Κυριακή 31 Μάρτη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Απεργούν για να μη μετατραπούν σε σύγχρονους δούλους στα καράβια

Αύριο, στις 10.30 το πρωί η οργανωτική σύσκεψη για την προετοιμασία της απεργίας στην αίθουσα της ΠΕΜΕΝ. Στις 12 το μεσημέρι θα γίνει στη ΠΝΟ σύσκεψη σωματείων, Εργατικών Κέντρων, φορέων για το συντονισμό του αγώνα

Από τις 6 τα ξημερώματα της Τετάρτης 3 Απρίλη οι ναυτεργάτες σε όλες τις κατηγορίες πλοίων κατεβαίνουν στους καταπέλτες για να δώσουν τη μάχη της 24ωρης πανελλαδικής προειδοποιητικής απεργίας. Απαιτούν να αποσυρθεί το νομοσχέδιο - έκτρωμα του ΥΝΑ, υπογραφή και ανανέωση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΕΓΣΣΕ) και των κλαδικών ΣΣΕ, που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων, να πληρωθούν οι απλήρωτοι ναυτεργάτες των επιβατηγών πλοίων.

Το νομοσχέδιο, δίνει τη δυνατότητα στους εφοπλιστές να διαμορφώνουν ακόμα πιο ανεξέλεγκτα τις συνθήκες απασχόλησης των πληρωμάτων και δρομολόγησης των πλοίων, πολλαπλασιάζοντας τους κινδύνους για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, την απομόνωση ολόκληρων περιοχών. Εκ των πραγμάτων, λοιπόν, η απεργία δεν αφορά μόνο τους εργάτες της θάλασσας, αφορά και τους εργάτες της στεριάς, τους νησιώτες, όλους όσους χρειάζονται ασφαλές, σύγχρονο, φτηνό δίκτυο θαλάσσιων μεταφορών. Γι' αυτό τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ που και αυτή τη φορά σηκώνουν το βάρος της προετοιμασίας του αγώνα, έχουν ήδη αναλάβει πρωτοβουλίες για «καλή οργανωτική προετοιμασία μέσα και έξω από τα πλοία σε κάθε εργασιακό χώρο, στις ναυτικές σχολές», απευθύνοντας ταυτόχρονα το κάλεσμα «να βγουν αποφάσεις συμμετοχής στον απεργιακό αγώνα από Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες, Σωματεία, φορείς». «Να αναπτυχθούν πολύμορφες αγωνιστικές πρωτοβουλίες, να αναδειχθεί ολόπλευρα η αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης - ΕΕ - ΔΝΤ όπου εντάσσεται και το νομοσχέδιο για την "Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ"».

Στο πλαίσιο αυτό, αύριο Δευτέρα στις 10.30 το πρωί τα τρία ναυτεργατικά σωματεία καλούν σε μαζική συμμετοχή στη σύσκεψη που διοργανώνουν στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ. Λίγη ώρα αργότερα και συγκεκριμένα στις 12 το μεσημέρι στην ΠΝΟ θα γίνει νέα σύσκεψη σωματείων, Ομοσπονδιών, Εργατικών Κέντρων, μαζικών φορέων. Το κάλεσμα απευθύνει η Ομοσπονδία με απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής. Απόφαση που «βγήκε» μετά από πρόταση και δυναμική παρέμβαση των τριών ταξικών ναυτεργατικών σωματείων.

Οι μηχανικοί Εμπορικού Ναυτικού που φοιτούν στο Κέντρο Επανακατάρτισης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ), σε έκτακτη Γενική Συνέλευση την περασμένη Πέμπτη αποφάσισαν τη συμμετοχή τους στην απεργία.

Ολα θυσία στο βωμό των κερδών του κεφαλαίου.

Το διεκδικητικό πλαίσιο που προβάλλουν οι ναυτεργάτες είναι απόδειξη ότι ο αγώνας τους αφορά το σύνολο των εργαζομένων της χώρας, το λαό. Το νομοσχέδιο του ΥΝΑ το οποίο ήδη έχει πάρει το δρόμο για την ψήφισή του στη Βουλή, για τα κέρδη του κεφαλαίου, βάζει μπουρλότο στο σύνολο των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, ακόμα και σε αυτή την υποτυπώδη ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, στα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στα λιμάνια, καθώς ιδιωτικοποιείται ολόκληρο το λιμενικό δίκτυο. Δίνει νέο χτύπημα στα ναυπηγεία που ανήκουν στο λιμενικό δίκτυο απειλώντας με αλλαγή χρήσης τους χώρους τους, υπονομεύει κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.

Ενδεικτικά:

Στο άρθρο 1 συνίσταται εταιρεία για την ιδιωτικοποίηση της Ναυτικής Εκπαίδευσης που προωθεί το ΥΝΑ για τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολών ΝΕΚΕ (Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης).

Στο άρθρο 11 στην παράγραφο 5 προβλέπεται ότι η οργανική σύνθεση σε επιβατηγά πλοία και πορθμεία θα καθορίζεται από τον υπουργό Ναυτιλίας με βάση τη σύνθεση ασφαλείας (safety manning) και στην παράγραφο 8 καταργείται το καμποτάζ στα επιβατηγά πλοία. Δηλαδή, στο όνομα της ελευθερίας δράσης του κεφαλαίου με κριτήριο την ανταγωνιστικότητα και κερδοφορία του, ισοπεδώνουν και τις ελάχιστες θέσεις εργασίας με συγκροτημένα δικαιώματα των ναυτεργατών που έχουν απομείνει στα ακτοπλοϊκά, επιβατηγά πλοία, προσθέτοντας χιλιάδες ναυτεργάτες στις στρατιές ανέργων.

Στο άρθρο 19 καταργούνται οι ΣΣΕ για τα κατώτερα πληρώματα στα ποντοπόρα πλοία και για τα πληρώματα στα σκάφη αναψυχής, ανοίγοντας το δρόμο για τις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων.

Στα άρθρα 22 και 23 για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού δίνει τη δυνατότητα να ναυτολογούνται σπουδαστές για την πραγματοποίηση των εκπαιδευτικών ταξιδιών, σε ανασφάλιστα πλοία χωρίς κανέναν Ελληνα αξιωματικό. Δίνει έτσι το πράσινο φως σε ναυτιλιακές εταιρείες και δουλεμπορικά πρακτορεία, πατώντας στην αγωνία των παιδιών και των γονιών τους να βρεθεί εκπαιδευτικό ταξίδι για τη συνέχιση των σπουδών, να παρέχουν βεβαιώσεις έναντι αμοιβής για εκπαιδευτικά ταξίδια που βέβαια δεν έγιναν.

Στο άρθρο 38 για την εγκατάσταση των αλλοδαπών επιχειρήσεων, τα προκλητικά προνόμια του ν. 27/1975 «περί φορολογίας πλοίων», τα επεκτείνει και για την εγκατάσταση γραφείων ή υποκαταστημάτων αλλοδαπών επιχειρήσεων.

Στο άρθρο 38 καταργείται η υποχρεωτική δεκάμηνη και εφτάμηνη δρομολόγηση συμβατικών επιβατηγών και ταχύπλοων πλοίων αντίστοιχα, εξαρθρώνοντας το ακτοπλοϊκό δίκτυο, αφού ο εφοπλιστής θα δρομολογεί και αποδρομολογεί πλοία ανάλογα με την κερδοφορία του.

Με τα άρθρα 39, 42 και 48 ιδιωτικοποιεί τα λιμάνια, το σύνολο των λιμενικών υποδομών, το οποίο χωρίζει σε 4 διαμερίσματα: Αττικό Λιμενικό Δίκτυο, Δίκτυο Λιμένων Β. Ελλάδας, Δίκτυο Λιμένων Δ. Ελλάδας και Οργανισμό Λιμένα Ηρακλείου, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ

Με το άρθρο 49 καταργεί την Πλοηγική Υπηρεσία και δημιουργεί νέα ιδιωτική.

Διαμορφώνει εργασιακά γκέτο

Στην ουσία, στο νομοσχέδιο προβλέπεται η πλήρης εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές, η μετατροπή σε Ειδικές Οικονομικές Ζώνες των λιμανιών, των καραβιών, κατά τα πρότυπα του εργασιακού γκέτο της COSCO, για την κερδοφορία των εφοπλιστών, των μονοπωλίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα έσοδα της ΣΕΠ της θυγατρικής της COSCO που λυμαίνεται το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της προβλήτας ΙΙ του λιμανιού του Πειραιά, σύμφωνα με ανακοίνωσή του μονοπωλιακού ομίλου, το 2012 ανήλθαν στα 134,77 εκατ. δολ., σημειώνοντας αύξηση κατά 32,9% σε σύγκριση με το 2011, έτος κατά το οποίο τα έσοδα ανήλθαν στα 101,42 εκατ. δολ. Ειδικά τα κέρδη του ΣΕΜΠΟ στον Πειραιά ανήλθαν στα 19,864 εκατ. δολ. και είναι αυξημένα 2,1 φορές σε σύγκριση με το 2011! Κέρδη που φέρουν τη σφραγίδα της άγριας εκμετάλλευσης των εργαζομένων, των ατομικών συμβάσεων, της απαγόρευσης της συνδικαλιστικής δράσης, της εκ περιτροπής εργασίας και των εργατικών ατυχημάτων, της εκμετάλλευσης από το μονοπώλιο της τεράστιας υποδομής που έχει χρυσοπληρώσει ο εργαζόμενος λαός της χώρας.

Κέρδη καταγράφουν και εταιρείες των εφοπλιστών των επιβατηγών πλοίων εν μέσω κρίσης και ενώ υπαγορεύουν στην κυβέρνηση νομοσχέδια όπως αυτό του ΥΝΑ. Η ΑΤΤΙΚΑ ΓΚΡΟΥΠ θυγατρική του μονοπωλιακού ομίλου της MIG, ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του 2012 με κέρδη προ φόρων 10,16 εκατ. ευρώ, τα οποία είναι αποτέλεσμα της δραστικής μείωσης των μισθών που επέβαλε στα πληρώματα των πλοίων της πριν ακόμα την ψήφιση του νομοσχεδίου του ΥΝΑ, προμηνύοντας έτσι τη «σφαγή» που θα ακολουθήσει.

Επιπρόσθετα, οι εκπρόσωποι των εφοπλιστικών Ενώσεων, δείχνοντας ότι όσο πιο πολλά προνόμια παρέχονται στο εφοπλιστικό κεφάλαιο τόσο πιο επιθετικό γίνεται, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής έδειξαν ότι τα «θέλουν όλα». Ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατικού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μ. Σακέλλης είπε: «Λυπούμαστε γιατί στο νομοσχέδιο δεν επιχειρούνται θαρραλέες αλλαγές τις οποίες είχαμε προτείνει και μέρος μόνο των προτάσεών μας υλοποιείται» και επανέλαβε το αίτημα των εφοπλιστών για μείωση του ΦΠΑ και επιδότηση των καυσίμων. Ενώ ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Θ. Βενιάμης, προκαλώντας τους ναυτεργάτες ανέφερε ότι η εμπορική ναυτιλία σταμάτησε να παίρνει κατώτερα πληρώματα γιατί η σύμβασή τους είναι «δύο και τρεις φορές πάνω από αυτά που πληρώνουν οι άλλοι εφοπλιστές σε όλο τον κόσμο», δηλαδή γιατί ο μισθός τους δεν είναι 580 δολάρια!

Σε ό,τι αφορά την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών ο Γ. Ανωμερίτης, πρόεδρος του ΟΛΠ και της Ενωσης Λιμένων Ελλάδας, ως εκπρόσωπος των πολυεθνικών ανέφερε ότι «είμαστε στην εποχή της συγκέντρωσης του κεφαλαίου και της συγκεντροποίησης των επιχειρήσεων και δε μπορεί κάθε χωριό και δήμος να αποτελεί διαχειριστή σημαντικών λιμανιών».

Η απάντηση σε αυτές τις εξελίξεις δίνεται ξεκάθαρα από τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία: «Κανένας εργάτης δεν πρέπει να δουλεύει χωρίς σύμβαση εθνική, κλαδική, να μην υποκύψουμε στην τρομοκρατία του κεφαλαίου και της κυβέρνησης. Η ελπίδα της εργατικής τάξης, των ναυτεργατών, όλων των εργαζομένων είναι στο δρόμο της ανυπακοής και της σύγκρουσης με τα μονοπώλια. Με την πολύτιμη παρακαταθήκη και πείρα των αγώνων που αναπτύξαμε το προηγούμενο διάστημα, μπορούμε ακόμα πιο αποφασιστικά να συνεχίσουμε στο δρόμο της ταξικής πάλης, της κοινωνικής συμμαχίας που έρχεται σε σύγκρουση με την εξουσία του κεφαλαίου, να γίνουμε κυρίαρχοι του πλούτου που παράγουμε».


Α.Ζ.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ