«Απεγνωσμένο ΣΟΣ εκπέμπουν οι εργαζόμενοι και η διοίκηση του Κέντρου Μελέτης και Ερευνας του Ελληνικού Θεάτρου - Θεατρικό Μουσείο (ΚΜΕΕΘ), καθώς η επιχορήγησή του - που από το 2004 άρχισε να περικόπτεται - τελικά διακόπηκε εντελώς, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί εδώ και καιρό να σταματήσει τη λειτουργία του, αφού οι εργαζόμενοί του, που έμειναν 8 από 14, παραμένουν απλήρωτοι από το Φεβρουάριο του 2012!
Το ΚΜΕΕΘ, που ιδρύθηκε το 1938 από την Εταιρεία Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων, συνιστά ένα μοναδικό στο είδος του οργανισμό, αφού μέσα από τα αρχεία, τη βιβλιοθήκη και τα εκθέματά του παρελαύνει όλη η ιστορία του ελληνικού θεάτρου και των ανθρώπων του, η λαμπρή προσφορά τους στην τέχνη και τους κοινωνικούς αγώνες, ένα σπουδαίο και σπάνιο εκπαιδευτικό και μελετητικό - ερευνητικό υλικό για την ανάπτυξη της θεατρικής τέχνης.
Ως θύμα και αυτό των σκληρών περικοπών που συνόδεψαν το μεγάλο φαγοπότι των "επενδυτών" της Ολυμπιάδας του 2004 και της σημερινής κυβερνητικής πολιτικής που - με πρόσχημα την κρίση - οδηγεί σε οικονομική ασφυξία και ερήμωση τους δημόσιους πολιτιστικούς οργανισμούς, για να τους παραδώσει βορά στους επιχειρηματίες "σωτήρες", το ΚΜΕΕΘ απειλείται άμεσα με ανεπανόρθωτη καταστροφή των ιστορικών εκθεμάτων του και του πολύτιμου αρχείου του. Η μούχλα, τα έντομα και τα τρωκτικά είναι πλέον οι μοναδικοί επισκέπτες στον - από την αρχή ακατάλληλο και χωρίς τις στοιχειώδεις προδιαγραφές υγιεινής και ασφάλειας - υπόγειο χώρο του παλιού νεκροτομείου της Αθήνας, στον οποίο "πετάχτηκε" κυριολεκτικά, καθώς δε διαθέτει ιδιόκτητο χώρο, ούτε μπορεί να καταβάλει τα ενοίκια μιας αντάξιας στην πολιτιστική σπουδαιότητά του στέγης».
Ερωτάται ο υπουργός εάν προτίθεται:
α) Να καταβάλει άμεσα το ποσόν των 400.000 ευρώ που απαιτούνται για την εξόφληση των χρεών του ΚΜΕΕΘ και την καταβολή της μισθοδοσίας των εργαζομένων του, καθώς και την αναγκαία για την απρόσκοπτη λειτουργία του ετήσια επιχορήγηση.
β) Να εξασφαλίσει κατάλληλο χώρο στέγασης του ΚΜΕΕΘ, που θα καλύπτει όλες τις υψηλών προδιαγραφών απαιτήσεις για την ασφαλή φύλαξη - συντήρηση, εμπλουτισμό και δημόσια αξιοποίηση των αρχείων και εκθεμάτων του.
γ) Να πάρει μέτρα για τη μετατροπή του από ΝΠΙΔ σε ΝΠΔΔ - εποπτευόμενο από το ΥΠΠΟΘ με μόνιμο προσωπικό και ελεύθερη πρόσβαση για το κοινό - ως αναγκαία προϋπόθεση για να παίξει το ρόλο του στη διάσωση της θεατρικής μας κληρονομιάς και την εξέλιξή της.