Παρασκευή 16 Γενάρη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
Θυμήθηκαν το «Norman Atlantic»

Οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ στην Πανελλήνια Ενωση Ναυτών (ΠΕΝΕΝ), με επικεφαλής τον πρόεδρο της Ενωσης Αν. Νταλακογιώργο, από τις 28/12 που πήρε φωτιά το πλοίο «NORMAN ATLANTIC», «θυμήθηκαν» να βγάλουν δελτίο Τύπου μόλις στις 12/1 (!) Σ' αυτό, κλείνουν προκλητικά το μάτι στους εφοπλιστές, λέγοντας ότι «προφανώς η ασφάλεια του πλοίου» μείωσε την οργανική σύνθεση του «NORMAN ATLANTIC», και όχι βέβαια η ΑΝΕΚ, δηλαδή η ναυλώτρια εταιρεία, κάνοντας χρήση των σχετικών νόμων της κυβέρνησης.

Στη συνέχεια, ζητάνε και τα «ρέστα» από την Ενωση Μηχανικών (ΠΕΜΕΝ), επειδή - όπως γράφουν - οι εκπρόσωποί της «έλαμψαν διά της απουσίας τους» από την Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ, σε συνεδρίαση που αφορούσε την υπόθεση της ναυτικής τραγωδίας! Η βρωμιά τους δεν πιάνει πουθενά. Οι ναυτεργάτες ξέρουν ότι ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ, από την πρώτη στιγμή που εκδηλώθηκε η φωτιά στο πλοίο, αποκάλυψαν με συγκεκριμένα στοιχεία την κατάφωρη παραβίαση των κανόνων αξιοπλοΐας στο πλοίο. Στη συνέχεια, με συνέντευξη Τύπου, ανέδειξαν με νεότερα στοιχεία τις εγκληματικές ευθύνες των εφοπλιστών, της κυβέρνησης και της ΕΕ.

Τι έκαναν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι δυνάμεις του στο συνδικαλιστικό κίνημα; Εδωσαν χρόνο σε κυβέρνηση και εταιρεία να κουκουλώσουν τις ευθύνες τους. Στο δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ στις 28/12, σημείωνε: «Τώρα προέχει η επιτυχής έκβαση της επιχείρησης διάσωσης των επιβατών και των μελών του πληρώματος. Τα όποια ερωτηματικά γεννώνται για τα αίτια του συμβάντος, αλλά και για την ασφάλεια του πλοίου, τίθενται αυτή τη στιγμή σε δεύτερη μοίρα»! Τα ίδια έλεγε και ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης.

Τα ίδια επανέλαβε και ο Αν. Νταλακογιώργος, όχι την ίδια μέρα, αλλά δύο μέρες μετά από την τραγωδία και ενώ είχε βουίξει ο τόπος από τις αποκαλύψεις των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ότι το καράβι είχε αποπλεύσει με προβλήματα στην πυρασφάλεια και στη στεγανότητα, με μειωμένη οργανική σύνθεση. Δήλωσε στις 30 Δεκέμβρη στο ραδιοσταθμό «Κόκκινο»: «Αναφορικά με την εκδήλωση της φωτιάς και τα αίτιά της καθώς και το πώς λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης, ασφάλειας αλλά και η όλη επιχείρηση για τη διάσωση των επιβατών μετά το SOS, είναι πρόωρο να διατυπώσουμε κρίσεις και σχόλια».

Ο ίδιος είπε ότι για τη μειωμένη οργανική σύνθεση, έναν από τους βασικούς παράγοντες που αυξάνουν τους κινδύνους στη θάλασσα, ευθύνεται «το σκεπτικό του νεοφιλελεύθερου μοντέλου» και όχι βέβαια ο κανονισμός 3577, που έχει εκδοθεί από την ΕΕ από το 1992 και προβλέπει μειωμένες οργανικές συνθέσεις με ναυτεργάτες χωρίς δικαιώματα. Μάλιστα, όταν το 2010 άρχισε η εφαρμογή αυτού του κανονισμού στα επιβατηγά πλοία, ο συνδικαλιστής του ΣΥΡΙΖΑ ζητούσε απλά «να μείνουν και κάποιοι Ελληνες», δηλαδή ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα... Ενώ ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Τσίπρας είχε χαρακτηρίσει τότε τις απεργίες των ναυτεργατών «εξαλλοσύνες».


Ζ.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ