Σάββατο 8 Φλεβάρη 2014 - 1η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΑ ΠΕΙΡΑΙΑ
Ολοταχώς στην ιδιωτικοποίηση με τσακισμένα εργατικά δικαιώματα

Εντείνονται οι ανταγωνισμοί των μονοπωλιακών ομίλων για το ποιος θα πρωτοαρπάξει το λιμάνι του Πειραιά, μια από τις μεγαλύτερες και στρατηγικής σημασίας για τα λαϊκά συμφέροντα υποδομές, χτισμένο από το μόχθο του λαού. Προχτές το βράδυ, από το ΤΑΙΠΕΔ ανακοινώθηκε ότι βγαίνει στο σφυρί στο 67% των μετοχών του ΟΛΠ ΑΕ. Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, που αποτελεί απόφαση της διοίκησής του, το σχέδιο της σύμβασης πώλησης του ΟΛΠ θα σταλεί στη Βουλή, προκειμένου να ληφθούν από εκεί οι τελικές αποφάσεις. Στην απόφαση προβλέπεται ακόμα ότι προετοιμάζεται η ιδιωτικοποίηση και των άλλων μεγάλων λιμανιών της χώρας με πρώτον στη λίστα τον ΟΛΘ.

Παράλληλα με την ιδιωτικοποίηση προχωράει και το χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων του ΟΛΠ, με στόχο το λιμάνι να παραδοθεί «καθαρό», όπως έγινε με το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) της προβλήτας ΙΙ του ΟΛΠ που παραχωρήθηκε στο κινεζικό μονοπώλιο COSCO και το κατάντησε σε εργασιακό κάτεργο με εργαζόμενους χωρίς συνδικαλιστική εκπροσώπηση και δικαιώματα.

Ηδη με την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, εμφανίστηκαν και τα γνωστά δημοσιεύματα σε βάρος των εργαζομένων του ΟΛΠ με χαρακτηριστικότερο αυτό στην ηλεκτρονική σελίδα CAPITAL. Αναφέρει: «Ο ΟΛΠ απασχολεί με βάση τον ισολογισμό του 2012 περί τα 1.198 άτομα και η ΣΕΜΠΟ ΑΕ (θυγατρική της COSCO) περί τα 254 άτομα. (...) Κάθε εργαζόμενος της θυγατρικής της Cosco παράγει περί τις 410 χιλ. ευρώ έσοδα και 61 χιλ. κέρδη το χρόνο. Κάθε εργαζόμενος του ΟΛΠ παράγει έσοδα 88 χιλ. και κέρδη 4 χιλ. το χρόνο. Κάθε εργαζόμενος του ΟΛΠ έχει ετήσιες μεικτές αποδοχές περί τις 52,3 χιλ. ευρώ και καθαρές περί 36,6 χιλ. ευρώ. Μεικτό κόστος 52.300 ευρώ σημαίνει πως κάθε εργαζόμενος αμείβεται με μεικτές μηνιαίες αποδοχές 4.358 ευρώ»!

Η άγρια εκμετάλλευση κυριαρχεί και στον ΟΛΠ

Η αλήθεια, βέβαια, είναι εντελώς διαφορετική. Ο ΟΛΠ λειτουργεί με βάση την ανταγωνιστικότητα, δηλαδή το κέρδος, χτυπώντας τα εργασιακά δικαιώματα και σαρώνοντας τις θέσεις εργασίας των εργαζομένων, προετοιμάζοντας έτσι και το έδαφος για τους επίδοξους «επενδυτές». Για παράδειγμα, στην ειδικότητα των λιμενεργατών έχουν απομείνει 250 από περίπου 450 που ήταν πριν το 2010. Ενώ οι εργαζόμενοι είδαν και μείωση κατά 35% των αποδοχών τους σε σχέση με αυτές του 2009.

Τη σφραγίδα τους σε όλες αυτές τις εξελίξεις έχουν βάλει ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, Αυτόνομη Παρέμβαση (ΣΥΡΙΖΑ) στις συνδικαλιστικές οργανώσεις του χώρου. Οχι μόνο έβαλαν πλάτη στην ιδιωτικοποίηση, αλλά είναι ενδεικτική για όλα τα παραπάνω η γραπτή δήλωση του προέδρου του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτη όταν υπογράφηκε η ΣΣΕ του 2013: «Οφείλω να αναγνωρίσω - σημείωνε - την υπευθυνότητα των συνδικαλιστικών οργάνων του χώρου, που σε μια επώδυνη οικονομική φάση για τη χώρα, αλλά και για την εταιρεία, (....) συναίνεσαν στην υπογραφή νέας ΣΣΕ. Η εταιρεία, από το 2010 διάγει μια φάση εργασιακής ειρήνης, παρά τις μειώσεις αμοιβών και την αποχώρηση 530 εργαζομένων, χωρίς να γίνει έκτοτε ούτε μία νέα πρόσληψη»!

Επιπρόσθετα, το αποδεκατισμένο προσωπικό καλείται να τα βγάλει πέρα με τη συνεχιζόμενη αύξηση της δουλειάς, όπως είναι, για παράδειγμα, η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων. Σε ανακοίνωση του ΟΛΠ αναφέρεται για το 12μηνο του 2013 ότι αναμένει τα συνολικά έσοδά του αυξημένα κατά 8,2% και ότι στο 9μηνο του 2013 ήδη έχει καταγραφεί άνοδος στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από 644.055 TEUS (μονάδα μέτρησης) σε 625.914 το 2012. Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται ακόμα ότι: «Κυρίαρχο ρόλο στη διαμόρφωση των εσόδων», «παίζει η μείωση κατά 9,2% του μισθολογικού κόστους».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ