Σάββατο 2 Μάρτη 2013 - 2η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ
«Φιέστα» για τα τρελά κέρδη των πολυεθνικών
  • Υπογράφτηκε η συμφωνία COSCO - HP - ΤΡΑΙΝΟΣΕ
  • «Δικαίωμα ελπίδας», για τον πρωθυπουργό, η εργασιακή κόλαση που προκαλούν οι επενδύσεις των πολυεθνικών

Η πολυεθνική COSCO θα παραλαμβάνει στο λιμάνι του Πειραιά τα κινεζικής παραγωγής εμπορεύματα της αμερικανικής HP και μέσω της υπό ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα τα προωθεί μέχρι την Ευρώπη

Eurokinissi

Η πολυεθνική COSCO θα παραλαμβάνει στο λιμάνι του Πειραιά τα κινεζικής παραγωγής εμπορεύματα της αμερικανικής HP και μέσω της υπό ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα τα προωθεί μέχρι την Ευρώπη
Μέσα στο εργασιακό γκέτο του μονοπωλίου της COSCO στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Ικονίου και με τους εργαζόμενους υπό περιορισμό, από τις ειδικές δυνάμεις καταστολής, «έκλεισε» χτες η συμφωνία COSCO και HP για τη μεταφορά των εμπορευμάτων τους μέσω της σιδηροδρομικής γραμμής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Σταθμό του Θριασίου και από εκεί στην Ευρώπη. Πρόκειται για μια συμφωνία που εξασφαλίζει τρελά κέρδη για τα μονοπωλιακά μεγαθήρια, τα οποία εκμεταλλεύονται τις τεράστιες υποδομές της χώρας, όπως το λιμάνι και τη σιδηροδρομική γραμμή, χτισμένες από το μόχθο και τον ιδρώτα του ελληνικού λαού. Ενώ σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους το μόνο που έχει να προσφέρει είναι εργασιακή κόλαση: Ακόμα πιο υποβαθμισμένες συνθήκες απασχόλησης, ακόμα χειρότερο βιοτικό επίπεδο.

Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού, που παραβρέθηκε στη φιέστα και επισφράγισαν τη συμφωνία, είναι πρόκληση απέναντι στην εργατική τάξη της χώρας, στις εργατουπόλεις του Πειραιά, όπως το Πέραμα, που ενώ γίνεται χορός δισεκατομμυρίων μπροστά στην πόρτα τους, αυτές σφαδάζουν από ανεργία, φτώχεια και εξαθλίωση.

Ο Αντ. Σαμαράς ανέφερε ότι «τα μελλοντικά σχέδια της COSCO (...) θωρακίζουν τις επενδύσεις και φωτίζουν μια νέα δυναμική στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων εδραιώνοντας έτσι τον Πειραιά στο διεθνή χάρτη των παγκόσμιων μεταφορών». Και συνέχισε για τη συμφωνία COSCO - HP: «Τέτοιες επενδύσεις βοηθούν τον τόπο μας στην αντιμετώπιση της ανεργίας που παραμένει πρώτη στην ατζέντα της κυβέρνησης». Κατέληξε λέγοντας ότι αυτές οι συμφωνίες δίνουν «το δικαίωμα της ελπίδας και της αισιοδοξίας κυρίως στα νέα παιδιά, που αυτά έχουν να κερδίσουν από τις υπογραφές αυτές».

Το τι είδους επενδύσεις είναι αυτές που εκθείασε ο πρωθυπουργός το έχει ήδη δείξει το παράδειγμα της COSCO. Αφού πήρε έτοιμες υποδομές, «καθαρές» από εργασιακά δικαιώματα, τις μετέτρεψε σε κάτεργο με εργαζόμενους σύγχρονους δούλους. Εβαλε στο χέρι το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας, συνέτριψε αυτοαπασχολούμενους και μικρούς επαγγελματίες και, από πάνω, αξιώνει από τον ΟΛΠ, δηλαδή από την κυβέρνηση, να καταργηθεί το ελάχιστο εγγυημένο τίμημα που καταβάλλει κάθε χρόνο για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και την προβλήτα ΙΙ που της παραχωρήθηκε. Πριν ένα χρόνο είχε γίνει και ...«φιλικός διακανονισμός», όπου μειώθηκε το «νοίκι» των πάγιων στοιχείων που κατέβαλλε στον ΟΛΠ, ενώ με το διακανονισμό αυτό ο ΟΛΠ της παραχώρησε και το δικαίωμα να παίρνει τα λιμενικά τέλη, χάνοντας ο ίδιος κοντά 4 εκατ. ευρώ το χρόνο.

  • Με «ιδιαίτερη ικανοποίηση» υποδέχθηκε τη συμφωνία συνεργασίας της Hewlett-Packard με την COSCO και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ. Ο Β. Κορκίδης εκτιμά ότι ο Πειραιάς και η ευρύτερη περιοχή... αναβαθμίστηκαν.

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ