Τετάρτη 15 Μάη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΟΡΘΜΕΙΟ ΠΕΡΑΜΑ - ΣΑΛΑΜΙΝΑ
Απολύσεις ναυτεργατών και απίστευτη ταλαιπωρία για χιλιάδες επιβάτες

Απολύσεις μέχρι τώρα 50 ναυτεργατών, απίστευτη ταλαιπωρία επί ώρες για χιλιάδες εργαζόμενους και μετατροπή των λιμανιών του Περάματος και της Σαλαμίνας σε στρατόπεδα συγκέντρωσης των δυνάμεων καταστολής, ήταν ο χτεσινός απολογισμός της αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης και των πλοιοκτητών που εκμεταλλεύονται την πορθμειακή γραμμή Πέραμα - Σαλαμίνα. Μία αντιπαράθεση που πίσω της βρίσκεται ο ανταγωνισμός μεταξύ τμημάτων του κεφαλαίου με θύματα τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους που εξυπηρετούνται από τη γραμμή και το λαό της Σαλαμίνας.

Τα μεσάνυχτα της Δευτέρας εξέπνευσε η διορία που είχε δώσει το υπουργείο Ναυτιλίας στους ιδιοκτήτες των 28 επιβατηγών - οχηματαγωγών πλοίων (παντόφλες) του πορθμείου να συμμορφωθούν με Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, για την ασφαλιστική κάλυψη επιβατών και οχημάτων σε περίπτωση ατυχήματος. Οι πλοιοκτήτες αρνήθηκαν να συμμορφωθούν με την οδηγία, η οποία τριπλασιάζει τα ασφάλιστρα που πληρώνουν, προχώρησαν σε απολύσεις πληρωμάτων και ξεκαθάρισαν ότι αν την εφαρμόσουν, το κόστος θα το μετακυλήσουν στα εισιτήρια των επιβατών και στα ναύλα των οχημάτων.

Το υπουργείο, τα μεσάνυχτα της Δευτέρας διέκοψε τα δρομολόγια των πλοίων της πορθμειακής γραμμής, ενώ από τις 6 το πρωί χτες Τρίτη και μέχρι τις 10 το πρωί, για το μεγαλύτερο πορθμείο της χώρας και το δεύτερο της Ευρώπης, είχε δρομολογήσει ένα και μόνο πλοίο, το οποίο επιστράτευσε από τη γραμμή της Αιδηψού.

Το αποτέλεσμα ήταν να σχηματιστούν ουρές χιλιομέτρων από οχήματα σε Πέραμα και Σαλαμίνα. Από τις 10 και μετά δρομολογήθηκαν άλλα δύο πλοία που επιστρατεύτηκαν από άλλες γραμμές. Επιπρόσθετα σε μία επίδειξη πυγμής, με βάση το δόγμα της κυβέρνησης «νόμος και τάξη», σε βάρος των εργαζομένων, μέσα στα «επιστρατευμένα» πλοία οι ναυτεργάτες ήταν υπό τον κλοιό λιμενικών, ενώ στα λιμάνια τόσο του Περάματος όσο και της Σαλαμίνας τα πλοία αυτά φόρτωναν και ξεφόρτωναν με παραταγμένες τις διμοιρίες ράμπο του λιμενικού σώματος!

Την ίδια ώρα το υπουργείο, στο πλαίσιο της βάρβαρης αντιλαϊκής πολιτικής και του κανονισμού 3577/92 της ΕΕ, που εξασφαλίζει την ελευθερία δράσης του εφοπλιστικού κεφαλαίου, παρέχει πλήρη κάλυψη στους πλοιοκτήτες του πορθμείου οι οποίοι έχουν μετατρέψει τα πλοία σε πλωτά γκέτο που παραβιάζουν κάθε κανόνα ασφαλείας. Οι πλοιοκτήτες σε βάρος των πληρωμάτων έχουν επιβάλει εκ περιτροπής εργασία με τρεις ή τέσσερις μέρες τη βδομάδα δουλειά, ναυτεργάτες επί μήνες πληρώνονται με έναντι, ενώ αντιμετωπίζουν και την υποχρεωτική άδεια χωρίς αποδοχές. Ταυτόχρονα, ο τρόπος φόρτωσης των οχημάτων είναι ζήτημα αν πληροί έστω και έναν κανόνα ασφαλείας.

Επιπλέον, όπως κατήγγειλε ναυτεργάτης που απολύθηκε, οι απολύσεις των 50 έγιναν στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, χωρίς να έχουν εξοφληθεί τα δεδουλευμένα τους κατά παράβαση ακόμα και αυτής της νομοθεσίας που είναι κομμένη στα μέτρα των εφοπλιστών!

Κοινή ανακοίνωση σωματείων

Για την κατάσταση αυτή εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση Συνδικάτα: ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ, Μετάλλου Πειραιά, Ηλεκτρολόγων Πλοίων, Αμμοβολιστών, Ναυπηγοξυλουργών, οι Σύλλογοι: Εργαζομένων Δήμου Περάματος, Δασκάλων - Νηπιαγωγών Σαλαμίνας, οι συνταξιουχικές Ενώσεις: ΙΚΑ Πειραιά, ΙΚΑ Σαλαμίνας, Συνταξιούχων ΝΑΤ, ο Σύλλογος Γυναικών Περάματος «Εστία της Γυναίκας και Ομάδα Γυναικών Σαλαμίνας.

Επισημαίνουν ότι: «Χιλιάδες εργατικές, λαϊκές οικογένειες πληρώνουν τη "νύφη" της αντιπαράθεσης, που έχει ξεσπάσει μεταξύ της κυβέρνησης και των εφοπλιστών που εκμεταλλεύονται τη γραμμή. "Καυγάς" που δεν έχει σχέση με την υπεράσπιση των λαϊκών συμφερόντων και την πραγματική προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα». Επισημαίνουν τα προβλήματα που ήδη αντιμετωπίζουν στη μετακίνησή τους με το πορθμείο λόγω του κόστους, οι άνεργοι, οι εργατικές λαϊκές οικογένειες και διεκδικούν:

Τη μείωση των εισιτηρίων και των ναύλων των οχημάτων κατά 50%.

Δωρεάν μετακίνηση ανέργων, μαθητών, σπουδαστών, φοιτητών, στρατεύσιμων.

Κατάργηση του κανονισμού 3577/92 της ΕΕ και του νόμου 2932/2001 για την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας.

Ασφαλείς, σύγχρονες, φτηνές ακτοπλοϊκές - πορθμειακές συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες.

Ναυτεργάτες με ΣΣΕ, οργανικές συνθέσεις που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ