Τρίτη 30 Δεκέμβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
Παρέμβαση του ΚΚΕ για το μετρό Θεσσαλονίκης

Ανακοίνωση της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας, με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις στο έργο

Από τις εργασίες κατασκευής του μετρό στη Θεσσαλονίκη
Από τις εργασίες κατασκευής του μετρό στη Θεσσαλονίκη
Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις στα έργα κατασκευής του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης, δηλαδή την αίτηση διάλυσης της σύμβασης που κατέθεσε η ανάδοχος του έργου και την προετοιμασία μαζικών απολύσεων, η Κομματική Οργάνωση Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ σημειώνει σε ανακοίνωση:

«Το ΚΚΕ, από την αρχή του έργου, ήταν, είναι και θα είναι δίπλα τους. Καλούμε τους εργαζόμενους στο ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης να μην αναγνωρίσουν και να μη δεχτούν καμία απόλυση, να απαιτήσουν να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την ταχεία ολοκλήρωση του έργου, χωρίς επιβάρυνση του προϋπολογισμού του, με πλήρη δικαιώματα των εργαζομένων με ευθύνη του κράτους.

Οι υποσχέσεις επαναπρόσληψης είναι "αέρας κοπανιστός". Στην καλύτερη περίπτωση αφορούν λίγους, για λίγο χρόνο, με μισθούς και δικαιώματα πετσοκομμένα. Καμιά εμπιστοσύνη στους διαμεσολαβητές κάθε χρώματος που ορίσθηκαν εκβιαστικά από την εργοδοσία για να διαπραγματευτούν τις απολύσεις τους. Ολες οι ανάλογες περιπτώσεις κατέληξαν καταστροφικά για τους εργαζόμενους (ΕΛΛΕΝΙΤ, ΕΛΒΟ, "Χαλυβουργείο", "Ζήμενς" κ.α.).

Αυτό που μεθοδεύεται είναι η συνέχιση του έργου από τους ίδιους και νέους "εθνικούς" εργολάβους. Εκβιάζουν για περισσότερα κονδύλια και κέρδη, απαλλασσόμενοι πρώτα απ' όλα από τους εργαζόμενους και τα δικαιώματά τους.

Να ποιος και γιατί κλείνει τις επιχειρήσεις. Οχι οι εργαζόμενοι και οι αγώνες τους. Το ΜΕΤΡΟ, αν και όποτε κατασκευαστεί, θα πάρει ακόμα χρόνια. Θα συνεχιστεί η ταλαιπωρία, θα το πληρώσουν "χρυσάφι" οι εργαζόμενοι στο έργο και οι κάτοικοι της πόλης που θα κληθούν με υψηλή τιμή εισιτηρίου, με φόρους τοπικούς ή γενικούς να πλουτίσουν ακόμα περισσότερο τους κατασκευαστικούς ομίλους, καθώς το κόστος θα εκτοξευτεί ακόμα περισσότερο. Να πώς δημιουργούνται ελλείμματα και χρέος που πληρώνει ο λαός με αίμα.

Για μια ακόμη φορά και από το παράδειγμα του Μετρό, δικαιώνεται η αναγκαία, ώριμη και επίκαιρη πρόταση του ΚΚΕ, για Ενιαίο Κρατικό Φορέα Κατασκευών στο πλαίσιο ενός άλλου δρόμου ανάπτυξης και με την εξουσία στα χέρια των παραγωγών του πλούτου. Προϋπόθεση είναι η ισχυροποίηση του ΚΚΕ παντού και η σύγκρουση με τα επιχειρηματικά συμφέροντα, κυβερνήσεις και κόμματα που εκπροσωπούν αυτά, και την Ευρωπαϊκή Ενωση που τα στηρίζει».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ