Τετάρτη 29 Απρίλη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
Εκβιάζει τους ναυτεργάτες για να αβαντάρει τους εφοπλιστές

Το νομοσχέδιο που ενισχύει το αντιδραστικό πλαίσιο στην ακτοπλοΐα υπερασπίστηκε ο Θ. Δρίτσας

«Αιτήματα των ναυτικών» και «κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών» βάφτισε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, τα νέα προνόμια που ετοιμάζει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ για τους εφοπλιστές, ενώ επιδόθηκε έμμεσα και στον εκβιασμό «επιδοτήσεις ή παραπέρα μείωση του ήδη μειωμένου ακτοπλοϊκού στόλου».

Ενημερώνοντας χτες τους ναυτιλιακούς συντάκτες και σε μια προσπάθεια να υπερασπιστεί το νομοσχέδιο που βρίσκεται σε διαβούλευση και προβλέπει ότι οι ναυτεργάτες θα πληρώνονται τα δεδουλευμένα, αν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν πάρει πρώτα ως προκαταβολή το 30% των επιδοτήσεων του επόμενου μήνα, ανάφερε: «Ο ακτοπλοϊκός στόλος έχει μειωθεί δραματικά και δεν πρέπει κανένας χειρισμός να οδηγήσει στην παραπέρα μείωσή του».

Δηλαδή, η κυβέρνηση αποδέχεται πλήρως -και όπως φαίνεται από το νομοσχέδιο, ενισχύει- το αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο που στηρίζεται στον κανονισμό 3577/92 της ΕΕ για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών (ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία με το νόμο του ΠΑΣΟΚ 2932/2001).

Κάνοντας χρήση αυτών των νόμων, μια ανάσα πριν την έναρξη της θερινής - τουριστικής περιόδου, υπολογίζεται ότι οι εφοπλιστές έχουν ακινητοποιήσει το 50% του ακτοπλοϊκού στόλου, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα 11 δεμένα πλοία της «ΝΕΛ». Η ακτοπλοϊκή σύνδεση συνολικά των νησιών εξυπηρετείται με 20 περίπου πλοία όλα κι όλα, που πηγαινοέρχονται ασταμάτητα, με τα πληρώματα να δουλεύουν μέχρι εξάντλησης και απλήρωτα!

Για παράδειγμα, το 38χρονο πλοίο «Β. ΚΟΡΝΑΡΟΣ», χτες Τρίτη, απέπλευσε από Πειραιά για Θήρα, Ανάφη, Σητεία, Κάσο, Πηγάδια, Διαφάνη, Χάλκη, Ρόδο! Σύνολο «πήγαινε - έλα» 18 λιμάνια! Το «Ν. ΜΥΚΟΝΟΣ», επίσης χτες το απόγευμα, απέπλευσε για Σύρο, Μύκονο, Αγ. Κήρυκο (Ικαρίας), Καρλόβασι, Βαθύ, Χίο, Μυτιλήνη, Λήμνο, Καβάλα!

Αυτό το αίσχος η νέα κυβέρνηση έρχεται να το επιβραβεύσει με την ενίσχυση του καθεστώτος των επιδοτήσεων στους εφοπλιστές, αφήνοντας ανέγγιχτα όλα τα μέτρα της προηγούμενης συγκυβέρνησης, με τα οποία μειώθηκαν κατά 45% οι οργανικές συνθέσεις. Με το νομοσχέδιο αυτό, κατά τον Θ. Δρίτσα, δε θα μειωθεί άλλο ο ακτοπλοϊκός στόλος. Για να ολοκληρώσει τον εκβιασμό, ισχυρίστηκε μάλιστα ότι «οι εργαζόμενοι το έθεσαν» και ότι «μαζί με τους εργαζόμενους το προχωρήσαμε»!

Οσον αφορά τη Ναυτική Εκπαίδευση, σε ερώτηση αν θα ιδιωτικοποιηθεί όπως απαιτούν οι εφοπλιστές, απάντησε με «ήξεις αφήξεις» όπως: «Δε νοείται η χώρα που έχει την πρώτη ναυτική δύναμη στον κόσμο να αποποιείται των ευθυνών της για μια αναβαθμισμένη και επαρκή ναυτική εκπαίδευση»...


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ