Κυριακή 14 Απρίλη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΠΕΡΓΙΑ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ
Ολοι στους καταπέλτες την Τρίτη 16 Απρίλη

  • Αύριο Δευτέρα η οργανωτική σύσκεψη στις 10.30 π.μ. στην ΠΕΜΕΝ
  • Η απεργιακή συγκέντρωση θα γίνει στις 10.30 το πρωί στην πλατεία Καραϊσκάκη

Οι ναυτεργάτες αντιπαλεύουν την πολιτική που τσακίζει τις λαϊκές ανάγκες, για να πλουτίζουν οι εφοπλιστές (φωτ. από την απεργία του περασμένου Φλεβάρη)
Οι ναυτεργάτες αντιπαλεύουν την πολιτική που τσακίζει τις λαϊκές ανάγκες, για να πλουτίζουν οι εφοπλιστές (φωτ. από την απεργία του περασμένου Φλεβάρη)
Απεργούν μεθαύριο Τρίτη οι ναυτεργάτες σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και τα λιμάνια της χώρας. Η νέα απεργία, η οποία είναι προειδοποιητική, με προοπτική επέκτασης και κλιμάκωσης, έρχεται να δώσει νέα ώθηση στο δίκαιο και επιβεβλημένο αγώνα που δίνουν οι ναυτεργάτες, του οποίου σταθμός ήταν η πρόσφατη 7ήμερη απεργία για την υπογραφή κλαδικών Συλλογικών Συμβάσεων και Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης (ΕΓΣΣΕ) που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες εργαζομένων θάλασσας και στεριάς. Οι ναυτεργάτες απεργούν, ζητώντας να αποσυρθεί το νομοσχέδιο του ΥΝΑ το οποίο την ημέρα της απεργίας θα κατατεθεί στην Ολομέλεια της Βουλής και προδιαγράφει την ένταση της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης - ΕΕ - ΔΝΤ σε βάρος τόσο των ναυτεργατών, όσο και των νησιωτών, των εργαζομένων στα λιμάνια. Ενώ αφορά το σύνολο του λαού καθώς υπονομεύει κυριαρχικά δικαιώματα και εδαφική ακεραιότητα.

ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ (Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών), ΠΕΣ/ΝΑΤ που έχουν αναλάβει και το βάρος της προετοιμασίας, αύριο Δευτέρα καλούν σε οργανωτική σύσκεψη στις 10.30 το πρωί στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ, ενώ η σύσκεψη θα συμβάλει και στην προετοιμασία των δυνάμεων των ναυτεργατών και για την απεργία της 1ης Μάη. Στις 16 Απρίλη, θα γίνει απεργιακή συγκέντρωση στις 10.30 το πρωί στην πλατεία Καραϊσκάκη και στις 5.30 το πρωί στην ίδια πλατεία προσυγκέντρωση για την περιφρούρηση της απεργίας.

Τι επιδιώκει το νομοσχέδιο του ΥΝΑ

Το νομοσχέδιο του ΥΝΑ αποτελεί ένα αντιδραστικό νομοθέτημα, το οποίο περικλείει όλη την αγριότητα της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης - ΕΕ - ΔΝΤ. Είναι μέρος ενός συνολικότερου σχεδιασμού των πολιτικών εκπροσώπων των δυνάμεων του κεφαλαίου, με τον οποίο επιδιώκεται, τα μονοπώλια να ελέγξουν πλήρως ένα χώρο γεωστρατηγικής σημασίας, όπως είναι το νησιωτικό σύμπλεγμα, ιδιαίτερα στην ευαίσθητη περιοχή του Αιγαίου και τις αναπτυξιακές του δυνατότητες (πετρέλαιο, φυσικό αέριο, γεωθερμική ενέργεια). Να βάλουν, δηλαδή, στο χέρι υποδομές της χώρας, όπως είναι τα λιμάνια της, οι πύλες δηλαδή εισόδου και εξόδου της, ενταγμένα στην αμυντική της ικανότητα. Προκειμένου, μάλιστα, να πραγματοποιείται απρόσκοπτα το «μεταφορικό έργο», τα καράβια θα είναι πλωτά γκέτο, με ναυτεργάτες φτηνούς, ευέλικτους και πειθήνιους.

Συγκεκριμένα, προβλέπει κατάργηση των ΣΣΕ των ναυτεργατών στα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων, ανοίγοντας το δρόμο για τις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων, τη μείωση των οργανικών συνθέσεων και επέκταση της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας στα επιβατηγά πλοία με άμεσες συνέπειες σε βάρος της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Είναι χαρακτηριστικό ότι προβλέπεται πως οι οργανικές συνθέσεις θα καθορίζονται με υπουργικές αποφάσεις για κάθε πλοίο ξεχωριστά και στη βάση του αριθμού των ναυτεργατών που απαιτούνται για τη χρήση των σωστικών μέσων και όχι ανάλογα με τους κόρους, την ιπποδύναμη, τις κλίνες ή τον αριθμό επιβατών που είναι σήμερα. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι υπόλοιπες ανάγκες του πλοίου θα καλύπτονται από ναυτεργάτες εκτός οργανικής σύνθεσης, δηλαδή από ανασφάλιστους και χαμηλόμισθους.

Καταργεί την υποχρεωτική 10μηνη και 7μηνη δρομολόγηση για τα συμβατικά και ταχύπλοα, αντίστοιχα, ακτοπλοϊκά πλοία και δίνει το ελεύθερο στους εφοπλιστές να δρομολογούν τα πλοία όποτε και σε όποιες γραμμές τους συμφέρει. Με άλλα λόγια εξαρθρώνει το ακτοπλοϊκό δίκτυο και τα νησιά κινδυνεύουν με απομόνωση.

Χτυπάει ευθέως το δικαίωμα των ναυτεργατών στην απεργία, συστήνοντας «Διοικητική Επιτροπή Ναυτικών Επιτάξεων και Ναυλώσεων».

Ιδιωτικοποιεί και παραχωρεί στα μονοπώλια με διεθνείς διαγωνισμούς το σύνολο των λιμενικών υποδομών και εγκαταστάσεων μέσω του ΤΑΙΠΕΔ τις οποίες διαμελίζει σε 4 διαμερίσματα: Αττικό Λιμενικό Δίκτυο, Δίκτυο Λιμένων Β. Ελλάδας, Δίκτυο Λιμένων Δ. Ελλάδας και Οργανισμό Λιμένα Ηρακλείου, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. Μέσω των ιδιωτικοποιήσεων των λιμενικών υποδομών, νησιά θα τεθούν υπό τον κλοιό των μονοπωλιακών ομίλων. Και αν προστεθεί ότι παράλληλα με την ιδιωτικοποίηση τα μετατρέπει σε φρούρια καθώς, όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο, τη φύλαξή τους θα αναλάβουν ιδιωτικές εταιρείες, γίνεται φανερό ότι οι νησιώτες και οι εργαζόμενοι στα λιμάνια θα βρεθούν αντιμέτωποι με ζοφερά προβλήματα.

Σε κίνδυνο τίθεται και ό,τι έχει απομείνει από τη ναυπηγική βιομηχανία, καθώς η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας βρίσκονται στο Αττικό Λιμενικό Δίκτυο. Ετσι απειλούνται χώροι τους με αλλαγή χρήσης.

Φτηνό εργατικό δυναμικό στους εφοπλιστές

Ενισχυτικά στο νομοσχέδιο του ΥΝΑ, η κυβέρνηση, κατέθεσε στις 28 Μάρτη και τώρα βρίσκεται στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ένα ακόμα νομοθετικό έκτρωμα, σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών. Πρόκειται για ένα «Μνημόνιο Κατανόησης» που είχε υπογραφεί στις 15 Ιουνίου 2010 μεταξύ του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (όπως λεγόταν τότε) και του υπουργείου Μεταφορών της Κίνας «σε συγκεκριμένους τομείς ναυτιλιακού ενδιαφέροντος», το οποίο έγινε τώρα νομοσχέδιο.

Με αυτό προβλέπεται η εφαρμογή κατά προτεραιότητα των συμβάσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΔΝΟ) και των οργάνων του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας (ΔΟΕ - ILO) που αφορούν τις συνθήκες εργασίας στα πλοία και σμπαραλιάζουν δικαιώματα και κατακτήσεις. Ετσι, στρώνεται το έδαφος για τη διάλυση των ΣΣΕ και την επιβολή ατομικών Συμβάσεων με τεράστιες μειώσεις στους μισθούς των ναυτεργατών.

Το διεκδικητικό πλαίσιο

«Οπλο» στα χέρια των ναυτεργατών, αλλά και των νησιωτών, συνολικά του λαού που χρειάζεται σύγχρονες, ασφαλείς και φτηνές θαλάσσιες συγκοινωνίες, αποτελεί το διεκδικητικό πλαίσιο που προβάλλουν ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ για:

  • Εφαρμογή των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, να καταβληθούν τα δεδουλευμένα στους επί μήνες απλήρωτους ναυτεργάτες.
  • Υπογραφή και ανανέωση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και των κλαδικών Συμβάσεων για όλους τους εργαζόμενους που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες.
  • Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την «Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ».
  • Κατάργηση της Δανειακής Σύμβασης, των αντιλαϊκών μνημονίων και των εφαρμοστικών νόμων.
  • Κατάργηση της αντεργατικής νομοθεσίας, ν. 2687/53 όρος 8 των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης, του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 3577/92, που προωθούν τη «μαύρη» - ανασφάλιστη εργασία.
  • Αμεση ανάκληση όλων των μειώσεων που επιβλήθηκαν στις συντάξεις.
  • Κατάργηση των φορολογικών χαρατσιών.
  • Αμεσα μέτρα για τη ναυτολόγηση και την προστασία των άνεργων ναυτεργατών, να συγκεντρώνονται και να ελέγχονται οι καταστάσεις πληρωμάτων των πλοίων στο ΓΕΝΕ.
  • Πλοία σύγχρονα - ασφαλή με απρόσκοπτη, επαρκή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα που θα υπηρετούν τις κοινωνικές ανάγκες στις θαλάσσιες μεταφορές.
  • Αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν σύστημα Υγείας - Πρόνοιας, κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας. Πλήρη χρηματοδότηση των ασφαλιστικών ταμείων και όλων των δημόσιων μονάδων Υγείας και Πρόνοιας από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Αποκλειστικά Δημόσια Δωρεάν Σύγχρονη Ναυτική Εκπαίδευση Μετεκπαίδευση.
  • Καμία ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υποδομών και της ανατροπής των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Η ναυτιλία, η ναυπηγική βιομηχανία, οι υποδομές και οι πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας μας μπορούν και επιβάλλεται να γίνουν βραχίονας ανάπτυξης που θα υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες.

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ