Τετάρτη 17 Απρίλη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
19o ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΚΚΕ
ΠΑΤΕΛΑΚΗ ΓΙΑΝΝΑ

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται και στο πρόγραμμα, κεντρικό ζήτημα για όλα τα όργανα της σοσιαλιστικής εξουσίας είναι η εδραίωση, το βάθεμα στη συνέχεια των νέων παραγωγικών σχέσεων.

Πολύ σωστά επισημαίνεται ότι:

«Κατά τη σοσιαλιστική οικοδόμηση η εργατική τάξη σταδιακά και όχι ενιαία αποκτά τη δυνατότητα να έχει ολοκληρωμένη γνώση των διαφορετικών τμημάτων της παραγωγικής διαδικασίας, της επιτελικής δουλειάς, ουσιαστικό ρόλο στην οργάνωση της εργασίας».

Ξεκινάς από τον εργατικό έλεγχο με σκοπό να φτάσεις στη διεύθυνση της οικονομίας. Η γνώση και η εξειδίκευση είναι μια από τις προϋποθέσεις για να το πετύχεις. Φυσικά, δεν είναι στιγμιαία διαδικασία, θα συντελούνται ταξικές διαφοροποιήσεις στην πορεία του βαθέματος της κοινωνικοποίησης.

Απ' όσο όμως καλύτερο επίπεδο ξεκινήσει την οικοδόμηση η εργατική τάξη, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η επάρκεια κατ' αρχήν του ελέγχου. Πολύ περισσότερο αυτά απαιτούνται για το σύνολο του κόμματος. Ο καθοδηγητικός ρόλος των κομματικών μελών προϋποθέτει την εκ μέρους τους κατάκτηση ενός υψηλού επιπέδου θεωρητικών, επιστημονικών, τεχνικών γνώσεων προκειμένου να συμβάλλουν στην ιδεολογική και πολιτική ωρίμανση της εργατικής τάξης.

Η υποτίμηση επόμενα της γνώσης που σου παρέχει η αστική εκπαίδευση δε χωρά πουθενά. Δε χρειάζεται να το συνδέουμε με το ότι όποιος τελειώσει μια σχολή θα ζήσει καλύτερα ή μην αντιμετωπίζουμε την αυταπάτη ότι σήμερα μπορεί ν' αλλάξει και τάξη.

Η μόρφωση είναι ευρύτερο ζήτημα, δεν ταυτίζεται με την εξειδικευμένη γνώση. Κι αν κατανοηθεί αυτό σε καμία υποτίμηση της εργατικής τάξης δε οδηγεί, ειδικά όταν συνειδητοποιούνται οι ταξικοί φραγμοί και τα φίλτρα της εκπαίδευσης.

Ποια είναι η μορφωτική διαδικασία στις γραμμές μας η οποία συνδέεται αδιάρρηκτα με την ικανότητα πρόσληψης της ουσίας της αντικειμενικής πραγματικότητας που συνεχώς εξελίσσεται και με την επεξεργασία των κατάλληλων στόχων και τακτικών από την πρωτοπορία της εργατικής τάξης;

Χωρίς αμφιβολία, έγιναν συγκεκριμένα βήματα αυτό το 4χρονο στην οργανωμένη παρέμβαση προς τις οργανώσεις: σχολές, σεμινάρια, μαθήματα για τους νέους συντρόφους, προσπάθεια αφομοίωσης των συμπερασμάτων για τις ανατροπές, όλη η συζήτηση για τη συγγραφή του Β' Τόμου της Ιστορίας, σύγχρονα ζητήματα, δουλειά που απλώθηκε και στις δυνάμεις της ΚΝΕ.

Στη δική μας περιοχή το σύνολο του προγράμματος δεν ολοκληρώθηκε στους νομούς, υποτίμηση επισημαίνει η εισήγηση της συνδιάσκεψης. Ελλειψε ο προγραμματισμός δηλαδή, πότε θα γίνει τι, ποιος θα προετοιμαστεί να το κάνει.

Ορισμένες παρατηρήσεις:

Α] Πολλοί σύντροφοι που παρακολουθούσαν τα μαθήματα είναι μέλη οργάνων. Αυτό σημαίνει πως πολύ μεγάλο μέρος του κομματικού δυναμικού δεν έχει παρακολουθήσει ακόμα συστηματικά βασικές αρχές της Μαρξιστικής Λενινιστικής θεωρίας.

Β] Στους νομούς δεν υπάρχουν όχι μόνο οργανωμένες βιβλιοθήκες αλλά ούτε οι σειρές των απαραίτητων βιβλίων.

Γ] Η μεγάλη πλειοψηφία των συντρόφων παρακολούθησαν με ελάχιστες απουσίες, παρότι υπήρξαν και περιπτώσεις που αποχώρησαν από τα πρώτα μαθήματα. Αυτό δείχνει ότι σε όλους δεν είχε εξηγηθεί ποιες ήταν οι απαιτήσεις.

Νομίζω για τα ξεπεραστούν τα παραπάνω χρειάζεται μεγαλύτερος έλεγχος από τα καθοδηγητικά όργανα.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η ιδεολογική δουλειά στις γραμμές της ΚΝΕ(2018-11-24 00:00:00.0)
Πολιτικό μνημόσυνο για τον Δ. Κρεωνά(2014-08-12 00:00:00.0)
Κομματικός Tύπος, όπλο για τις αποφασιστικές μάχες(2010-02-28 00:00:00.0)
Απόφαση για κινητοποιήσεις(1998-03-21 00:00:00.0)
Γιάννα Παντελάκη(1996-05-24 00:00:00.0)
3Δ. ΚΑΛΤΣΩΝΗΣ(1996-04-02 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ