Τρίτη 30 Δεκέμβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΔΙΕΘΝΗ
IΝΔΟΝΗΣΙΑ
Νέα αεροπορική τραγωδία με 162 επιβάτες

Εξαφανίστηκε αεροσκάφος που ανήκει στην «AirAsia», μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες «χαμηλού κόστους» της νοτιοανατολικής Ασίας

Η «AirAsia» περηφανεύεται ότι κατάφερε «τώρα όλοι (να) μπορούν να πετάξουν»
Η «AirAsia» περηφανεύεται ότι κατάφερε «τώρα όλοι (να) μπορούν να πετάξουν»
ΤΖΑΚΑΡΤΑ.--

Αεροσκάφος της μαλαισιανής εταιρείας χαμηλού κόστους «AirAsia» αναφέρθηκε ότι εξαφανίστηκε νωρίς το πρωί της περασμένης Κυριακής (τοπική ώρα), περίπου 40 λεπτά αφού είχε αναχωρήσει από την Ιάβα της Ινδονησίας με κατεύθυνση τη Σιγκαπούρη.

Στο αεροπλάνο επέβαιναν συνολικά 162 άτομα, μαζί με το 7μελές πλήρωμα. Ανάμεσα σε αυτά υπήρχαν 16 παιδιά και ένα βρέφος.

Οπως ενημέρωσε εκπρόσωπος του υπουργείου Μεταφορών της Ινδονησίας, «η Τζακάρτα έχασε τον έλεγχο με το αεροπλάνο μεταξύ Σουραμπάγια και Σιγκαπούρης στις 07.55 τοπική ώρα». Η πτήση QZ8501 είχε αναχωρήσει από το διεθνές αεροδρόμιο Τζουάντα στη Σουραμπάγια του νησιού Ιάβα και αναμενόταν να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο Σάνγκι της Σιγκαπούρης στις 08.30 τοπική ώρα.

Μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές δεν είχαν γίνει γνωστά τα ακριβή αίτια της εξαφάνισης. Σύμφωνα με την ιδιοκτήτρια εταιρεία, «ο πιλότος είχε ζητήσει να αποκλίνει από την πορεία πτήσης λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών» και να ανέβει από τα 32.000 πόδια στα 38.000.

Ο επικεφαλής της Υπηρεσίας Ερευνών και Διασώσεων της χώρας (Basarnas), Μπαμπάνγκ Σοελιστίο, δήλωσε χτες το βράδυ (τοπική ώρα) ότι η υπηρεσία εκτιμά πως το αεροπλάνο συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ του νησιού Μπελιτούνγκ και του δυτικού Καλιμαντάν, χωρίς ωστόσο να δώσει περαιτέρω εξηγήσεις. Ενώ σύμφωνα με πληροφορίες που προέρχονται από αεροσκάφη που επιχειρούν για την ανεύρεση του χαμένου επιβατηγού εντοπίστηκαν κάποια ίχνη πιθανόν από συντρίμμια στην επιφάνεια της θάλασσας της Ιάβας.

«Χαμηλό κόστος» σημαίνει ...εκπτώσεις στην ασφάλεια

Η ιδιοκτήτρια εταιρεία θεωρείται μια από τις σημαντικότερες αεροπορικές εταιρείες «χαμηλού κόστους» στην Ασία (ορισμένα ΜΜΕ μετέδιδαν ότι κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο στη σχετική αγορά της νοτιοανατολικής Ασίας). Στην ιστοσελίδα της περηφανεύεται μεταξύ άλλων για το μικρό χρονικό διάστημα που χρειάζονται τα αεροπλάνα (25 λεπτά όπως ισχυρίζεται) να ετοιμαστούν για το επόμενο ταξίδι και κομπάζει για τη «χρησιμοποίηση στο μέγιστο του αεροσκάφους», το «χαμηλότερο κόστος» και τη «μεγάλη παραγωγικότητα των αερογραμμών και του προσωπικού». Σύνθημα της «ΑirAsia» είναι το «όλοι μπορούν να πετάξουν», ενώ θεωρείται ότι είναι η εταιρεία που έδωσε τη δυνατότητα χρήσης αεροπλάνου σε όσους δεν την είχαν πριν, στην πολυπληθή νοτιοανατολική Ασία. Σε μια περιοχή δηλαδή όπου συγκεντρώνονται εκατοντάδες χιλιάδες λαϊκές οικογένειες (που εταιρείες όπως η συγκεκριμένη φαίνεται ότι κατάφεραν να εξασφαλίσουν ως πελατεία) αλλά και μια σειρά αναδυόμενα επιχειρηματικά συμφέροντα που αξιώνουν προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών τους. Εχει επανειλημμένα επιβεβαιωθεί ότι το «χαμηλό κόστος», για το οποίο τέτοιες εταιρείες περηφανεύονται, εξασφαλίζεται μέσα από το πετσόκομμα μέτρων ασφαλείας, την εντατικοποίηση μέχρι εξάντλησης του πληρώματος και άλλων «εξοικονομήσεων» που αποβαίνουν σε βάρος επιβατών και εργαζομένων, αλλά προς όφελος της τσέπης του εργοδότη.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ