Τετάρτη 20 Μάρτη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ
Επισημοποιεί τα πλωτά κάτεργα στην ακτοπλοΐα

Κατατέθηκε την περασμένη Παρασκευή στη Βουλή

Κατατέθηκε, την περασμένη Παρασκευή στη Βουλή, το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, με τον τίτλο «Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις», ενώ στις νέες διατάξεις που έχουν προστεθεί προβλέπεται επί της ουσίας το τέλος του καμποτάζ στην ακτοπλοΐα. Δηλαδή, η κατάργηση της ΣΣΕ, της Κοινωνικής Ασφάλισης και της συνδικαλιστικής εκπροσώπησης για τους ναυτεργάτες. Κάτι που θα έχει δραματικές επιπτώσεις για τους νησιώτες και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, επιβεβαιώνοντας το δίκιο του πρόσφατου 7ήμερου απεργιακού αγώνα των ναυτεργατών.

Στο άρθρο 11 έχει προστεθεί διάταξη που προβλέπει ότι: «Στα ελληνικά επιβατηγά πλοία, στα υπό κοινοτική σημαία επιβατηγά πλοία και στα επιβατηγά πλοία που είναι εγγεγραμμένα στα νηολόγια κρατών - μελών του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και φέρουν τη σημαία τους, τα οποία έχουν το δικαίωμα περιηγήσεων (....) παρέχεται το δικαίωμα παραλαβής επιβατών και από τους ενδιάμεσους λιμένες, υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις: (α) ο λιμένας της οριστικής αποβίβασης των επιβατών είναι ο ελληνικός λιμένας επιβίβασής τους και (β) η διάρκεια του κυκλικού περιηγητικού ταξιδιού από το λιμένα επιβίβασης των επιβατών έως και τον λιμένα αποβίβασής τους είναι κατ' ελάχιστον σαράντα οχτώ (48) ώρες».

Το υπουργείο Ναυτιλίας, εδώ και 20 μέρες, με αφορμή αίτημα της εταιρείας TRANOCEAN να δρομολογήσει πλοίο της στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, έχει ξεκαθαρίσει γραπτώς ότι εφαρμόζεται πλήρως ο κοινοτικός κανονισμός 3577/92 στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, ο οποίος, σε ό,τι αφορά την επάνδρωση, προβλέπει ότι ισχύει η νομοθεσία της σημαίας που φέρει το πλοίο. Με τη διάταξη που προστέθηκε στο νομοσχέδιο, θα μπορούν να εκτελούν ακτοπλοϊκά ταξίδια, περιηγητικά, δηλαδή τουριστικά, πλοία και μάλιστα με όποια κοινοτική σημαία ή σημαία ΕΟΧ και αν φέρουν. Τέτοιες σημαίες είναι όμως και αυτές της Μάλτας, ή της Κύπρου κ.ά., δηλαδή σημαίες που χαρακτηρίζονται «ευκαιρίας». επειδή το πλοίο που τις φέρει δεν έχει την υποχρέωση να έχει πλήρωμα με συγκροτημένα δικαιώματα και συγκεκριμένα ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική εκπροσώπηση! Αυτά, σε συνδυασμό με την ιδιωτικοποίηση όλων των λιμανιών της χώρας, που προωθείται μέσω του νομοσχεδίου, διαμορφώνεται συνολικά ένα τοπίο που ξεπερνάει τα όρια του εφιάλτη για ναυτεργάτες, νησιά, εργαζόμενους των λιμανιών.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ