«Γωνιακά μαγαζιά», με βέβαιη κερδοφορία παραδίδει η συγκυβέρνηση στους ιδιώτες
Να υπενθυμίσουμε ότι τον περασμένο Οκτώβρη τρία επενδυτικά σχήματα κατέθεσαν δεσμευτική προσφορά για την παραχώρηση των 14 Περιφερειακών αεροδρομίων και συγκεκριμένα οι εξής κοινοπραξίες: «Corporation America SA - METKA ΑΕ», «FRAPORT AG-SLENTEL Ltd», «VINCI Airports SAS - ΑΚΤOR Παραχωρήσεις ΑΕ». Τα αεροδρόμια που η κυβέρνηση έχει «βγάλει στο σφυρί» είναι αυτά σε Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλλονιά, Ζάκυνθο, Ακτιο και Καβάλα (ομάδα Α) και σε Ρόδο, Κω, Σάμο, Μυτιλήνη, Μύκονο, Σαντορίνη και Σκιάθο (ομάδα Β').
Στο ζήτημα της παραχώρησης των αεροδρομίων και των επενδύσεων στις οποίες, υποτίθεται, θα προχωρήσει ο μελλοντικός ανάδοχος, αναφέρθηκε την περασμένη βδομάδα ο υπουργός Οικονομικών, μιλώντας σε οικονομικό συνέδριο στην Αθήνα. Ο Γκ. Χαρδούβελης είπε συγκεκριμένα ότι αυτό που ενδιαφέρει την κυβέρνηση είναι να προσελκύσει «εκείνους που θα βάλουν χρήμα στην οικονομία, θα αγοράσουν περιουσιακό στοιχείο και μετά θα κάνουν επενδύσεις. Υπάρχουν για παράδειγμα σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή διαγωνισμοί για τα περιφερειακά αεροδρόμια. Περιμένουμε να δούμε επενδύσεις της τάξης των 350 εκ. το επόμενο διάστημα...».
Βεβαίως, ο λαός όχι μόνο δε θα έχει κανένα όφελος απ' όλ' αυτά, αλλά θα πληρώνει ακόμη πιο ακριβά αεροπορικά εισιτήρια, αφού ο ιδιώτης ανεβάζει τα τέλη και οι αεροπορικές εταιρείες τα μετακυλίουν στα εισιτήρια.
Ετσι ο ιδιώτης, παρά το ότι θα προχωρήσει στην αναβάθμισή τους, θα εισπράξει πολύ περισσότερα, αυξάνοντας την κερδοφορία του. Υπενθυμίζουμε ότι η συγκυβέρνηση έχει φροντίσει να «απαλλάξει» τα νέα αφεντικά από τα... «επενδυτικά βάρη» στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης και Χανίων τα οποία αναβαθμίζει αυτό το διάστημα με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, καθώς διατίθενται 400 εκατ. ευρώ και 120 εκατ. ευρώ αντίστοιχα...
Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι από τα έσοδα των πιο εμπορικών περιφερειακών αεροδρομίων χρηματοδοτείται σήμερα και η λειτουργία εκείνων που έχουν πολύ χαμηλή επιβατική κίνηση, ωστόσο η συνέχιση της λειτουργίας τους κρίνεται απολύτως απαραίτητη, τόσο εξαιτίας της χρησιμότητάς τους στις μικρές ακριτικές τοπικές κοινωνίες, όσο και για ευρύτερους εθνικούς - αμυντικούς σκοπούς καθώς χρησιμοποιούνται από την πολεμική αεροπορία. Επομένως, αυτά τα αεροδρόμια τα οποία δεν παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον είτε η λειτουργία τους θα χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, από τα εργαζόμενα λαϊκά στρώματα δηλαδή, είτε θα βάλουν «λουκέτο»...