Πέμπτη 7 Μάρτη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
19ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΚΕ - ΠΡΟΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
Συμβολή στον προσυνεδριακό διάλογο

Σε ό,τι αφορά τον προσυνεδριακό διάλογο, αυτή καθ' αυτή η διαδικασία, το να δίνεται η δυνατότητα σε όποιον μπορεί και επιθυμεί να το πράξει, να συμβάλει με την κατάθεση των σκέψεών του στην παραπέρα επεξεργασία των Θέσεων, είναι μια διαδικασία που μόνο ένα κόμμα σαν το ΚΚΕ που πραγματικά σέβεται τη γνώμη των άλλων αλλά και την επιζητεί, θα μπορούσε να το κάνει και να το εννοεί.

Είναι ένας ακόμα λόγος για να νιώθουμε περήφανοι τα μέλη, οι φίλοι και οι οπαδοί του ΚΚΕ, από το γεγονός ότι πριν ακόμα αποφασίσει για τη γραμμή χάραξης της πολιτικής του για μια ολόκληρη τετραετία λαβαίνει σοβαρά υπ' όψη τη γνώμη όλων όσοι θέλουν να συμβάλουν θετικά σε αυτήν την κατεύθυνση.

Από αυτήν την άποψη, λοιπόν, δεν αρκεί από μόνη της η καλοπροαίρετη σύμφωνη γνώμη με τις Θέσεις.

Δεν είναι σωστό να αυτοπροσδιορίζεται κανείς με το να λέει και καλά συμφωνώ με τις προτεινόμενες Θέσεις άρα έκανα το καθήκον μου, όπως επίσης δεν είναι σωστό να λέει διαφωνώ με τις Θέσεις γιατί στο τάδε ή το δείνα σημείο, θα μπορούσε ή θα άπρεπε να λέει έτσι...

Βεβαίως, σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα επεξεργασίας ή συνεπεξεργασίας, αν θέλετε, σε επίπεδο οργανωμένης λειτουργίας, πάντα θα υπάρχει διακριτή λειτουργία μεταξύ μελών, από τη μία, και επιρροών, φίλων και οπαδών από την άλλη γιατί αλλιώς δεν θα υπήρχε και η αναγκαιότητα ύπαρξης των οργανώσεων.

Και βέβαια, όποιος θέλει να προσφέρει σαν μέλος και όχι σαν οπαδός, δεν έχει πάρα να γίνει μέλος, οι διαδικασίες είναι διατυπωμένες γνωστές και δημοσιευμένες.

Εδώ να κάνω σαφές ότι δεν αναφέρομαι στον παρόντα χρόνο.

Ας δούμε όμως πρώτα τον αυτοπροσδιορισμό.

Ο Μαρξισμός - Λενινισμός, εκτός από κοσμοθεωρία, είναι η ζωντανή εκείνη επιστήμη που κάνει συγκεκριμένη ανάλυση της συγκεκριμένης πραγματικότητας σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο.

Αρα έχει κάθε λόγο να είναι σύγχρονος σε ό,τι αφορά τις πολιτικές εξελίξεις σε όλο το εύρος των εκτιμήσεών του.

Από αυτή λοιπόν την άποψη, το να πει κανείς έστω και καλοπροαίρετα, απλά ναι, συμφωνώ με τις Θέσεις, δε βοηθάει στην παραπέρα επεξεργασία την Θέσεων του Κόμματος και σίγουρα αυτό πριν από όλους δεν το θέλουν ούτε οι ίδιοι οι συντάκτες του κειμένου των Θέσεων.

Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τον ετεροπροσδιορισμό ως προς τις Θέσεις.

Δεν είναι επαναστατικό να λες ντε και καλά διαφωνώ, άρα, κοιτάξτε με, έχω άποψη. Επαναστατικό είναι να λες, έχω άποψη και την καταθέτω εφόσον νομίζω ότι θα βοηθήσει για ετούτο ή εκείνο το σημείο, χωρίς κανένα φόβο μην τυχόν και με παρεξηγήσουν για το πώς τη διατυπώνω.

Βεβαίως υπάρχει ένα διακριτό όριο.

Συζητάμε τα πάντα;

Για παράδειγμα, μπαίνει στο τραπέζι της συζήτησης η φυσιογνωμία του Κόμματος;. Επαναστατικό κόμμα και πολύ περισσότερο κομμουνιστικό κόμμα νέου τύπου που να σέβεται τον εαυτό του δεν νοείται να βάζει στο τραπέζι της συζήτησής τέτοιο ζήτημα.

Μπαίνει ζήτημα μήπως σε σχέση με την κοσμοθεωρία μας;.

Θα μπορούσαμε, δηλαδή, στο όνομα του ψαρέματος στα θολά νερά να παραγνωρίσουμε την επιστημονική θεώρηση των πραγμάτων με βάση το διαλεκτικό υλισμό και να έχουμε και ολίγον από μεταφυσική θεώρηση των πραγμάτων; Σίγουρα όχι γιατί τότε δεν θα κοροϊδεύαμε κανέναν άλλο περισσότερο απ' ό,τι τον εαυτό μας. Σε ό,τι έχει να κάνει με τα εργαλεία που θα βοηθήσουν στην εκπλήρωση του στρατηγικού μας στόχου και πιο συγκεκριμένα, στη δομή βάσει της οποίος στήθηκε ολόκληρο το Κόμμα, θα μπορούσε να μην έχει σαν αρχή οργανωτικής λειτουργίας το Δημοκρατικό Συγκεντρωτισμό; Ρητορικό το ερώτημα, γιατί ακριβώς αυτή η αρχή οργανωτικής λειτουργίας είναι η πρώτη προϋπόθεση για την εκπλήρωση των στόχων μας.

Τι συζητάμε λοιπόν;

Αφού αυτοπροσδιοριζόμαστε σαν κόμμα της εργατικής τάξης και παλεύουμε για να έρθει η εργατική τάξη στην εξουσία, συζητάμε για το πλαίσιο των κοινωνικών εκείνων δυνάμεων, που σαν σύμμαχα τμήματα της εργατικής τάξης έχουν κάθε λόγο να συστρατευθούν με την εργατική τάξη για τον ίδιο σκοπό.

Βάζουμε στο τραπέζι της συζήτησης τις θέσεις για την επίτευξη των βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων αυτών των κοινωνικών δυνάμεων όπως περιγράφονται στη σελίδα 44 άρθρο 61.

Μιας και ο λόγος, λοιπόν, για το συγκεκριμένο άρθρο και στα πλαίσια πάντα του ανοιχτού διαλόγου, νομίζω ότι ο όρος ΦΤΩΧΩΝ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΩΝ θα ήταν καλύτερα να αντικατασταθεί με τον όρο ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΩΝ, αφαιρώντας τη λέξη φτωχών, βάζοντας βεβαίως και τις ασφαλιστικές εκείνες δικλίδες όπου θα αποκλείουν όσους είναι μεν αυτοαπασχολούμενοι, αλλά οι υλικοί όροι της ζωής τους, ή η οικονομική επιφάνεια της επιχείρησής τους είναι τέτοια, που πράγματι δεν τους κατατάσσει στα σύμμαχα με την εργατική τάξη στρώματα.

Κατά τη γνώμη μου, για τα ελληνικά δεδομένα, οι αυτοαπασχολούμενοι είναι σχεδόν αποκλειστικά φτωχοί, άρα η αφαίρεση της λέξης ΦΤΩΧΟΙ από την πρόταση, θα προσέγγιζε ίσως πιο ρεαλιστικά το κομμάτι εκείνο της κοινωνίας με αυτά τα χαρακτηριστικά.

Ομοίως και στη σελίδα 45 που αναφέρει ΠΡΩΤΟΠΟΡΩΝ ΦΤΩΧΩΝ αγροτών.

Θα ήτανε κοντύτερα στα πράγματα σαν περιγραφή, κρατώντας και εδώ τις ίδιες επιφυλάξεις και ασφαλιστικές δικλίδες που ανέφερα για τους αυτοαπασχολούμενους της πόλης, αν αντικατασταθεί ο όρος ΠΡΩΤΟΠΟΡΩΝ ΦΤΩΧΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ με τον όρο, ΠΡΩΤΟΠΟΡΩΝ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΤΩΝ ΓΗΣ.

Ενα άλλο ζήτημα που με απασχολεί, πιθανά δικαιολογημένα, αφορά το άρθρο 68 στη σελίδα 50.

Εδώ έχω τη γνώμη ότι οι 9 δραστηριότητες που προτείνονται από την ΚΕ προς το Συνέδριο για να αποφασιστούν, είναι απόλυτα μέσα στα αυτονόητα καθήκοντα της ΚΕ.

Νομίζω ότι στο όνομα της δημοκρατικής λειτουργίας γίνονται κάποιες υπερβολές που σε τελευταία ανάλυση κωλυσιεργούν την ομαλή λειτουργία της οργάνωσης.

Θα προτιμούσα, για παράδειγμα, αυτές οι 9 προτεινόμενες δραστηριότητες να ήτανε ήδη δρομολογημένες και ενταγμένες στον απολογισμό δράσης μας.

Εάν υπήρχαν οι αντικειμενικές αλλά και οι υποκειμενικές προϋποθέσεις για το σχεδιασμό και υλοποίηση τέτοιων δραστηριοτήτων και δεν έγιναν πιθανά γιατί δεν υπήρχε προηγουμένως σχετική απόφαση, νομίζω ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αρνητικό σημείο στη δράση της ΚΕ χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κάνω πρόταση να χαρακτηριστεί κιόλας σαν αρνητικό σημείο.


Λάμπρος Μπιζάς
Καματερό


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ