Σάββατο 2 Μάρτη 2013 - 1η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΣΥΜΦΩΝΙΑ COSCO - HP
Πραγματικά συμφέρουσα για τα μονοπώλια!

Με την έναρξη λειτουργίας της σιδηροδρομικής σύνδεσης μήκους 17 χλμ. από τις εγκαταστάσεις της COSCO στον Πειραιά στο Θριάσιο Πεδίο κι από εκεί, μέσω της υπάρχουσας σιδηροδρομικής σύνδεσης, στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, «εγκαινιάζεται» και η είσοδος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές. Το έργο, στην ουσία, εντάσσεται στη συνολικότερη πολιτική ιδιωτικοποιήσεων που προωθεί η συγκυβέρνηση, και λειτουργεί ενισχυτικά, κάτι σαν προικοδότηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενόψει της επικείμενης ιδιωτικοποίησής της. Καταρχήν αναμένεται να δρομολογηθούν δύο εμπορευματικές αμαξοστοιχίες τη βδομάδα μεταφέροντας προϊόντα της Hewlett - Packard (ΗΡ) με προοπτική να αυξηθούν σε πέντε για την πολυεθνική εταιρεία.

Η επιλογή της ελληνικής σιδηροδρομικής υποδομής από τους μονοπωλιακούς ομίλους για τη μεταφορά των εμπορευμάτων τους στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη κρίνεται πιο συμφέρουσα συγκριτικά με τη θαλάσσια οδό, η οποία αυξάνει κατά 10 περίπου μέρες το συνολικό χρόνο παράδοσης των φορτίων. Πιο συγκεκριμένα, ο χρόνος μεταφοράς με πλοίο από το λιμάνι του Πειραιά στα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης είναι σήμερα περίπου 45 μέρες, ενώ μέσω του σιδηρόδρομου ο χρόνος μειώνεται σε 35 μέρες.

Η καταρχήν συμφωνία όσο κι αν προσπαθεί η κυβερνητική προπαγάνδα να διογκώσει τη σπουδαιότητά της θα επιφέρει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ γύρω στα 10 εκατ. ευρώ και μόνο αν όλα κυλήσουν σύμφωνα με τους σημερινούς σχεδιασμούς μπορεί τα έσοδα αυτά να αυξηθούν στα 70 εκατ. ευρώ. Σε ενημερωτικό σημείωμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται ότι σε βάθος 3 χρόνων ο συνολικός όγκος των εμπορευμάτων μπορεί να ανέλθει στα 170.000 κοντέινερ ανά έτος, και μέχρι το 2020 να «αγγίξουν» τα 700.000. Δελεαστικός όγκος εργασιών, πράγματι, για τους ιδιώτες που εποφθαλμιούν τις εγχώριες σιδηροδρομικές μεταφορές...

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει καταθέσει αιτήσεις στις αρμόδιες αρχές των χωρών εκείνων που θα χρησιμοποιεί τη σιδηροδρομική τους υποδομή (FYROM, Βουλγαρία, Σερβία, Ρουμανία, Κροατία, Σλοβενία, Αυστρία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Τσεχία κ.ά.) και όπως επίσημα αναφέρει η ίδια η εταιρεία οι σχετικές διαδικασίες προχωρούν.

Η συμφωνία της COSCO με τη HP προβλέπει καταρχήν την εγκατάσταση στον Πειραιά του κεντρικού κόμβου διανομής των προϊόντων της HP για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, τη Βόρεια Αφρική και χώρες της Μεσογείου. Η εφοδιαστική και μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται σε 50 δισ. δολάρια, μεγάλο μέρος της οποίας, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, αφορά σε δραστηριότητες σε Ευρώπη, Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή. Η συγκυβέρνηση ευελπιστεί η συγκεκριμένη συμφωνία να αποτελέσει «παράδειγμα» και για άλλες πολυεθνικές εταιρείες που διαθέτουν εφοδιαστικές αλυσίδες στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή και έχουν τις παραγωγικές μονάδες τους στην Κίνα και την Απω Ανατολή.

Υπενθυμίζουμε ότι μόλις προχτές το υπουργείο Οικονομικών κατέθεσε ειδική τροπολογία, σύμφωνα με την οποία απαλλάσσονται από την καταβολή ΦΠΑ τα προς επανεξαγωγή εμπορεύματα σε άλλες χώρες της ΕΕ και τρίτες χώρες με ειδικές εμπορικές συμφωνίες με την ΕΕ, που εκτελωνίζονται στα λιμάνια της χώρας μας. Η τροπολογία αφορά σε εταιρείες με αξία εισαγωγών τουλάχιστον 300 εκατ. ευρώ το χρόνο, ενώ για την πρώτη πενταετία το «πλαφόν» για την απαλλαγή ΦΠΑ μειώνεται στα 120 εκατ. ευρώ.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ