Τρίτη 30 Απρίλη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΤΗΣ ΠΥΛΟΥ
Νεκροί δύο ναυτεργάτες κι οκτώ αγνοούμενοι

Συγκρούστηκαν δύο φορτηγά πλοία τα οποία έφεραν «πανιά ευκαιρίας»

Δύο νεκροί και 8 αγνοούμενοι ναυτεργάτες είναι ο μέχρι στιγμής απολογισμός της ναυτικής τραγωδίας που έγινε χτες το πρωί 87 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Πύλου όταν συγκρούστηκαν δύο φορτηγά πλοία, το «CONSOUTH» με σημαία Αντίγκουα Μπαρμπούντα με το «PIRI REIS» σημαίας Κουκ Αϊλαντ. Από τη σύγκρουση, άνοιξαν οι λαμαρίνες του «PIRI REIS» και από την εισροή υδάτων βυθίστηκε μέσα σε λιγότερο από 10 λεπτά, δηλαδή σε χρόνο - ρεκόρ. Από τους 17 ναυτεργάτες που αποτελούσαν το πλήρωμά του, όλοι από τη Συρία, κατάφεραν να γλιτώσουν την τελευταία στιγμή οι εφτά, τους οποίους περισυνέλεξε το «CONSOUTΗ».

Το «CONSOUTH» με 16μελές πλήρωμα (πέντε Ρώσοι, δέκα Πολωνοί και ένας Φιλιππινέζος) ανήκει σε γερμανικά συμφέροντα και το «PIRI REIS» στον τούρκικο όμιλο Εμίρογλου. Τα δύο πλοία έφεραν σημαίες «πανιά ευκαιρίας», που δεν προϋποθέτουν πληρώματα με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.

Το «PIRI REIS», με έτος κατασκευής το 1979, στις 28 Φλεβάρη του 2013 επιθεωρήθηκε στο λιμάνι της Ραβένα της Ιταλίας, από τις λιμενικές αρχές (post state control). Καταγράφηκαν 15 παρατηρήσεις, δηλαδή παραβάσεις, οι οποίες αφορούσαν πυροσβεστικό εξοπλισμό, κατάρτιση και εκπαίδευση πληρώματος, σωστικές λέμβους, θέματα «κατασκευής και ασφάλειας πλοίου», μέχρι και τις εγκαταστάσεις υγιεινής του πληρώματος.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης χτες, πριν ακόμα ξεκινήσει η παραμικρή διερεύνηση για τα αίτια της πρόσκρουσης και πριν φτάσει στην περιοχή του ναυαγίου το Κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), αποφάνθηκε ότι πρόκειται «για ολιγωρία» καθώς «ο καπετάνιος που αγνοείται και είναι στους 8 δεν ήταν στη γέφυρα». Να σημειωθεί ότι η σύγκρουση έγινε μεν σε περιοχή που διέρχονται συχνά πλοία, ωστόσο σύμφωνα με το ΥΝΑ «δεν ήταν δίαυλος». Δηλαδή, δεν ήταν απαραίτητο ο πλοίαρχος να είναι στη γέφυρα.

ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ, ΠΕΣ/ΝΑΤ με δελτίο Τύπου καταγγέλλουν: «Για να μειώνουν το κόστος και να ενισχύουν την ανταγωνιστικότητά τους, οι εφοπλιστές και το κεφάλαιο, οδηγούν σε εκατόμβες νεκρών». «Το ΥΝΑ ως καλός υπηρέτης των εφοπλιστών επιβεβαιώνοντας την ταξική του προσήλωση, υπεράσπισης του κεφαλαίου, μεταφέρει όλες τις ευθύνες στον πλοίαρχο. Είναι υπόθεση των ναυτεργατών, της εργατικής τάξης, των εργαζομένων, να υπερασπίσουν τη ζωή τους και την ασφάλειά τους».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ