Πέμπτη 27 Ιούνη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ «ΠΡΟΒΛΗΤΑ 3» ΤΗΣ COSCO
Στα μονοπώλια όλο το θαλάσσιο μέτωπο του Πειραιά

Από τις εγκαταστάσεις της κινεζικής πολυεθνικής στο Ικόνιο, ο Αντ. Σαμαράς ανακοίνωσε την επίσπευση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ ΑΕ

Με «ταρατατζούμ» για καπιταλιστικές επενδύσεις και ανάπτυξη, από την οποία θα βγει τάχα ωφελημένος ο λαός, συνόδευσε ο Αντ. Σαμαράς την παρουσία του, χτες, στα εγκαίνια του «Προβλήτα 3» της «Cosco», στις εγκαταστάσεις του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο Ικόνιο.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, παρουσία του προέδρου της κινεζικής πολυεθνικής, Γουέι Τζιαφού, ο Αντ. Σαμαράς εξήγγειλε ότι ξεκινά άμεσα η παραπέρα ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως και του ΟΛΠ ΑΕ, βγάζοντας στο σφυρί όλο το θαλάσσιο μέτωπο του Πειραιά και τις παραγωγικές δραστηριότητες που συγκεντρώνονται στην περιοχή. Ο Κινέζος αξιωματούχος, από την πλευρά του, ανακοίνωσε ότι μια ακόμη εταιρεία, η κινεζική «Huawei», που δραστηριοποιείται στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, θα διακινήσει τα προϊόντα της μέσω του Πειραιά, μετά την αμερικανική «Hewlett-Packard».

Στην ομιλία του ο Αντ. Σαμαράς απηύθυνε πρόσκληση στους Κινέζους να επενδύσουν και σε άλλους τομείς, αναφέροντας συγκεκριμένα τις μεταφορές, τα τρένα, τα λιμάνια και τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη. «Οποια και αν είναι η ένταση και η μορφή της κρίσης, η απάντηση είναι οι επενδύσεις», είπε σε άλλο σημείο, κρύβοντας ότι αυτές φέρνουν κέρδη για τα μονοπώλια και όχι για τους εργαζόμενους και το λαό.

Αυτό δείχνει και το παράδειγμα της «Cosco», όπου τα εργασιακά δικαιώματα είναι ανύπαρκτα, ο συνδικαλισμός απαγορεύεται διά ροπάλου και οι ατομικές συμβάσεις παραπέμπουν σε εργασιακό Μεσαίωνα, με προκαθορισμένες αμοιβές, ανεξάρτητα από ώρες εργασίας, με δυνατότητα της εργοδοσίας να μετακινεί, να προσλαμβάνει και να απολύει κατά το δοκούν τους εργαζόμενους.

Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, με την ολοκλήρωση του ανατολικού τομέα του «Προβλήτα 3» επενδύθηκαν στην Ελλάδα 340 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις αυτές, όμως, έγιναν πάνω στα αποκαΐδια των εργατικών δικαιωμάτων και δεν απέτρεψαν την εκδήλωση της κρίσης στην Ελλάδα. Το ίδιο θα γίνει και αν ευοδωθούν τα σχέδια που ανήγγειλε χτες ο Αντ. Σαμαράς, λέγοντας:

«Είμαστε στο μέσο της διαπραγμάτευσης για μια νέα συμφωνία για τη δυτική πλευρά, που αν ολοκληρωθεί και εγκριθεί από τις κοινοτικές αρχές, θα επενδυθούν επιπλέον 224 εκατ. ευρώ και θα δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας, καθώς και άλλες 200 κατά τα τρία χρόνια των κατασκευών. Σε πλήρη ανάπτυξη, το λιμάνι του Πειραιά θα αποκτήσει δυναμικότητα 7 εκατ. τόνων, η επένδυση θα φτάσει τα 500 εκατ. ευρώ και οι θέσεις εργασίας θα ξεπεράσουν τις 3.000. Ο Πειραιάς συγκαταλέγεται στα πέντε πρώτα λιμάνια της Ευρώπης, πηγαίνοντας να γίνει το πρώτο».

Βάζουν στο μάτι και τον ΟΛΠ ΑΕ

Αυτό που δεν είπε ο Αντ. Σαμαράς είναι ότι, εκτός όλων των άλλων, η κινεζική πολυεθνική ζητάει για να συνεχίσει τις επενδύσεις και την κατάργηση του ελάχιστου εγγυημένου ενοικίου που καταβάλλει για τους προβλήτες που διαχειρίζεται και για το 2012 έφτασαν στα 32 εκατ. ευρώ. Εμφανίζει μάλιστα σαν «αντάλλαγμα» (!) την επένδυση των επιπλέον 220 εκατομμυρίων ευρώ για την ολοκλήρωση του «Προβλήτα 3», με επέκτασή του κατά 150 μέτρα.

Ο Προβλήτας προβλεπόταν αρχικά να λειτουργήσει πλήρως το 2016. Στα μέσα του Μάη, εγκαταστάθηκαν πάνω του πέντε σύγχρονες γερανογέφυρες τύπου Super Post Panamax και αναμένεται να τοποθετηθούν άλλες δύο. Με ανυψωτική ικανότητα 65-85 τόνων, οι γερανογέφυρες μπορούν να εξυπηρετούν πλοία έως και 360 μέτρων, χωρητικότητας 18.000 - 20.000 teus και μπορούν να αδειάζουν περίπου 4.000 κοντέινερ σε διάστημα 24 ωρών, αυξάνοντας κατακόρυφα τον κύκλο εργασιών της «Cosco» και τα περιθώρια κέρδους.

Σήμερα το απόγευμα, ο Γ. Τζιαφού θα συναντηθεί με τον υπουργό Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτη, παρουσία της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ. Κατά τη συνάντηση αναμένεται να συζητηθεί η συμμετοχή της κινεζικής πολυεθνικής στην ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ ΑΕ). Η παραπέρα εκποίηση του πρώτου λιμανιού της χώρας ήταν το αποκλειστικό αντικείμενο και της συνάντησης που είχαν χτες το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας με τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου. Ακολούθησε σύσκεψη του Μ. Βαρβιτσιώτη με τον πρόεδρο του ΟΛΠ, Γ. Ανωμερίτη, και τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, παρουσία εκπροσώπου του πρωθυπουργού.

Οπως όλα δείχνουν, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην πώληση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ ΑΕ. Την τελική εισήγηση θα κάνει στα τέλη Ιούλη το ΤΑΙΠΕΔ, που είναι ο βασικός μέτοχος του Οργανισμού. Σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, Στ. Σταυρίδη, στην αμερικανική εφημερίδα «Wall Street Journal», η πώληση των μετοχών του ΟΛΠ που ανήκουν στο ελληνικό Δημόσιο θα γίνει το 2013, αντί του 2014, που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός.

Για να τονώσουν την προπαγάνδα της «ανάπτυξης», στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας διέρρεαν χτες ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται τις επόμενες μέρες να ανακοινώσει και την έγκριση της χρηματοδότησης σε ποσοστό άνω του 90% για την κατασκευή τριών νέων θέσεων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων τελευταίας γενιάς στο λιμάνι του Πειραιά, κάνοντας δεκτό σχετικό αίτημα του ΟΛΠ ΑΕ.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ