Σάββατο 12 Οχτώβρη 2013 - 1η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ανεξέλεγκτη η μεταφορά τοξικών αποβλήτων της «Ελληνικός Χρυσός»

Η επικινδυνότητα της «επένδυσης» της «Ελληνικός Χρυσός» σε όλες τις φάσεις της (εξόρυξη, αποθήκευση, μεταφορά), που έχει αρνητικές επιπτώσεις όχι μόνο στους κατοίκους της Χαλκιδικής αλλά και όσων περιοχών βρίσκονται στην πορεία μεταφοράς των αποβλήτων, αποκαλύφθηκε για μία ακόμα φορά με το νέο «ατύχημα» που σημειώθηκε στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Κατά τη διαδικασία φόρτωσης τοξικών ορυκτών αποβλήτων, σημειώθηκε διαρροή υλικού από δύο κοντέινερ. Ο καπετάνιος του πλοίου της «MSC - Mediterranean Shipping Company S.A.» αρνήθηκε να τα φορτώσει. Ετσι, τα συγκεκριμένα κοντέινερ μαζί με άλλα 19 μεταφέρθηκαν σε χώρο του λιμανιού που νοικιάζει η μεταφορική εταιρεία και βρίσκεται έξω από την πύλη 16 του ΟΛΘ. Τα προβληματικά φορτία, που παραμένουν εκτεθειμένα στην ανοιχτή μάντρα, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται σε κινδύνους, αποτελούν μέρος δύο εξαγωγών της εταιρείας που περιλαμβάνουν συνολικά τη μεταφορά 127 κοντέινερ τοξικών υλικών.

Πριν από ένα μήνα, είχε γίνει κι άλλο περιβαλλοντικό ατύχημα όταν φορτίο τοξικών υλικών της «Ελληνικός Χρυσός», κατά τη μεταφορά του με φορτηγό προς τη ΒΙΠΕ της Σίνδου, έπεσε στην περιοχή της Ρεντίνας. Με αφορμή αυτό το ατύχημα ο Δήμος Βόλβης κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα προκειμένου να σταματήσει η διέλευση των φορτηγών που μεταφέρουν τα τοξικά απόβλητα της «Ελληνικός Χρυσός», από το οδικό δίκτυο του δήμου.

Η μεταφορά αυτών των υλικών, που βρίσκονται στο μεταλλείο της «Ελληνικός Χρυσός» στην Ολυμπιάδα Χαλκιδικής και είναι πλούσια σε περιεκτικότητα σε αρσενικό, προβλέπεται να γίνεται μέσω κλειστού τούνελ προς το Λιμάνι του Στρατωνίου, από όπου στη συνέχεια θα μεταφέρονται με πλοία για τον τελικό προορισμό τους. Ομως, όλα τα τελευταία χρόνια, η μεταφορά τους γίνεται με φορτηγά που τα παραλαμβάνουν από τα μεταλλεία της Ολυμπιάδας και μέσω του εθνικού οδικού δικτύου τα μεταφέρουν στη μονάδα αποθήκευσης εμπορευμάτων και ορυκτών υλών της «BALKAN LOGISTICS Ε.Π.Ε.» που είναι εγκαταστημένη στη ΒΙΠΕ της Σίνδου. Εκεί αποθηκεύονται σε κοντέινερ τα οποία θα πρέπει να έχουν ειδική εσωτερική επένδυση και στη συνέχεια μεταφέρονται στο Λιμάνι από όπου φορτώνονται σε πλοία με αρχικό προορισμό τον Πειραιά και τελικό την Κίνα, όπου γίνεται η επεξεργασία τους.

Στο μεταξύ, όπως αποκαλύπτεται και από έγγραφα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, η «BALKAN LOGISTICS Ε.Π.Ε.» δεν έχει άδεια λειτουργίας.

Χτες, κλιμάκιο της Κομματικής Οργάνωσης Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, αποτελούμενο από τους Θεοδόση Κωνσταντινίδη, μέλος του Πολιτικού Γραφείου της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτή, Βασίλη Ρέβα, περιφερειακό σύμβουλο Κεντρικής Μακεδονίας, Γιάννη Δελλή, δημοτικό σύμβουλο Θεσσαλονίκης, και Ανέστη Πετρίδη, δημοτικό σύμβουλο Δήμου Δέλτα, επισκέφθηκε τη διοίκηση του Λιμένος Θεσσαλονίκης και τη διεύθυνση του αρμόδιου Β' Τελωνείου Θεσσαλονίκης προκειμένου να ενημερωθεί.

Η διοίκηση του ΟΛΘ ανέφερε ότι από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διακινούνται φορτία που επιτρέπει η ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία και μόνο αυτά. Οτι στους χώρους της ΟΛΘ ΑΕ ούτε αποθηκεύονται, ούτε συσκευάζονται επικίνδυνα φορτία. Καθώς και ότι όταν ενημερώθηκε από τον καπετάνιο πλοίου για διαρροή φορτίου σε ένα κοντέινερ, ζήτησε την άμεση απομάκρυνση του κοντέινερ από το χώρο του λιμανιού.

Από τη συνάντηση με τη διεύθυνση του τελωνείου αναδείχθηκε ότι μόλις το 1,5% των εξαγόμενων φορτίων ελέγχεται πραγματικά, το 3,5% ελέγχεται εγγράφως και το υπόλοιπο 95% δεν ελέγχεται. Σ' αυτά τα ποσοστά θα προσαρμοσθούν οι έλεγχοι και για τις εισαγωγές προϊόντων, στο πλαίσιο της νομοθεσίας της ΕΕ.

Αυτό που προκύπτει αβίαστα είναι ότι η νομοθεσία της ΕΕ όχι μόνο δεν εξασφαλίζει πλαίσιο ελέγχων για την υγεία και την ασφάλεια της μεταφοράς αλλά ουσιαστικά θωρακίζει το πλήρες ανεξέλεγκτο του τι εισάγεται και τι εξάγεται από τη χώρα στα πλαίσια της ελευθερίας διακίνησης εμπορευμάτων.

Το ΚΚΕ ήδη κατέθεσε νέα Ερώτηση στη Βουλή, οι εκπρόσωποί του έθεσαν το θέμα στη χτεσινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, καταγγέλλοντας την πολιτική που θυσιάζει ακόμα και την υγεία του λαού για τα υπερκέρδη των μονοπωλίων και απαιτώντας τη λήψη κάθε αναγκαίου μέτρου για την ασφάλεια εργαζομένων και του λαού από την αδηφαγία τους.

Το θέμα στη Βουλή

Με την Ερώτηση που κατέθεσαν προς τους υπουργούς Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Υγείας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, οι βουλευτές του ΚΚΕ Θεοδόσης Κωνσταντινίδης και Ελένη Γερασιμίδου ρωτούν:

Γιατί δεν τηρούνται οι προβλεπόμενοι, από την ΚΥΑ (26/7/2011, ΑΔΑ: 4ΑΣΔ0-ΩΔ0), Περιβαλλοντικοί Οροι του έργου: «ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ, ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ και ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΧΩΡΟΥ ΑΠΟΘΕΣΗΣ ΠΑΛΑΙΩΝ ΤΕΛΜΑΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑΣ»;

Με τίνος την ευθύνη και έγκριση γίνεται όλο το προηγούμενο διάστημα η μεταφορά των συγκεκριμένων τοξικών και επικίνδυνων ορυκτών υλών, μέσω αστικών περιοχών, από την ΠΕ Χαλκιδικής στην ΠΕ Θεσσαλονίκης, βάζοντας σε άμεσο κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια των κατοίκων των περιοχών αυτών;

Ποια μέτρα υγιεινής και ασφάλειας λαμβάνονται για τους εργαζόμενους στο Λιμένα Θεσσαλονίκης, αλλά και για τα πληρώματα των οχημάτων που εκτελούν τις μεταφορές των συγκεκριμένων τοξικών και επικίνδυνων ορυκτών υλών;

Τι μέτρα θα λάβουν για να σταματήσει η μεταφορά στη ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης επικίνδυνων τοξικών υλών από τα μεταλλεία;

Τι μέτρα θα λάβουν σχετικά με τη νομιμότητα Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων για τη λειτουργία της «BALKAN LOGISTICS Ε.Π.Ε.» και φυσικά την αδειοδότηση της λειτουργίας της που εκκρεμεί ακόμα;

Τι μέτρα θα λάβουν ώστε να σταματήσουν άμεσα οι εξορυκτικές δραστηριότητες χρυσού στην περιοχή της Χαλκιδικής ειδικά τώρα που αποδεικνύεται ότι έχουν καταστρεπτικές συνέπειες για τα λαϊκά στρώματα;


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ