Πέμπτη 22 Γενάρη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΑΛΕΧΑΝΤΡΟ ΓΚΟΝΖΑΛΕΣ ΙΝΙΑΡΙΤΟΥ
Birdman ή η απρόσμενη αρετή της αφέλειας

Καυστική μετακωμωδία του άξιου Μεξικανού σκηνοθέτη του εξαιρετικού σκοτεινού δράματος «Biutiful», που, ενώ έχει αποδείξει ότι δεν του αρέσουν τα εύκολα, επιδόθηκε σε μια λαμπρή, απρόσμενα λάιτ κωμωδία. Νέο είδος για τον Ινιάριτου, εύθυμο, με έντονους τόνους μαγικού ρεαλισμού, καλολαδωμένη κωμωδία, που κλείνει το μάτι στη βαριά βιομηχανία του Χόλιγουντ. Ευέλικτη, ευκίνητη, σπάνιας αφηγηματικής ρευστότητας η μαύρη κωμωδία δωματίου, που διαδραματίζεται στα παρασκήνια ενός θεάτρου του Μπροντγουέι χωρίς ούτε στιγμή να γίνεται θεατρική. Το φιλμ ανήκει δικαιωματικά στον πρωταγωνιστή Μάικλ Κίτον, που, ως πάλαι ποτέ σταρ των μπλόκμπαστερς, ως "Birdman" μέσα στο κοστούμι του Ανθρώπου - Πουλιού, κάποτε, είχε στα πόδια του το Χόλιγουντ... Τώρα αποφάσισε να σοβαρευτεί. Γίνεται παραγωγός, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής σε ένα κουλτουριάρικο δράμα του συγγραφέα Ρέιμοντ Κάρβερ. Καθισμένος στο καμαρίνι, κουρασμένος, αυλακωμένος και πλαδαρός, προετοιμάζεται να δείξει ότι «αξίζει» και χωρίς το πλουμιστό κοστούμι... Μόνο που ο καθρέφτης λέει άλλα... Και, τότε, εμφανίζεται το «alter ego» του, ο Ανθρωπος - Πουλί, και παίρνει τον έλεγχο της κατάστασης...

Ανοιγμα λαμπρό, γρήγοροι διάλογοι, διασκεδαστικά μακρές σκηνές, εγωκεντρικοί ηθοποιοί, σκηνές που αιωρούνται, κάμερα που «πετά», κι ένας ειρωνικός, διαπεραστικός σόλο τυμπανισμός... Τίποτα καινούργιο ως προς τη θεματική, που άπτεται των θεατρικών παρασκηνίων. Η ειδοποιός διαφορά έγκειται στην καταλυτική ακρίβεια του τρόπου που ο σκηνοθέτης χειρίζεται και εξευγενίζει την «παραδοσιακή» κατάσταση...

Με τους: Μάικλ Κίτον, Εμα Στόουν, Εντουαρντ Νόρτον, Ναόμι Γουότς, Ζακ Γαλιφιανάκις κ.ά.

Παραγωγή: «Birdman» ΗΠΑ (2014).


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ