Πέμπτη 23 Οχτώβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΓΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ (LNG)
Πεδίο τεράστιων κερδών και συνολικής «αναβάθμισης» για το εγχώριο κεφάλαιο

Συνάντηση του υπουργού ΠΕΚΑ, Γ. Μανιάτη, με τους εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά LNG

Η ενίσχυση της κερδοφορίας των εφοπλιστών, των μονοπωλιακών ομίλων που κάνουν «μπίζνες» στην Ελλάδα στον τομέα της Ενέργειας και η ανάδειξη της Ελλάδας σε ενεργειακό κόμβο της ΝΑ Μεσογείου, όπως αξιώνει συνολικά η αστική τάξη, προκειμένου να αυξήσει το «ειδικό βάρος» της στην περιοχή, αποτυπώνονται ανάγλυφα και στα όσα ειπώθηκαν από τον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γ. Μανιάτη, κατά την προχτεσινή συνάντησή του με εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Η συνάντηση ήταν ενταγμένη στο πλαίσιο της πρότασης που έχει καταθέσει εδώ και ένα μήνα ο υπουργός, εκ μέρους της συγκυβέρνησης, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους αρμόδιους επιτρόπους για τη δημιουργία «Συντονιστικού Μηχανισμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) έκτακτης ανάγκης». Η κυβέρνηση προβάλλει τη δημιουργία αυτού του μηχανισμού ως «λύση» μπροστά στον κίνδυνο να διακοπεί η ροή ρωσικού φυσικού αερίου στα κράτη - μέλη της ΕΕ, εξαιτίας των εξελίξεων στην Ουκρανία και της όξυνσης του ανταγωνισμού του ευρωατλαντικού άξονα με τη Ρωσία.

Οπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο Τύπου του υπουργείου, στη συνάντηση «συζητήθηκαν θέματα που άπτονται των πρωτοβουλιών του ΥΠΕΚΑ για την ενίσχυση της ασφάλειας του ενεργειακού εφοδιασμού τόσο της χώρας, όσο και των κρατών - μελών της ΕΕ στο σύνολό τους, ιδιαίτερα υπό το πρίσμα των γεωπολιτικών προκλήσεων όπως διαμορφώθηκαν το τελευταίο διάστημα». Πρόκειται, ουσιαστικά, για «πρωτοβουλίες» που σπρώχνουν τη χώρα βαθύτερα στους επικίνδυνους για τους λαούς ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς.

Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, ένα πεδίο κερδοφόρας δράσης που ήδη εξετάζεται να εξασφαλιστεί στους εφοπλιστές αυτής της κατηγορίας πλοίων, είναι η τροφοδοσία με υγροποιημένο φυσικό αέριο των νησιών, προαναγγέλλοντας μάλιστα και σχετική νομοθετική ρύθμιση.

Δείχνοντας ότι ψήνονται και ενισχύσεις προς τους εφοπλιστές, αναφέρεται ότι «εξετάστηκαν ενδεχόμενες επενδυτικές πρωτοβουλίες που ενδιαφέρουν τη χώρα μας, σε ζητήματα που σχετίζονται με την τροφοδοσία της ΝΑ Ευρώπης και την ανάπτυξη πλωτών σταθμών Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου».

Αύξηση του αντίστοιχου στόλου των εφοπλιστών

Στη συνάντηση με τον υπουργό συμμετείχαν οι: Γ. Προκοπίου της DYNAGAS LNG, Ν. Τσάκος της TSAKOS GROUP, Στ. Χατζηγρηγόρης, διευθυντής του ομίλου Αγγελικούση και Θ. Σαλλής, εκπρόσωπος του Ομίλου Λιβανού.

Οι εφοπλιστές, παίρνοντας το «μήνυμα» εδώ και καιρό, έχουν ήδη επιδοθεί σε παραγγελίες πλοίων τύπου LPG. Ενδεικτικά, ο όμιλος Αγγελικούση έχει παραγγείλει 8 τέτοια πλοία, ενώ ήδη έχει εντάξει στο στόλο του 9. Η DYNAGAS ναυπηγεί 3 πλοία υγροποιημένου αερίου, ενώ ο όμιλος Λιβανού ναυπηγεί 2 και έχει παραλάβει 2.

Οι επενδύσεις μόνο αυτών των εφοπλιστών για τη ναυπήγηση πλοίων LPG ξεπερνούν τα 4 δισ. δολάρια. Το πρώτο 6μηνο του 2014, συνολικά οι Ελληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν 18 πλοία κατηγορίας LPG και έπεται συνέχεια.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ