Παρασκευή 25 Μάη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 38
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΙΜΕΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Κυβερνητική απάθεια για τις ανατιμήσεις

Τη μείωση των κερδών των εταιριών διακίνησης και των διυλιστηρίων, αλλά και των φόρων στα καύσιμα, ζήτησε με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Σπ. Στριφτάρης

Με απάθεια παρακολουθεί η κυβέρνηση την κούρσα των τιμών των καυσίμων που συρρικνώνουν περαιτέρω το λαϊκό εισόδημα και ρίχνει όλο το φταίξιμο στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου και την ισοτιμία του δολαρίου.

Το θέμα έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Σπ. Στριφτάρης και η υφυπουργός Ανάπτυξης Μ. Αποστολάκη, αφού ανέφερε τα περί τιμών πετρελαίου και δολαρίου, είπε ότι το πρόβλημα είναι εισαγόμενο και ισχυρίστηκε ότι σε σχέση με άλλες μεσογειακές χώρες οι τιμές πρατηρίου προ φόρων παραμένουν στην Ελλάδα ουσιαστικά χαμηλότερες. Η υφυπουργός είπε ότι οι υπηρεσίες του υπουργείου έχουν εντατικοποιήσει τους ελέγχους σε όλο το κύκλωμα εμπορίας και διάθεσης των πετρελαιοειδών προϊόντων και έχει συστήσει ένα σταθερό πλαίσιο διαβούλευσης με όλους τους παράγοντες της αγοράς.

Στο πλαίσιο αυτό ενέταξε και την προχτεσινή πτώση της τιμής των καυσίμων, ενώ ανακοίνωσε ότι επίκειται κατάθεση νομοσχεδίου που θα ενισχύει τον «ανταγωνισμό και θα συμβάλλει στην αποτροπή περαιτέρω τέτοιων φαινομένων».

Ο Σπ. Στριφτάρης υπενθύμισε στην υφυπουργό ότι την ίδια απάντηση είχε δώσει σε ανάλογη Ερώτηση τον περασμένο Οκτώβρη, αλλά στη συνέχεια οι τιμές πήραν την ανηφόρα και παρατήρησε ότι η προσπάθεια του υπουργείου εξαντλείται στο να ελέγχει μόνο τα βενζινάδικα και να φορτώνει σε αυτά την ακρίβεια. Και πρόσθεσε:

«Από τα κέρδη των εταιριών διακίνησης και των διυλιστηρίων φαίνεται καθαρά ότι γίνεται μια αισχροκέρδεια στα καύσιμα και από αυτούς αλλά και ουσιαστικά από το κράτος με τους ειδικούς φόρους, που όσο αυξάνει η τιμή των καυσίμων τόσο αυξάνονται και αυτοί όχι σε ποσοστό αλλά σε δραχμές. Το κράτος εσκεμμένα αφήνει αυτήν την κατάσταση στα καύσιμα. Κι άλλη φορά το δολάριο είχε φτάσει στις 410 δρχ. και το βαρέλι είχε γύρω στα 35 δολάρια. Σήμερα το βαρέλι έχει 26-28 δολάρια και το ίδιο το δολάριο δεν είναι στις 410 δρχ. Και όμως η λιανική τιμή των καυσίμων ήταν πολύ κατώτερη από τη σημερινή».

Ο Σπ. Στριφτάρης κάλεσε την κυβέρνηση να μειώσει τα κέρδη των εταιριών διακίνησης και των διυλιστηρίων, αλλά και τους ειδικούς φόρους στα καύσιμα. Διαφορετικά υπογράμμισε και ο πληθωρισμός θα ανέβει και εκείνος που θα πληρώσει είναι ο λαός. Και κατέληξε: «Φυσικά, και δε φταίνε για αυτό οι πρατηριούχοι γιατί αυτοί παίρνουν ένα ποσοστό. Μη μας κοροϊδεύετε δε, με τις εξαγγελίες ειδικών τιμών. Πείτε μου ένα πρατήριο σε όλη την Ελλάδα που πουλάει με βάση τις ενδεικτικές τιμές».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ