι: «Η δέσμευση για 23,5 εκατ. επενδύσεις σε τέσσερα χρόνια ανά αεροδρόμια είναι πολύ χαμηλή κατ' εμέ» και ότι «πρέπει να υπάρχει ένα μερίδιο για το κράτος. Διότι το κράτος πρέπει να κρατήσει ένα περιουσιακό στοιχείο, το οποίο να μπορέσει να το αξιοποιήσει στο πλαίσιο μιας αναπτυξιακής τράπεζας, ενός αναπτυξιακού οχήματος, μέσα από μία μόχλευση σε συνδυασμό με αναπτυξιακές τράπεζες όπως η ΕτΕ, έτσι ώστε οι συνέργειες από την αξιοποίηση αυτής της δημόσιας περιουσίας να μεγιστοποιηθούν».

Ετσι, δείχνοντας τους ανταγωνισμούς των μονοπωλίων για τα περιφερειακά αεροδρόμια, σημείωσε ότι υπάρχει πρόβλημα «με την ιδέα ότι 14 περιφερειακά αεροδρόμια πωλούνται στην ίδια εταιρεία».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ