Σάββατο 16 Μάρτη 2013 - Κυριακή 17 Μάρτη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
19ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΚΚΕ - ΠΡΟΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
Για τη δουλειά μας στις μικρότερες ηλικίες

Η παρέμβασή μας στις μικρότερες ηλικίες είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον του Κόμματος, αποτελεί σοβαρή και σύνθετη δουλειά υποδομής και αν το καλοσκεφτούμε απορρέουν μια σειρά καθήκοντα από τις Θέσεις της ΚΕ ειδικότερα για την παρέμβαση μας στους μαθητές, που χρειάζεται κατά τη γνώμη μου να σκεφτούμε σοβαρά, να μελετήσουμε πείρα θετική και αρνητική, να αντιστοιχήσουμε την παρέμβασή μας με τις απαιτήσεις αλλά και τις ανάγκες που υπάρχουν. Πιο συγκεκριμένα:

Οικοδόμηση γερών ΟΒ στα σχολεία που ιεραρχούμε, που συγκεντρώνονται παιδιά εργατών, ανέργων, μεταναστών. Αυτά τα παιδιά είναι που θα αποτελέσουν την αυριανή βάρδια της εργατικής τάξης, θα βρεθούν σε σχολές μαθητείας, στους μεγάλους εργασιακούς χώρους. Αυτή είναι η δουλειά με κοινωνικοταξικά χαρακτηριστικά και βλέποντας μπροστά μπορεί να παίξει ρόλο στη βελτίωση της κοινωνικής εργατικής σύνθεσης του Κόμματος. Επόμενα, η δουλειά υποδομής στους μαθητές αποκτά βαρύνουσα σημασία για την προετοιμασία του υποκειμενικού παράγοντα.

Κομμουνιστική διαπαιδαγώγηση του δυναμικού μας. Είναι σημαντική παρακαταθήκη για το Κόμμα και την ΚΝΕ, το δυναμικό μας από την πιο μικρή ηλικία να διαπαιδαγωγείται με τις αξίες της εργατικής τάξης και του Κόμματός της, να τρέφει σεβασμό και αγάπη για την εργατική τάξη και τα παιδιά της, να συγκρούεται, στο βαθμό των δυνατοτήτων του, με το αστικό σχολειό, να μαθαίνει να δουλεύει με ανιδιοτέλεια και αυταπάρνηση για την υπόθεση του σοσιαλισμού, να αντιλαμβάνεται πως η δράση μας σήμερα, σε μη επαναστατικές συνθήκες, μπορεί να εξασφαλίσει τη νικηφόρα δράση μας σε επαναστατικές συνθήκες. Είναι σημαντικό να μαθαίνουμε από νεαρή ηλικία στο σύντροφο πως ό,τι κι αν κάνει στη ζωή του, σκοπός του είναι να υπηρετεί από όποιο πόστο κι αν βρεθεί την υπόθεση της εργατικής τάξης. Ετσι μπορούμε να ενισχύουμε και τον προσανατολισμό των μαθητικών μας δυνάμεων σε σχολές μαθητείας και σε μεγάλους εργασιακούς χώρους. Να αντιλαμβάνεται ο σύντροφος τα χαρακτηριστικά που πρέπει να χτίσει για να γίνει επαναστάτης, να το επιδιώκει όχι μόνο για τον ίδιο αλλά για να πλάσει αυτά τα χαρακτηριστικά στον περίγυρό του, στο χώρο που βρίσκεται. Να κατοχυρώνεται με άλλα λόγια, βήμα το βήμα ως «λαϊκός ηγέτης». Να επιδιώκει και να έχει στο νου του ότι θα είναι μεγάλη τιμή για τον ίδιο να γίνει μέλος του Κόμματος.

Εξειδίκευση της στρατηγικής του Κόμματος με σκοπό την πλατιά διαφωτιστική δουλειά, την ανάπτυξη ισχυρών δεσμών με τα παιδιά της εργατικής τάξης και των συμμάχων της. Η διάδοση των επαναστατικών ιδεών σήμερα, σε συνθήκες που ο συσχετισμός δυνάμεων είναι αρνητικός, μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά στην αλλαγή του, στην προετοιμασία της αυριανής εργατικής τάξης για να εκπληρώσει την ιστορική της αποστολή, να εκφραστεί με λίγα λόγια σε συνθήκες επαναστατικής κατάστασης. Είναι τα ίδια παιδιά που θα οικοδομήσουν άλλωστε το σοσιαλισμό. Οπως έχουμε εμπιστοσύνη στην εργατική τάξη, το ίδιο ισχύει και για τα παιδιά της. Ποιο είναι το καθήκον: Να προωθήσουμε τη στρατηγική του Κόμματος σε αυτό το τμήμα της νεολαίας. Η επεξεργασία του σχεδίου, της εξειδίκευσης, είναι ανάγκη να γίνει από κοινού Κόμματος - ΚΝΕ. Για παράδειγμα, δε χρειάζονται σκέψεις, ιδέες ώστε από κοινού να καταλήγουμε στη δράση που θα αναπτύσσει η κάθε κομματική ομάδα, ποιο το περιεχόμενό της, ακόμα και ποια η θεματολογία που θα συζητάει;

Προσέλκυση των νεότερων ηλικιών στο εργατικό κίνημα και τους συμμάχους του, ενίσχυση της Λαϊκής Συμμαχίας. Η πείρα από τους χώρους δουλειάς, τα σωματεία, τις λαϊκές επιτροπές μπολιασμένη στις μαθητικές κοινότητες, στα μαθητικά συμβούλια, βοηθάει στην ωρίμανση του μαθητή, στην απόκτηση από νωρίς της αντίληψης ποιοι είναι οι εχθροί και ποιοι φίλοι του, σε ποια μεριά ανήκει ο ίδιος, στην καλλιέργεια εμπιστοσύνης στην τάξη του, στη δύναμή του. Ταυτόχρονα με αγωνιστικές διεργασίες, συζήτηση στην τάξη, συνέλευση του σχολείου, συντονισμό με άλλες τάξεις και σχολεία, διεκδικήσεις, ο μαθητής μπορεί να μάθει τι χρειάζεται να κάνει για να πάρει τη ζωή στα χέρια του, την οργάνωση από τα κάτω, την ταξική αλληλεγγύη ώστε ως αυριανός εργαζόμενος με καλύτερους όρους, να γίνει οργανωτής της πάλης κόντρα στους εκμεταλλευτές του. Να διαπαιδαγωγούνται με άλλα λόγια οι μαθητές που υποφέρουν από τη βαρβαρότητα του καπιταλισμού κόντρα στο φόβο, τη μοιρολατρία, στη λογική ότι «τίποτα δεν αλλάζει», κάνοντας σε αυτές τις ηλικίες πράξη το σύνθημα «δίνουμε ζωή στο σχολείο, κάνουμε τη ζωή σχολείο». Προϋπόθεση βέβαια γι' αυτό είναι η οργάνωση της πάλης πάνω στα οξυμένα προβλήματα σε κάθε σχολειό, να βγαίνει «το πρόβλημα» έξω από τα κάγκελα του σχολείου, στη γειτονιά, στο σύλλογο γονέων, καθηγητών, να γίνεται η σύνδεση με το ταξικό σωματείο. Για παράδειγμα τα σχολεία που έχουν κτιριακά προβλήματα, δεν είναι υπόθεση που πρέπει να πάρει πάνω του το σωματείο των οικοδόμων; Πώς θα βάζουμε στη ζωή το σύνθημα «εργάτη κάνε υπόθεση δική σου, το μέλλον και τη μόρφωση που θα 'χει το παιδί σου»; 'Η αντίστοιχα στα ΕΠΑΛ, δε είναι αναγκαίο ένα σχέδιο «περικύκλωσης» αυτών των σχολείων με σκοπό την οργάνωση μαθητών στα σωματεία, τη μαζικοποίησή τους; Με προσανατολισμό αυτή η προσπάθεια να πατήσει στο σχολείο, την ειδικότητα, το σωματείο, το χώρο δουλειάς.

Ολα τα παραπάνω, κατά τη γνώμη μου, είναι στοιχεία του «Κόμματος παντός καιρού», μια σειρά πτυχές αποτελούν προετοιμασία για άλλες συνθήκες. Είναι καθαρό πως όσο καλύτερα προετοιμαζόμαστε σήμερα, τόσο δυναμώνουμε τις προϋποθέσεις για την τελική νίκη.

Τέλος, να μη διστάσουμε να συζητήσουμε για τα ζητήματα που ανοίγονται στις Θέσεις, στο σχέδιο Προγράμματος με τους μαθητές, με τις απαιτούμενες βέβαια προσαρμογές. Είναι όπλο στα χέρια μας και ως τέτοιο πρέπει να τις αντιμετωπίσουμε στην πράξη. Το σχολείο των αστών και οι μηχανισμοί που έχουν στα χέρια τους στο σύνολό τους, ζυμώνουν το «ανέφικτο του σοσιαλισμού», παρουσιάζουν ως «επαναστατικές» και «ελευθεριακές», λύσεις στην πραγματικότητα ανώδυνες για το σύστημα, κάνουν ωμό αντικομουνισμό ταυτίζοντας τον κομμουνισμό με το φασισμό, εξυψώνουν στα μάτια των μαθητών τους αστικούς θεσμούς. Μονόδρομος από την πλευρά μας είναι να αναδείξουμε ότι ο σοσιαλισμός είναι αναγκαίος και επίκαιρος όσο ποτέ. Τώρα είναι η ώρα κάθε μαθητής που προέρχεται από εργατική - λαϊκή οικογένεια να πάρει τη θέση του στον αγώνα για την ανατροπή του καπιταλισμού και την οικοδόμηση της νέας κοινωνίας. Τώρα είναι η ώρα να δυναμώσει το Κόμμα του, το ΚΚΕ.


Τατιάνα Μάντζιου
ΚΟΒ καθηγητών Κεντρικής Μακεδονίας


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ