Πέμπτη 5 Μάρτη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΛΑΪΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
Απομονωμένα τα νησιά - απλήρωτα τα πληρώματα

Η κυβέρνηση σηκώνει ψηλά τα χέρια και καλύπτει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες

Συνεχίζεται με ευθύνη και της νέας συγκυβέρνησης η απομόνωση μιας σειράς νησιών του Αιγαίου και η μη καταβολή δεδουλευμένων για εκατοντάδες ναυτεργάτες, την ώρα που οι επιδοτήσεις στους εφοπλιστές ρέουν απρόσκοπτα για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές». Μάλιστα, στο δίκαιο αίτημα των ναυτεργατών να πληρωθούν τα δεδουλευμένα και όλα τα νησιά να έχουν καράβι, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, απάντησε προχτές ότι «δεν υπάρχει πλήρης λύση»!

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ΝΕΛ. Εχει ακινητοποιήσει και τα 12 πλοία της χωρίς να λογοδοτεί πουθενά. Οι ναυτεργάτες των πληρωμάτων είναι απλήρωτοι για 6 με 7 μήνες. Νησιά όπως Ικαρία, Φούρνοι, Σάμος, Λήμνος Αϊ - Στράτης και άλλα, εξυπηρετούνται με ένα και μόνο πλοίο. Μάλιστα, οι Φούρνοι και ο Αϊ - Στράτης εξυπηρετούνται εδώ και καιρό μόνο με καΐκια!

Το μέτρο που πήρε το υπουργείο απέναντι στη ΝΕΛ, για όλη αυτήν την κατάσταση ήταν το εξής: «Την προηγούμενη εβδομάδα καταβλήθηκε στην εταιρεία οφειλόμενο ποσό Δεκεμβρίου ύψους 287.000 ευρώ μετά τις υπέρ Δημοσίου κρατήσεις», προκειμένου από τα χρήματα αυτά να πληρώσει και τα πληρώματα. Βέβαια, όπως ομολογεί το ίδιο το υπουργείο, «η εταιρεία, όμως, απέδωσε στους εργαζομένους σχεδόν το ήμισυ»...

Προχτές, έγινε η τρίτη κατά σειρά συνάντηση του Θ. Δρίτσα με τους ναυτεργάτες της ΝΕΛ, οι οποίοι απαίτησαν να πάρουν τα λεφτά τους και να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη συγκοινωνιακή σύνδεση των νησιών. Σύμφωνα με δελτίο Τύπου του υπουργείου «ο αναπληρωτής υπουργός (...) τόνισε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ένα τεράστιο αδιέξοδο και σε ένα εξαιρετικά δυσεπίλυτο πρόβλημα, που οξύνθηκε μέσα στην τελευταία τετραετία. Ενημέρωσε ότι σήμερα πράγματι δεν έχει πλήρη λύση. Αυτό είναι αδύνατο. Εχει όμως δρομολογήσει πρωτοβουλίες με τη βάσιμη προσδοκία ότι αυτές στο αμέσως επόμενο διάστημα θα φέρουν αποτελέσματα»!

Δηλαδή, καλύπτει πλήρως την εταιρεία, αλλά και την αιτία που οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες έφτασαν σε αυτό το σημείο. Δηλαδή, τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την άρση του καμποτάζ, που μετέτρεψε τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σε ξέφραγο αμπέλι, ενισχύοντας την κερδοφορία των εφοπλιστών. Ο κανονισμός είναι νόμος του κράτους με τον 2932/2001 της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ σημειώνουν: «Τέρμα πια η κοροϊδία εφοπλιστών και κυβέρνησης, να πληρωθούν τώρα οι ναυτεργάτες. Καμία ανοχή, καμία επανάπαυση. Επιβάλλεται επαγρύπνηση, ετοιμότητα από όλους τους ναυτεργάτες, να διεκδικήσουμε με πολύμορφους αγώνες τα δικαιώματά μας».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εκβιάζει τους ναυτεργάτες για να αβαντάρει τους εφοπλιστές (2015-04-29 00:00:00.0)
1.324.197 ευρώ στη ΝΕΛ που κρατά απλήρωτους 500 ναυτεργάτες (2015-03-14 00:00:00.0)
Σταθερά στους καταπέλτες για τα δεδουλευμένα (2009-06-09 00:00:00.0)
Στους καταπέλτες για τα δεδουλευμένα (2009-01-28 00:00:00.0)
Στους καταπέλτες για τα δεδουλευμένα (2009-01-28 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org