Κυριακή 20 Μάη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«XEFTILA DANCES» ΚΑΙ Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

«

Θεσσαλονίκη μου μεγάλη φτωχομάνα, εσύ που βγάζεις τα καλύτερα παιδιά...». Αυτό το αρχαίο πλέον τραγουδάκι πνίγηκε στα λασπόνερα του Θερμαϊκού και θα ακούγεται ίσως μόνον απ' τα χείλη σύγχρονων και μελλοντικών τρομοκρατών. Αλλά κι αυτή η δογματική εμμονή σε έννοιες όπως ανεξαρτησία, αντίσταση, πάλη, ελευθερία, σύντομα θα θεραπεύεται με ταχύτατες επεμβάσεις στο προσφυγικό, εργατικό, ταξικό DNA τους! Οχι σύντροφοι, δεν έπαθα καμιά πολιτισμική παράκρουση. Αντιθέτως, σήμερα εξυμνώ μέσα από ένα σαρκαστικό ρεαλισμό, την πρόοδο και την ανάπτυξη της στρατιωτικοποίησης της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης, όπως πριν από μερικές δεκαετίες λιγότερο ρεαλιστικά και περισσότερο γλυκερά κι επικίνδυνα, «υμνούσε» τις αμερικανικές βάσεις στην Ελλάδα ο σαρκαστής λαός αντικαθιστώντας την κινηματογραφική ατάκα «κορίτσια ο Μπάρκουλης» με την απείρως πιο προτρεπτική «κορίτσια ο στόλος». Ηταν συνήθως ο υπονοούμενος 6ος αμερικανικός στόλος, αλλά δε θα κολλήσουμε τώρα στα νούμερα.

Αλλωστε δεν κόλλησε ούτε το Γ' Σώμα Στρατού «μας». Κρατάει το όνομά του ως έχει, αλλά μετατρέπεται σε ΝΑΤΟικό στρατηγείο! Από το 2002, σταδιακά, υποδεχόμενοι εδώ 150-200 αξιωματικούς από διάφορες χώρες της Συμμαχίας του Απόλυτου Κακού (που συντομογραφικά λέγεται ΝΑΤΟ) το ΝΑΤΟικό στρατηγείο μας -και τους-, θα είναι η έδρα και το έμψυχο και άψυχο υλικό του Γ' Σώματος Στρατού.

Η Θεσσαλονίκη η μεγάλη φτωχομάνα ανεβαίνει πέντε πέντε δέκα τα σκαλιά του εκσυγχρονισμού και μετατρέπεται από μια απλή πρωτεύουσα των Βαλκανίων και έδρα του Συμφώνου Σταθερότητας σε μια άρτια, βαριά εξοπλισμένη ΝΑΤΟική επιχειρησιακώς αποτελεσματική στρατηγική βάση. Οι σύμμαχοί μας, έτσι λέγονται στον 21ο αιώνα οι κατακτητές, ο στρατός κατοχής, μας εκτιμούν βαθιά όπως γίνεται πάντα με τους λαούς που εξαγοράζονται φθηνά και η άγνοια ή η ηγετική τους συναίνεση είναι χαμηλού πολιτικού κόστους. Μιας εμπιστεύονται τη... διοίκηση, τύποις. Μας προγραμμάτισαν έτσι ώστε «πάντα» διοικητής του ΝΑΤΟικού στρατηγείου στη Θεσσαλονίκη θα είναι Ελληνας αντιστράτηγος.

Ετσι η μεγάλη φτωχομάνα δε θα υστερεί σε τίποτα των άλλων τριών πόλεων - στρατηγείων που το άλλο - ιερό ΝΑΤΟ έστησε στο Μιλάνο, τη Βαλένθια και την Κωνσταντινούπολη. Μην αδημονείτε, έχουμε ενάμιση χρόνο καιρό να προσπαθήσουμε να δείξουμε στον νέο Φύρερ πόσο ικανοί είμαστε στην υποταγή, ώστε να περάσουμε τις αξιολογήσεις της Στρατιωτικής Επιτροπής και να θεωρηθούμε υψηλής κι όχι χαμηλής ετοιμότητας στρατηγείο.

Ο χώρος ευθύνης της ΝΑΤΟικής Σαλονίκης θα καθοριστεί μελλοντικά, αφού παρέλθει ο χρόνος ωρίμανσης που είναι - λένε οι δυνάμεις ΝΑΤΟικής κατοχής - ανάλογος με του Τυρνάβου που ήδη επενέβη στα Σκόπια με την πρόσφατη κρίση στέλνοντας εννιά επιτελείς τους. Τι υπερηφάνεια εθνική, τι δόξα, τι ανέλπιστη εξέλιξη..! Αυτή είναι η Ελλάδα που θα 'λεγε κι ο πρωθυπουργός μας. Τι να την κάνεις δηλαδή σύντροφε μια χώρα μικρή, φτωχή και μίζερη, που μιλάει για συντάξεις και μισθούς, βαρέα και ανθυγιεινά πολιτικά δικαιώματα άλλων εποχών, όταν μπορείς να κατοικείς σε μια απέραντη ΝΑΤΟική βάση που σου προσφέρει τη δυνατότητα να στέλνεις τα παιδιά σου να υπηρετούν ευθέως τον... αυτοκράτορα...

Ηδη η φτωχομάνα αλλάζει όψη. Μύλος και λάιφ-στάιλ ολικής αλέσεως γίνεται η νύφη του Θερμαϊκού. Τα στρατιωτικά πολιτιστικά προγράμματα περιλαμβάνουν, λένε οι πληροφορίες μας, πολύγλωσσα μπορντέλα που σύντομα θα ανωτατοποιηθούν. Η πολυπολιτισμικότητα τώρα δικαιώνεται. Προφανώς δε μετά τις επικείμενες δημοτικές εκλογές του 2002, η φτωχομάνα θα ανασκολοπιστεί πλήρως, ώστε να θυμίζει πώς πλουτίζουν οι νεοταξίτες τους καλούς υπηκόους τους. Η πληροφορία ότι στη Θεσσαλονίκη αναζητούν ειδικοί πολεοδόμοι - αρχιτέκτονες του ΝΑΤΟ το πλέον κατάλληλο σημείο για να υψώσουν το άγαλμα του Γκοτζαμάνη ως έφιππου σε τρίκυκλο ελέγχεται ως αδιασταύρωτη». Στις πολυεθνικές μάλιστα δισκογραφικές εταιρίες γίνεται ψηφιακός αγώνας, ώστε οι μελλοντικές γενιές να ψυχαγωγούνται με το άσμα «Θεσσαλονίκη μου μεγάλη ΝΑΤΟμάνα που κατεβάζεις γρηγορότερα βρακιά...». Το άσμα θα χορεύεται με τα βήματα του ΝΑΤΟικού πολιτιστικού εγχειριδίου «XEFTILA DANCES» που γράφτηκε για κοινωνίες ταχύτατης αναμόρφωσης.


Της
Λιάνας ΚΑΝΕΛΛΗ


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ