Σάββατο 1 Φλεβάρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΛΙΜΕΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ»
Εργαλείο παραπέρα ιδιωτικοποίησης των λιμανιών

Παρέμβαση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Μπ. Αγγουράκη σε εκδήλωση του Ευρωκοινοβουλίου

Η λιμενική στρατηγική της ΕΕ επιβεβαιώνει ότι η καπιταλιστική ανάπτυξη φέρνει μεγαλύτερα κέρδη για τα μονοπώλια και εργασιακό μεσαίωνα για τους εργαζόμενους
Η λιμενική στρατηγική της ΕΕ επιβεβαιώνει ότι η καπιταλιστική ανάπτυξη φέρνει μεγαλύτερα κέρδη για τα μονοπώλια και εργασιακό μεσαίωνα για τους εργαζόμενους
Η αναθεωρημένη λιμενική πολιτική της ΕΕ έχει ως στόχο την ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υπηρεσιών, την παραπέρα παράδοση των δημόσιων λιμενικών υποδομών στους μονοπωλιακούς ομίλους, ανοίγοντας έτσι ένα ακόμη πεδίο για την κερδοφορία τους. Τα παραπάνω τόνισε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Μπάμπης Αγγουράκης, μιλώντας σε εκδήλωση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την παραπέρα ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υπηρεσιών.

Αναλυτικά, στην τοποθέτησή του ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ ανέφερε τα εξής:

«Η αναθεωρημένη "Ευρωπαϊκή Λιμενική Πολιτική" της ΕΕ στοχεύει στην πλήρη απελευθέρωση, στην ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υπηρεσιών, στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών και την παράδοση των δημόσιων υποδομών τους στους μονοπωλιακούς ομίλους. Τα λιμάνια θα αποτελέσουν έναν ακόμη χρυσοφόρο τομέα μονοπωλιακής δράσης. Τα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων θα γίνουν έρμαιο στην αρπακτική κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, που θα βάλουν στο χέρι δημόσιες υποδομές στρατηγικής σημασίας για την κυριαρχία των κρατών - μελών της ΕΕ, επιφέροντας ακόμη ένα συντριπτικό πλήγμα όχι μόνο στην ποιότητα των υπηρεσιών και την αύξηση τους κόστους τους για τους εργαζόμενους, αλλά συνολικά στα συμφέροντα της εργατικής τάξης και των άλλων λαϊκών στρωμάτων. Η λιμενική στρατηγική της ΕΕ αποτελεί χειροπιαστό παράδειγμα για την καπιταλιστική ανάπτυξη που υπόσχονται ΕΕ και αστικές κυβερνήσεις. Μεγαλύτερα κέρδη για τα μονοπώλια, εργασιακός μεσαίωνας για τους εργαζόμενους, υπονόμευση των παραγωγικών δυνατοτήτων για μία άλλη ανάπτυξη, προς όφελος της εργατικής τάξης και των άλλων λαϊκών στρωμάτων.

Η Ελλάδα αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα υλοποίησης αυτής της πολιτικής. Μεγάλο τμήμα στο λιμάνι του Πειραιά έχει παραδοθεί στον κινεζικό μονοπωλιακό κολοσσό της COSCO. Η συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ προωθεί την παράδοση στους μονοπωλιακούς ομίλους και των υπόλοιπων τμημάτων του λιμανιού του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και άλλων λιμανιών της χώρας.

Η πολιτική των κομμάτων του ευρωμονόδρομου, που στηρίζουν την ΕΕ, την "υγιή ανταγωνιστικότητα" και την "υγιή" καπιταλιστική ανάπτυξη, σπέρνει συγχύσεις και αυταπάτες στους εργάτες, χειραγωγεί λαϊκές συνειδήσεις, προσφέροντας τεράστιες υπηρεσίες στη διαιώνιση της καπιταλιστικής βαρβαρότητας. Χαρακτηριστικό γνώρισμα των δυνάμεων αυτών είναι ο καιροσκοπισμός, με άλλα λόγια να μιλάνε στους εργάτες και στα λαϊκά στρώματα και άλλα να κάνουν στην πράξη, όταν πρέπει να πάρουν θέση με τίνος τα συμφέροντα θα στοιχηθούν: Με τα μονοπώλια ή με το λαό. Γι' αυτό και δεν είναι τυχαίο ότι στο Ευρωκοινοβούλιο ο ΣΥΡΙΖΑ και τα κόμματα του ΚΕΑ υπερψήφισαν την έκθεση του Ortuondo Larrea "Σχετικά με μια ευρωπαϊκή πολιτική για τα λιμάνια", η οποία χειροκροτούσε την Ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για "Μία ευρωπαϊκή πολιτική για τα λιμάνια", που έβαζε τις βάσεις και άνοιγε το δρόμο στη σημερινή εξέλιξη (που αποτελούσε πάντοτε στόχο της ΕΕ), με την αναθεωρημένη λιμενική πολιτική της ΕΕ να δημιουργηθούν όλοι οι όροι και οι προϋποθέσεις για την παράδοση των λιμανιών και των λιμενικών υπηρεσιών στους μονοπωλιακούς ομίλους. Είναι ακριβώς αποτέλεσμα της πολιτικής που θέλει τη διατήρηση της κυριαρχίας των μονοπωλίων και στην εξουσία και στην οικονομία, με διαφορετικό όμως μείγμα διαχείρισης, που τμήματα του κεφαλαίου προκρίνουν σήμερα σαν πιο αποτελεσματικό για την επανεκκίνηση της καπιταλιστικής ανάπτυξης.

Αναδεικνύεται καθημερινά η αναγκαιότητα της πολιτικής πρότασης του ΚΚΕ. Η αποδέσμευση από την ΕΕ και κάθε ιμπεριαλιστική συμμαχία, η μονομερής διαγραφή του χρέους, η κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων, η λειτουργία τους κάτω από κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό - λαϊκό έλεγχο στα χέρια της εργατικής - λαϊκής εξουσίας είναι ο μοναδικός δρόμος για την ανακούφιση του εργαζόμενου λαού, για την απόλαυση του πλούτου που παράγει».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Καταγγέλλει την παράδοση κρίσιμων μεταφορικών υποδομών στα μονοπώλια(2014-12-12 00:00:00.0)
Υπονομευτικό το «όχι στη μετοχοποίηση» του ΟΛΠ ΑΕ(2014-02-15 00:00:00.0)
Στα μονοπώλια αερομεταφορές και λιμάνια(2005-11-24 00:00:00.0)
Τσιφλίκια των εφοπλιστών και των μονοπωλίων(2005-07-10 00:00:00.0)
Στο έλεος των κερδοσκόπων τα λιμάνια της χώρας(2005-01-11 00:00:00.0)
Λιμάνια - γκέτο στα χέρια των μονοπωλίων(2004-10-15 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ