Παρασκευή 14 Μάρτη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΔΙΕΘΝΗ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΜΠΟΪΝΓΚ 777 «ΜΑΛΑΙΣΙΑΝΩΝ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΩΝ»
Η σύγχυση στην πληροφόρηση μεγαλώνει την αγωνία

Το πεδίο των ερευνών διευρύνεται διαρκώς πάνω στο χάρτη (φωτ. από τις σχετικές ετοιμασίες στην Ινδονησία)
Το πεδίο των ερευνών διευρύνεται διαρκώς πάνω στο χάρτη (φωτ. από τις σχετικές ετοιμασίες στην Ινδονησία)
ΚΟΥΑΛΑ ΛΟΥΜΠΟΥΡ.--

Με τις συγκεχυμένες πληροφορίες να μεγαλώνουν την αγωνία για τις οικογένειες των 239 επιβατών, συνεχίστηκαν και χτες οι έρευνες για τον εντοπισμό του Μπόινγκ 777 των «Μαλαισιανών Αερογραμμών», που χάθηκε από τα ραντάρ το περασμένο Σάββατο. Οχι μόνο κάθε μέρα αλλά και πολλές φορές μέσα στην ίδια μέρα, πληροφορίες που κυκλοφορούν ως «εξαιρετικής σημασίας» διαψεύδονται λίγο μετά.

Χτες, ορισμένα διεθνή πρακτορεία ανέφεραν ότι ο υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας, Χισχαμουντίν Χουσεΐν, διέψευσε την πληροφορία (που είχε «βγει» το πρωί) ότι ο κινεζικός δορυφόρος εντόπισε τρία επιπλέοντα αντικείμενα που πιθανολογούνταν ως συντρίμμια του μοιραίου αεροσκάφους. Πάντως, ενώ ο Μαλαισιανός αξιωματούχος φερόταν να επικαλείται την κινεζική πρεσβεία στην Κουάλα Λουμπούρ - που κατά τα λεγόμενά του δήλωνε ότι το σήμα του δορυφόρου δόθηκε κατά λάθος και «δεν έδειξε συντρίμμια» του συγκεκριμένου Μπόινγκ 777 - το κρατικό κινεζικό πρακτορείο «Σινχουά» μετέδιδε τον εντοπισμό του δορυφόρου ως μία από τις πιο σημαντικές ειδήσεις.

Εντονες συζητήσεις πυροδότησε και ένα δημοσίευμα της αμερικανικής «Wall Street Journal», η οποία, επικαλούμενη εκτιμήσεις ατόμων που γενικά... «γνωρίζουν λεπτομέρειες», ανέφερε ότι το σκάφος συνέχιζε να πετά τέσσερις ώρες μετά την τελευταία επαφή του πιλότου με τον πύργο ελέγχου. Ειδικοί τονίζουν ότι μέσα από ένα σύστημα παρακολούθησης των κινητήρων των αεροσκαφών, υπάρχουν στοιχεία (π.χ. για την ταχύτητα ή το ύψος στο οποίο αυτό κινείται) που στέλνονται απευθείας σε «βάσεις» της κατασκευάστριας εταιρείας. Ωστόσο, και πάλι οι μαλαισιανές αρχές διέψευσαν χτες την πληροφορία αυτή, επικαλούμενες τόσο την ιδιοκτήτρια του σκάφους («Mαλαισιανές Αερογραμμές») όσο και την κατασκευάστρια του κινητήρα («Ρολς Ρόις»).

Πάντως, κάτι που δεν μπορεί να μείνει ασχολίαστο είναι ο ρόλος των αστικών ΜΜΕ, που στο πλαίσιο της «ελευθερίας του Τύπου» κατασκευάζουν εντυπώσεις και «ειδήσεις», ανεξάρτητα από το τι στοιχεία έχουν στα χέρια τους, πόσο αυτά είναι κάθε φορά πλήρως διασταυρωμένα, αλλά και πόσο αποτελεί δική τους αρμοδιότητα να δημοσιεύουν ή και να αξιολογούν κάθε πτυχή μιας υπόθεσης που αφορά τη ζωή 239 ανθρώπων και φυσικά διαμορφώνει στην κοινή γνώμη απόψεις για τα πιθανά αίτια ενός, π.χ. αεροπορικού δυστυχήματος. Για παράδειγμα, πολλοί δημοσιογράφοι «ερευνούν» τις τελευταίες μέρες τις ικανότητες και τη συμπεριφορά του πιλότου, πολύ λιγότερο όμως ζητήματα ασφάλειας, συντήρησης του σκάφους, συνθηκών εργασίας του πληρώματος κ.τ.λ.

Ερευνες και στη θάλασσα του Ανταμάν

Τα διεθνή πρακτορεία τόνιζαν πως το εύρος των ερευνών έφτανε πλέον σε έκταση το μέγεθος της Ουγγαρίας και έχει επεκταθεί μέχρι και τη θάλασσα του Ανταμάν (νότια της Βιρμανίας και δυτικά της Ταϊλάνδης, βορειοδυτικά των Στενών της Μάλακα, μέσα στον Ινδικό Ωκεανό).

Στην αναζήτηση ιχνών του σκάφους έπαιρναν μέρος μέχρι χτες 43 πλοία και 40 αεροσκάφη, ενώ τη δική της συμμετοχή προετοίμαζε και η Ιαπωνία.

Οι έρευνες διευρύνονται διαρκώς καθώς με βάση τα διαθέσιμα καύσιμα αλλά και την άποψη ότι ενδέχεται να έγινε αλλαγή πορείας (άγνωστο για ποιο λόγο) γίνονται διάφορες εικασίες για το πού μπορεί τελικά να κατέπεσε το μοιραίο σκάφος (αν κατέπεσε). Ειδικοί αναφέρουν ότι με δεδομένη την ταχύτητα του αέρα αυτό μπορούσε να διανύσει γύρω στα 2.200 ναυτικά μίλια. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσε να φτάσει μέχρι τα σύνορα του Πακιστάν, τον Ινδικό Ωκεανό, ακόμα και την Αραβική Θάλασσα.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ