Κυριακή 21 Ιούλη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
Υποβαθμισμένη αλλά με εργαζόμενους οπλισμένους με φιλότιμο

Με τρύπιους σωλήνες και παλιά λάστιχα αλλά «ετοιμοπόλεμα» οχήματα, σύμφωνα με τον υπουργό Ν. Δένδια
Με τρύπιους σωλήνες και παλιά λάστιχα αλλά «ετοιμοπόλεμα» οχήματα, σύμφωνα με τον υπουργό Ν. Δένδια
Οχήματα παλιά και επικίνδυνα, εργαζόμενοι λίγοι αλλά πολλών «ταχυτήτων» και υλικό το οποίο οι ίδιοι οι πυροσβέστες χαρακτηρίζουν απαρχαιωμένο σε σχέση με τις ανάγκες του σήμερα, συνθέτουν το σκηνικό της σημερινής Πυροσβεστικής. Οι εργαζόμενοι, μέσα από την υπερπροσπάθεια και το φιλότιμο, προσπαθούν να φέρουν εις πέρας ένα έργο εξαιρετικά δύσκολο. Οπως «εξαιρετικά δύσκολο» είναι και το καλοκαίρι, καθ' ομολογία τόσο του πρωθυπουργού όσο και του υπουργού Δημόσιας Τάξης.

Ομως, οι παραδοχές της κυβέρνησης για δυσκολίες σε ό,τι αφορά στην αντιπυρική περίοδο (με το γερασμένο στόλο και τα οικονομικά προβλήματα) μένουν στα λόγια καθώς οι πράξεις δείχνουν πως σε αυτό το σημείο ήθελαν να φτάσει η Πυροσβεστική. Υποβαθμισμένη, με εθελοντές, με ΜΚΟ, με δωρεές από επιχειρηματίες, με εργαζόμενους χωρίς εργασιακά και υπηρεσιακά δικαιώματα. Από κοντά και ο αρχηγός του Σώματος που δεν δείχνει τη θέληση να σταθεί δίπλα στα προβλήματα των εργαζομένων. Αντ' αυτού, προσπαθεί με λόγια να «τονώσει» το ηθικό τους, το οποίο είναι σε ιστορικά χαμηλά τόσο από τα παραπάνω θέματα όσο και από τις μισθολογικές τους απολαβές. Και σαν να μη φτάνει αυτό, η ενημέρωση για τις πυρκαγιές προς τους δημοσιογράφους όλο και φθίνει από σχεδόν την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να αποκρύψουν πυρκαγιές στα δάση της χώρας και - ίσως - όσες περισσότερες ζημιές προκαλούνται σε περιουσίες πολιτών ή τραυματισμούς πυροσβεστών.


Eurokinissi

Μέσα από αυτά τα «προβλήματα», τα οποία συνειδητά προκλήθηκαν, θα βγει η «αναδιοργανωμένη» Πυροσβεστική, που θα λειτουργεί ανταποδοτικά, ως άλλο ένα χαράτσι για το λαό. Μόνο που αυτό θα προστατεύει τη ζωή του από την πυρκαγιά, την πλημμύρα και ποιος ξέρει από τι άλλο.

Παλιά και επικίνδυνα τα οχήματα

Οι εργαζόμενοι στην Πυροσβεστική, μαζί με τους 1.500 εποχικούς που προσλήφθηκαν στα τέλη του Ιούνη, καλούνται να επέμβουν σε συμβάντα, αστικά και μη, με οχήματα παλιά και επικίνδυνα. Οι περικοπές στα κονδύλια «χτύπησαν» και στις επισκευές καθώς, όπως τόνισε ο υπουργός Δημόσιας Τάξης, Ν. Δένδιας, σε απάντηση Ερώτησης του ΚΚΕ στη Βουλή, «οι αναγκαίες επισκευές (συντηρήσεις) πραγματοποιούνται σταδιακά και ανάλογα με τις διατιθέμενες πιστώσεις».

Την ίδια στιγμή που πολλοί εργαζόμενοι βάζουν από την τσέπη τους βενζίνη στα οχήματα, παρακαλάνε τους ανωτέρους τους για να βάλουν λάστιχα, η κυβέρνηση δαπανά δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για να νοικιαστούν πυροσβεστικά ελικόπτερα. Ετσι, οι εργαζόμενοι επεμβαίνουν σε δασικές πυρκαγιές με 1.636 υδροφόρες διαφόρων χωρητικοτήτων σε σύνολο 2.991 οχημάτων που έχει στη διάθεσή του το Σώμα. Από αυτά, τα 1.575 έχουν άδεια πρώτης κυκλοφορίας από 11 έως και «30+» έτη.

Ειδικότερα, τα 560 οχήματα μετρούν 10 έως 15 έτη ζωής, τα 502 15 έως 20 έτη, τα 100 20 έως 25 έτη, τα 228 αυτοκίνητα 25 έως 30 έτη και 185 ανήκουν στην κατηγορία 30+ χρόνια. Και όσοι διαπιστώσουν ότι λείπουν 60 οχήματα από το γενικό σύνολο, αυτά τα πήρε η Πυροσβεστική από το Δασαρχείο και τον ΟΔΔΥ και, όπως τόνισε στέλεχος του Σώματος, «αυτά είναι... απροσδιορίστου ηλικίας». Σημειώνεται ότι ένα από τα ασθενοφόρα που έχει στη διάθεσή της η Πυροσβεστική είναι κατασκευής του 1992!

Δεν περνούν από ΚΤΕΟ τα οχήματα

Κάτοικοι σπρώχνουν το χαλασμένο όχημα της Πυροσβεστικής κατά τη διάρκεια πυρκαγιάς στην Ανάβυσσο το 1993. Ιδιες σκηνές αναμένονται και φέτος εξαιτίας της ελλιπούς συντήρησης και της υποχρηματοδότησης
Κάτοικοι σπρώχνουν το χαλασμένο όχημα της Πυροσβεστικής κατά τη διάρκεια πυρκαγιάς στην Ανάβυσσο το 1993. Ιδιες σκηνές αναμένονται και φέτος εξαιτίας της ελλιπούς συντήρησης και της υποχρηματοδότησης
Την επικινδυνότητα των οχημάτων καταμαρτυρούν οι ίδιοι οι πυροσβέστες που είναι σε καθημερινή επαφή με αυτά. Και όπως λένε, το πιο σωστό θα ήταν να περνούν από ΚΤΕΟ προκειμένου να γίνεται σωστός τεχνικός έλεγχος και να αποφασίζει αν πρέπει ή όχι να βρίσκονται στο δρόμο.

Οπως είπαν στον «Ρ», «δεν μπορείς να κρίνεις αν ένα όχημα πενταετίας είναι σε καλύτερη μοίρα από ένα 20ετίας μόνο και μόνο από την ηλικία του. Υπάρχει πυροσβεστικό του 2006 που έχει περισσότερα χιλιόμετρα από ένα μεγαλύτερης ηλικίας στον ίδιο σταθμό. Κι όμως, θεωρείται καινούριο για ορισμένους που μένουν στα χρόνια κατασκευής του», μας είπε πυροσβέστης από Υπηρεσία της Αττικής. Και συνέχισε: «Πας στον μηχανικό και του λες ότι κάνει ένα θόρυβο. Αν ο μηχανικός τον ακούσει ίσως το φτιάξει. Δεν πας εγγράφως γιατί θα ακινητοποιηθεί το όχημα μέχρι να βρεθούν λεφτά».

Αλλος εργαζόμενος στην Πυροσβεστική υπογραμμίζει: «Αν το όχημά μου παρουσιάζει κάτι σε ταχύτητα μεγαλύτερη του ορίου, ο μηχανικός θα μου πει να οδηγώ με βάση το όριο. Ετσι, όμως, αν δεν τρέξω, έστω και με 10 χιλιόμετρα πάνω από το όριο των 60 να πάω σε συμβάν, θα καθυστερήσω και μπορεί να χαθεί ακόμα και ανθρώπινη ζωή».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ