Τετάρτη 10 Απρίλη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ΜΑΡΤΗ
Αγρια κερδοσκοπία σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων

Ανευ ουσίας η μείωση του γενικού δείκτη τιμών στο -0,2%, καθώς αυξήθηκαν κατά 0,3% σε τρόφιμα, 8% στέγαση, 2,1% ένδυση - υπόδηση και 4,8% αλκοολούχα ποτά - καπνό

Μπορεί αυτό που μένει ως εντύπωση για την εξέλιξη του πληθωρισμού το μήνα Μάρτη, να είναι το αρνητικό πρόσημο (-0,2%), η ουσία όμως είναι ότι η ακρίβεια που πλήττει τα λαϊκά εισοδήματα, όχι μόνο δεν υποχωρεί, αλλά αντίθετα η επίθεση κλιμακώνεται. Η κερδοσκοπία αποθρασύνεται και φαίνεται πλέον και στα επίσημα στοιχεία..

Πώς γίνεται αυτό; Σύμφωνα με τις μετρήσεις της ΕΛΣΤΑΤ, από τον Μάρτη του 2012 στο Μάρτη του 2013, οι τιμές κινήθηκαν ανοδικά σε: τρόφιμα - μη αλκοολούχα ποτά, αλκοολούχα ποτά - καπνός, ένδυση υπόδηση, στέγαση, ενώ εμφάνισαν αρνητικό πρόσημο στις υπόλοιπες οκτώ (8) ομάδες (υγεία, εκπαίδευση, μεταφορές, επικοινωνίες κ.λπ.).

Στην προκειμένη περίπτωση προκύπτουν τρία κατά βάση προβλήματα.

α) Η οριακή μείωση του γενικού δείκτη του πληθωρισμού στο -0,2% σε ετήσια βάση, είναι αναντίστοιχη με την καταβαράθρωση των μισθών και των συντάξεων, όχι μόνο τη συγκεκριμένη περίοδο, αλλά τα τρία τελευταία χρόνια. Η ψαλίδα μεταξύ των τιμών και των μισθών έχει διευρυνθεί στο έπακρο, με αποτέλεσμα η αγοραστική δύναμη των μισθών σήμερα να είναι μόλις στο 50% σε σχέση με το 2009. Αρα η ακρίβεια, ως σχετικό μέγεθος έχει διπλασιαστεί.

β) Αυτό που προξενεί εντύπωση και αγανάκτηση, είναι ότι οι τομείς τους οποίους το κεφάλαιο χαρακτηρίζει ως ανελαστικούς, οι τιμές όχι μόνο δεν αποκλιμακώνονται, αλλά αντίθετα παρουσιάζουν συνεχή αύξηση. Αυτό ισχύει ειδικά στο χώρο των τροφίμων, όπου παρά τη μείωση των λιανικών πωλήσεων που εμφανίζει και ο κλάδος αυτός, οι τιμές συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι την περίοδο Μάρτης 2013 - Μάρτης 2012, ο δείχτης «διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» εμφάνισε άνοδο 0,3%, η οποία έρχεται να προστεθεί στην αύξηση κατά 2,4% που σημειώθηκε την περίοδο Μάρτης 2012 - Μάρτης 2011. Μάλιστα, το μήνα Μάρτη, σε σχέση με το μήνα Φλεβάρη, οι τιμές των τροφίμων - μη αλκοολούχων ποτών εμφάνισαν αύξηση 0,7%, γεγονός που σημαίνει ότι οι λαϊκοί καταναλωτές είναι έρμαια στις κερδοσκοπικές διαθέσεις των μονοπωλίων στο χώρο των τροφίμων - ποτών και φυσικά της συγκυβέρνησης, η οποία δουλεύει για λογαριασμό τους. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η αύξηση του 0,7% το Μάρτη σε σχέση με το Φλεβάρη, ήταν αποτέλεσμα των αυξήσεων στις τιμές των νωπών φρούτων και λαχανικών και των νωπών ψαριών. Την δε περίοδο Μάρτης 2013 - Μάρτης 2012, οι τιμές στα κρέατα αυξήθηκαν κατά 0,4%, στα γαλακτοκομικά και αυγά 0,6%, στα νωπά ψάρια 2,7%, στις νωπές πατάτες 27,9%.

Ο εκβιασμός από την πλευρά των μονοπωλίων τροφίμων, είναι ωμός και κυνικός. Τι θα κάνουν; Θα σταματήσουν να τρώνε; Επομένως, όσο ο λαός θα έχει ανάγκη την τροφή, εμείς (τα μονοπώλια τροφίμων) θα αυξάνουμε τις τιμές. Η ζωική ανάγκη του ανθρώπου για την κάλυψη των διατροφικών του αναγκών, μετατρέπεται για τα μονοπώλια τροφίμων σε πηγή υπερκέρδους.

γ) Ακόμα και σε τομείς όπου παρατηρείται αποκλιμάκωση του πληθωρισμού (Υγεία -4,6%, Εκπαίδευση -4%), η άκρατη εμπορευματοποίηση των τομέων αυτών, με την είσοδο ιδιωτικών μονοπωλίων και τη συνεχή υποβάθμιση των παροχών του δημόσιου συστήματος Υγείας και Παιδείας, έχει μετατρέψει τη στατιστική παρακολούθηση των τιμών στους συγκεκριμένους τομείς, σε κενό γράμμα.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ