Σάββατο 13 Ιούλη 2013 - 2η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Προσπαθεί να δικαιολογήσει τις απολύσεις

Να δικαιολογήσει τις απολύσεις στην εκπαίδευση, που ξεκινούν από τους 2.000 εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ, επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας με την προσφιλή του μέθοδο του non paper (ανεπίσημο έγγραφο) που σε αυτή την περίπτωση έχει και τίτλο... «Μύθοι και πραγματικότητες για την τεχνική εκπαίδευση, τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ».

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, σε 13.165 ανέρχονται οι μαθητές που βρίσκονται ήδη σε ειδικότητες που καταργούνται. Αναλυτικά, οι μαθητές της Γ' τάξης ΕΠΑΛ στις δεκάδες ειδικότητες των τομέων Υγείας - Πρόνοιας, Εφαρμοσμένων - Γραφικών Τεχνών που καταργούνται θα είναι συνολικά 7.205. Αντίστοιχα στις ΕΠΑΣ, από το Σεπτέμβρη οι ειδικότητες αργυροχρυσοχοΐας, σχεδίασης και παραγωγής ενδύματος, βοηθών φυσικοθεραπευτών, βοηθών οδοντοτεχνιτών, βοηθών ακτινολογικών εργαστηρίων, βοηθών φαρμακείων, αισθητικής τέχνης και κομμωτικής θα λειτουργήσουν μόνο για τη Β' τάξη και οι μαθητές που θα βρίσκονται σε αυτές είναι συνολικά 5.960. Το υπουργείο υπόσχεται τώρα ότι αυτοί οι μαθητές «απρόσκοπτα θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους», όμως στο πολυνομοσχέδιο πέρα από τη ρητή αναφορά της κατάργησης των ειδικοτήτων δεν υπάρχει καμιά μέριμνα για τη μεταβατική λειτουργία αυτών των ειδικοτήτων για όσους μαθητές ήδη φοιτούν σε αυτές. Επομένως, οι μαθητές παραμένουν στον «αέρα» μέχρι να υπάρξει συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση κι όχι απλώς... μια υπόσχεση σε ένα non paper.

Στο ίδιο non paper λέει ότι για να λειτουργήσουν για ένα χρόνο οι ειδικότητες γι' αυτούς που ήδη φοιτούν σε αυτές, θα απασχοληθούν ως ωρομίσθιοι κάποιοι από τους καθηγητές που από τις 22 Ιούλη θα είναι σε διαθεσιμότητα. Επιχειρεί έτσι να «χρυσώσει» το χάπι της απόλυσης, αφού για να προσληφθούν ως ωρομίσθιοι πρέπει πρώτα να απολυθούν σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο.

Παράλληλα, στην προσπάθειά του να πείσει για την αναγκαιότητα της πολιτικής που υπηρετεί, το υπουργείο Παιδείας παραδέχεται σήμερα τις ανάγκες για διορισμούς που ανέκαθεν υπήρχαν στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση. Αναφέρει ότι παράλληλα με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς ετησίως απασχολούνταν περίπου 750 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι καθηγητές.

Δεν χάνει βέβαια αφορμή το υπουργείο Παιδείας να προπαγανδίσει για πολλοστή φορά τις αλλαγές που φέρνει στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση και οι οποίες έχουν ως βασική κατεύθυνση το να στέλνονται τα παιδιά των εργατικών - λαϊκών οικογενειών από τα 15 τους χρόνια στην κατάρτιση και τον προσανατολισμό προς τη μαθητεία, δηλαδή την τζάμπα δουλειά και «γνωριμία» με την εκμετάλλευση.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ