Κυριακή 11 Μάη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Ο ΣΥΡΙΖΑ, η Κατσέλη και οι επιχειρησιακές συμβάσεις

Σχολιάζοντας τη νομοθέτηση των επιχειρησιακών συμβάσεων στους ναυτεργάτες, που ανοίγει διάπλατα το δρόμο για να καταργηθούν οι κλαδικές Συλλογικές Συμβάσεις, ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά με τον ΣΥΡΙΖΑ, Θ. Δρίτσας, δήλωσε ότι «η κυβέρνηση για ακόμα μια φορά χτυπά ανάλγητα τους Ελληνες ναυτικούς προς όφελος των εφοπλιστών». Κάλεσε μάλιστα όλους τους υποψήφιους δημάρχους στον Πειραιά να πάρουν θέση. Λίγες ώρες πριν, ο ίδιος δήλωνε ότι «δέχεται ευχάριστα» τη δήλωση του εφοπλιστή Β. Μαρινάκη ότι θα ψήφιζε Δρίτσα, αν δεν υπήρχε το ψηφοδέλτιο Μώραλη.

Με τον νόμο 4254/2014, η κυβέρνηση καθιέρωσε τις επιχειρησιακές συμβάσεις στη ναυτιλία. Σε συνέχεια αυτού του νόμου, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας έφερε τροπολογία στη Βουλή, που καθιστά τις επιχειρησιακές συμβάσεις κυρίαρχες έναντι οποιασδήποτε κλαδικής, ακόμα κι αν η επιχειρησιακή περιέχει χειρότερους όρους. Επίσης, επιτρέπει στις επιχειρήσεις που δεν εκπροσωπούνται στις εργοδοτικές Ενώσεις να μην εφαρμόζουν τις κλαδικές Συμβάσεις που αυτές υπογράφουν! Πρόκειται δηλαδή για κανονικό ξήλωμα των κλαδικών Συλλογικών Συμβάσεων.

Υπερασπιζόμενος την τροπολογία της κυβέρνησης, ο Μ. Βαρβιτσιώτης είπε ότι με αυτή «φέρνουμε δύο βασικές τροποποιήσεις, οι οποίες εναρμονίζουν τις επιχειρησιακές συμβάσεις στην ακτοπλοΐα με τις επιχειρησιακές συμβάσεις σε όλες τις άλλες επιχειρήσεις της χώρας». Λέει δηλαδή ότι ο νόμος 4254/2014 και η τροπολογία που τον συμπλήρωσε εναρμονίζουν τη νομοθεσία που ισχύει στη θάλασσα με αυτή που ήδη εφαρμόζεται στη στεριά.

Ποιος διαμόρφωσε το πλαίσιο;

Αλήθεια, όμως, ποιος διαμόρφωσε τη νομοθεσία για τις επιχειρησιακές συμβάσεις στις «επιχειρήσεις όλης της χώρας», όπως λέει ο Βαρβιτσιώτης; Για όσους δεν το θυμούνται, ήταν ο «νόμος Κατσέλη» (3899/2010) αυτός που πριν από τέσσερα χρόνια έδωσε τη δυνατότητα για υπογραφή «ειδικών Επιχειρησιακών Συμβάσεων», κάτω και έξω από αυτά που προέβλεπαν οι κλαδικές Συμβάσεις και μάλιστα να τις υπογράφουν όχι μόνο σωματεία, αλλά ακόμα και ολιγομελείς «ενώσεις προσώπων».

Το ταξικό κίνημα προειδοποιούσε τότε ότι άνοιγαν την Κερκόπορτα για την ισοπέδωση των εργασιακών σχέσεων. Γιατί, βέβαια, κεφάλαιο και κυβερνήσεις δεν σταμάτησαν εκεί. Ακολούθησε η κατάργηση των κλαδικών Συμβάσεων και ταυτόχρονα η κατάργηση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, μαζί με την περικοπή κατά 22% και 32% του κατώτερου μισθού.

Σήμερα, η Λούκα Κατσέλη, τότε υπουργός του ΠΑΣΟΚ, στηρίζει τον ΣΥΡΙΖΑ και στελέχη της «Κοινωνικής Συμφωνίας», την οποία έφτιαξε όταν αποχώρησε από το ΠΑΣΟΚ, συμμετέχουν στα τοπικά ψηφοδέλτια και το ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ. Που πάει να πει ότι η προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να κοροϊδέψει τους ναυτεργάτες ότι νοιάζεται τάχα για τις Συμβάσεις και τα δικαιώματά τους, είναι τουλάχιστον ξεδιάντροπη και προκλητική.

Καμιά ανοχή!

Οι ναυτεργάτες, που έχουν «ματώσει» για να διαφυλάξουν τις Συμβάσεις τους, δεν πρέπει να δείξουν καμιά ανοχή στα κόμματα των εφοπλιστών, που νομοθετούν σε βάρος τους. Αλλά και σε εκείνες τις δυνάμεις που χαριεντίζονται με τους εφοπλιστές και σήμερα στεγάζουν στελέχη του ΠΑΣΟΚ που πρωτοστάτησαν τα προηγούμενα χρόνια στις αντεργατικές ανατροπές. Το ΚΚΕ στάθηκε πάντα αταλάντευτα στο πλευρό τους. Η ισχυροποίησή του είναι η καλύτερη εγγύηση ότι με καλύτερους όρους θα δίνουν από αύριο τη μάχη για να αποκρούσουν την επίθεση, να αναδείξουν την προοπτική.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org