Παρασκευή 22 Μάη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
ΕΡΓΑΤΙΚΑ «ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ» ΣΕ ΟΡΥΧΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΗ
Από τύχη δεν υπήρξαν νεκροί...

Μέσα σε τρεις μέρες έγιναν δύο ανατροπές οχημάτων και μία τρίτη στις 9 Μάρτη

Από παλιότερο ατύχημα με ανατροπή οχήματος που έγινε σε ορυχείο της ΔΕΗ
Από παλιότερο ατύχημα με ανατροπή οχήματος που έγινε σε ορυχείο της ΔΕΗ
Δύο εργατικά ατυχήματα μέσα στις τρεις τελευταίες μέρες σημειώθηκαν στα ορυχεία της ΔΕΗ στην Κοζάνη, χωρίς ευτυχώς να θρηνήσουμε ζωές εργατών. Χτες, Πέμπτη, ένα όχημα (τύπου «UNIMOG») έπεσε σε κανάλι αποστράγγισης στο Ορυχείο Καρδιάς, καθώς δεν έπιασαν τα φρένα. Την Τρίτη 19/5, στο ίδιο ορυχείο, ανατράπηκε όχημα στο οποίο επέβαιναν συμβασιούχοι εργαζόμενοι. Επίσης, στις 9 Μάρτη, στο Ορυχείο Μαυροπηγής, ανατράπηκε όχημα στο δρόμο προς τον αποθέτη Α1 (λόγω ολισθηρότητας).

Οπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, τα ατυχήματα οφείλονται στην παλαιότητα του στόλου των οχημάτων, στην εντατικοποίηση της δουλειάς λόγω έλλειψης προσωπικού, τόσο για τη χρήση των οχημάτων, όσο και για τη συντήρησή τους, καθώς και στην ολισθηρότητα των δρόμων.

Στα συνεργεία βάσης των συντηρήσεων έχει μείνει ελάχιστο τακτικό προσωπικό και πλέον οι περισσότερες συντηρήσεις δίνονται σε εργολαβίες. Χαρακτηριστικά, ο τομέας ελέγχου της ΔΕΗ, που περνάνε τα οχήματα πριν περάσουν ΚΤΕΟ, έχει μείνει με ένα άτομο τακτικό προσωπικό και συμπληρώνεται με εργαζόμενους με ελαστικές σχέσεις εργασίας.

Η «Αγωνιστική Συνεργασία» (δυνάμεις του ΠΑΜΕ) στο Σωματείο «ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ» θέτει σοβαρά ερωτήματα για το πόσα οχήματα τελικά περνάνε έλεγχο και με ποια κριτήρια χαρακτηρίζονται κατάλληλα και ξαναμπαίνουν στην κυκλοφορία. Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, το όχημα που ανατράπηκε το Μάρτη, «στο παρελθόν διασκευάστηκε σε βυτιοφόρο για ένα χρονικό διάστημα και στην πορεία ξαναδιασκευάστηκε και έγινε με καρότσα. Υπάρχει ερωτηματικό αν, κατά τις διασκευές αυτές, έγινε έλεγχος για την ασφάλεια του οχήματος.

Θυμίζουμε ότι και πριν από ενάμιση χρόνο περίπου, είχαμε ανάλογο ατύχημα, ευτυχώς πάλι όχι θανατηφόρο, με όχημα ίδιου τύπου, το οποίο ήταν παμπάλαιο και δεν έπρεπε καν να είναι στην κυκλοφορία».

Τονίζει ακόμα ότι «πάγιο αίτημα των συνδικάτων και των εργαζομένων θα πρέπει να είναι να αποσυρθούν άμεσα όλα τα παλιά αυτοκίνητα και να αντικατασταθούν με νέα σύγχρονα, που να ανταποκρίνονται στις δύσκολες συνθήκες στα ορυχεία και να πληρούν όλους τους όρους ασφάλειας για το προσωπικό. Παράλληλα, να διεκδικήσουμε άμεσα προσλήψεις τακτικού προσωπικού συνολικά αλλά και για την πλήρη επάνδρωση του τομέα συντηρήσεως, με ταυτόχρονη κατάργηση των εργολαβιών».

Τέλος, καταγγέλλει τις δυνάμεις του παλιού και νέου εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού (ΚΟΙΡΙΞΕ - ΔΡΑΣΕ - ΜΕΤΑ), γιατί απέρριψαν την παραπάνω πρόταση της «Αγωνιστικής Συνεργασίας», αλλά και την πρόταση για κινητοποίηση, με τη δικαιολογία ότι «πρώτα θα πρέπει να ακούσουμε την εργοδοσία».

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Ερώτηση προς τους υπουργούς Παραγωγικής Ανασυγκρότησης και Εργασίας για τα εργατικά «ατυχήματα» στα ορυχεία της ΔΕΗ, στην Κοζάνη, κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Σάκης Βαρδαλής και Ελένη Γερασιμίδου.

Οπως σημειώνουν, «η απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας έχει ως συνέπεια την εντατικοποίηση και τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, τη μείωση του προσωπικού, την έλλειψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς», παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ απαιτούν: Την ολοκληρωμένη διερεύνηση των εργατικών ατυχημάτων, την απόδοση των ευθυνών. Την ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος των συνδικάτων και των εργαζομένων για απόσυρση όλων των παλιών οχημάτων και την αντικατάστασή τους με νέα και σύγχρονα. Τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για τη διασφάλιση των εργασιακών, ασφαλιστικών δικαιωμάτων και την προστασία των εργαζομένων στους εργολάβους και τη ΔΕΗ.

Επίσης, την ενίσχυση της Επιθεώρησης Μεταλλείων Βόρειας Ελλάδας και την ταυτόχρονη ενίσχυση της περιφερειακής διεύθυνσης του ΣΕΠΕ Δυτικής Μακεδονίας. Τη μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζόμενους στη ΔΕΗ. Την άμεση προκήρυξη προσλήψεων μόνιμου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα και ταυτόχρονη κατάργηση των εργολαβιών και των ελαστικών σχέσεων εργασίας.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Σοβαρές ελλείψεις απειλούν την υγεία και τη ζωή των εργαζομένων(9/1/2019)
Εργατικό «ατύχημα» στο ορυχείο Μαυροπηγής(4/8/2015)
Συχνά ατυχήματα σε χώρους δουλειάς της ΔΕΗ(22/3/2014)
ΑΤΙΤΛΟ(7/5/2009)
Κέρδη από το αίμα των εργαζομένων(24/3/2006)

Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org