Τετάρτη 10 Σεπτέμβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Παιχνίδια στις πλάτες ναυτεργατών και νησιωτών

Καταγγέλθηκε χτες από το υπουργείο Ναυτιλίας η σύμβαση για τη γραμμή που εξυπηρετούσε η ΝΕΛ

Οι αποφάσεις της κυβέρνησης κινούνται στην κατεύθυνση της ανακατανομής της πίτας για τις «άγονες γραμμές»
Οι αποφάσεις της κυβέρνησης κινούνται στην κατεύθυνση της ανακατανομής της πίτας για τις «άγονες γραμμές»
Περίπου 500 ναυτεργάτες θα βρεθούν σταδιακά στην ανεργία από τα καράβια της ΝΕΛ, ενώ χιλιάδες κάτοικοι των νησιών του βορειοανατολικού Αιγαίου απειλούνται με απομόνωση. Πρόκειται για τα τελευταία θύματα της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης - ΕΕ, που συνθλίβει τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και τα ναυτεργατικά δικαιώματα στις μυλόπετρες της κερδοφορίας των εφοπλιστών.

Αυτήν την πολιτική υπηρετεί και η χτεσινή απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτη να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία ΝΕΛ AE από τη δρομολογιακή γραμμή Θεσσαλονίκη - Καβάλα - Λήμνο - Μυτιλήνη - Χίο - Σάμο - Ικαρία, καθώς και την εταιρεία «ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ ΝΕ», θυγατρική της ΝΕΛ, από τη γραμμή Λαύριο - Ψαρά - Μεστά Χίου, με την αιτιολογία της πλημμελούς εκτέλεσης και της αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων.

Με τη χτεσινή απόφαση, η κυβέρνηση προσπαθεί να κρύψει τις ευθύνες της για την άθλια κατάσταση που διαμορφώνουν οι εφοπλιστές στην ακτοπλοΐα. Ο υπουργός Ναυτιλίας παριστάνει τον «τιμωρό» τώρα, στο τέλος της τουριστικής περιόδου και αφού έχουν καταβληθεί στη ΝΕΛ εκατομμύρια ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό ως επιδότηση, για να δρομολογεί τα πλοία της, όλα υπέργηρα και υποσυντήρητα, στις λεγόμενες «άγονες γραμμές», με τους ναυτεργάτες απλήρωτους για πάνω από 6 μήνες.

Η επιδότηση των «άγονων γραμμών», δηλαδή η εξασφάλιση «ζεστού χρήματος» στους εφοπλιστές, είναι από τα βασικά χαρακτηριστικά του θεσμικού πλαισίου των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και αποκαλυπτικό για το ποιον ευνοεί το θεσμικό πλαίσιο στο οποίο από το 2001 έχει ενσωματωθεί ο κανονισμός 3577/92 της ΕΕ για την άρση του καμποτάζ. Δηλαδή, την εξασφάλιση ελευθερίας δράσης των εφοπλιστών στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές.

Από την πλευρά της, η ΝΕΛ έχει προχωρήσει από προχτές σε καταγγελία της σύμβασης για την κάλυψη των παραπάνω γραμμών, διεκδικώντας τις επιδοτήσεις που της οφείλει το ΥΝΑ. Η «κόντρα», που πίσω της κρύβει επιχειρηματικούς ανταγωνισμούς και την πρόθεση του υπουργείου να ξαναμοιράσει την «πίτα» των επιδοτήσεων, επαληθεύει ότι δεν μπορεί να γίνεται λόγος για απρόσκοπτες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, όσο κουμάντο κάνουν οι εφοπλιστές.

Ο υπουργός έχει υπογράψει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κάλυψη των γραμμών που άφησε η ΝΕΛ, ενώ το θέμα θα συζητηθεί και στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, την ερχόμενη Παρασκευή. Σε ανακοίνωσή τους, ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ, ΠΕΣ/ΝΑΤ και Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών τονίζουν ότι ο υπουργός και η κυβέρνηση επιδιώκουν να αποκρύψουν την ασύδοτη δράση των εφοπλιστών «που ενισχύεται από την κυβέρνηση στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας τους».

Προσπαθούν, επίσης, να αποκρύψουν ότι με την κατάσταση που διαμορφώνεται, «τα νησιά θα μείνουν με ελάχιστα πλοία, θα εκτελούνται δρομολόγια μόνο όταν έχουν κέρδη οι εφοπλιστές, με αποτέλεσμα η εργασία θα εντατικοποιηθεί, τα ατυχήματα και οι ασθένειες θα αυξηθούν». Τα σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες σε συγκέντρωση αύριο Πέμπτη τις 10.30 το πρωί στο ΝΑΤ.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ