Σάββατο 2 Μάρτη 2013 - 1η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Για την «Ιστορία» και τους «θεσμούς»

Μεσοβδόμαδα η νεοναζιστική οργάνωση Χρυσή Αυγή παρείχε άλλη μια υπηρεσία στο σύστημα. Απ' αφορμή της «διάπλασης των παίδων» που εξήγγειλε, δόθηκε ευκαιρία σε ναυαρχίδες του αστικού Τύπου, κυβερνητικούς παράγοντες, «ειδικούς» να προπαγανδίσουν: «Η οικογένεια δεν έχει το δικαίωμα να οδηγεί τα παιδιά σε παράλληλες ομάδες εκπαίδευσης που αμφισβητούν το ρόλο του σχολείου και τους θεσμούς της οργανωμένης κοινωνίας», «Καμία πολιτική οργάνωση δεν έχει δικαίωμα να χειραγωγεί το μυαλό και την ψυχή μικρών παιδιών», «Την ιστορία αυτού του τόπου τη διδάσκονται τα παιδιά στα σχολεία και πουθενά αλλού». Ομως, η ανάλυση ιστορικών γεγονότων δε γίνεται σε συνθήκες εργαστηρίου. Το ζήτημα της προσέγγισης της ιστορίας είναι ζήτημα προσέγγισης των ταξικών αγώνων. Σήμερα, η διδασκαλία της Ιστορίας στα σχολεία γίνεται μέσα από τη σκοπιά της αστικής ιδεολογίας, τα συμφέροντά της εξυπηρετεί, στα δικά της κανάλια επιχειρεί να εγκλωβίσει παιδικά και νεανικά μυαλά. Οι δε θεσμοί που προβάλλονται ως «θέσφατο» (π.χ. σχολεία, δικαστήρια) κομμάτια του αστικού κράτους είναι που διαμορφώνουν συνειδήσεις για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων της τάξης που έχει στα χέρια της την εξουσία.

Αλλωστε τι διαφορετικό λέει η Χρυσή Αυγή από όσους επιχειρούν να ξεπλυθούν στα μάτια του λαού, ορθώνοντας τάχα μπόι στις τακτικές της; Εκδοχές της αστικής ιστοριογραφίας αναπτύσσει. Τι διαφορετικό θα πουν τα φασιστοειδή για το ΔΣΕ από άλλα κόμματα και μορφώματα των αστών; Σημειωτέα και η εξής λεπτομέρεια: η Χρυσή Αυγή για να δικαιολογήσει τα «φροντιστήρια ιστορίας» που προωθεί, βρίσκει πρόσχημα στο περιλάλητο σχολικό βιβλίο ιστορίας που συνέγραψε παλαιότερα η νυν βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Ρεπούση («συνωστισμός» στην προκυμαία της Σμύρνης κ.λπ.). Ηταν η Ρεπούση που τέλη Μάη 2009 αναπαρήγαγε επίθεση στο ΚΚΕ, επειδή το Κόμμα κατήγγειλε τον αυταρχισμό καθηγήτριας (συνδικαλίστρια του ΣΥΝ πετά εντός τάξης «λάσπη» για το ΚΚΕ, ΚΝίτης μαθητής ζητά να απαντήσει, η καθηγήτρια αρνείται, ο μαθητής αποβάλλεται). Αρθρογραφώντας τότε η Ρεπούση, πήρε τη σκυτάλη της υπεράσπισης αυτής της αυταρχικής, αντιπαιδαγωγικής στάσης αναφωνώντας «τι δουλειά έχουν τα κόμματα στις μαθητικές τάξεις;».

Ολοι αυτοί, με σχολικά βιβλία και άλλα μέσα επιχειρούν να παραχαράξουν και διαστρεβλώσουν την Ιστορία, να την απογυμνώσουν από το ρόλο του παράγοντα λαού, αθωώνοντας τους εκμεταλλευτές του, προσπάθεια ενταγμένη στη γενικότερη επίθεση στα δικαιώματα και τις κατακτήσεις του λαού, ενάντια στη νέα γενιά. Προσπάθεια που δε στοχεύει στο παρελθόν αλλά στο παρόν και το μέλλον. Σε αυτό το πλαίσιο, άλλοι αφηγούνται την Ιστορία απ' τη σκοπιά του κοσμοπολιτισμού του κεφαλαίου, άλλοι κράζουν για την «ιστορική αλήθεια» απ' τη σκοπιά του πιο κραυγαλέου εθνικισμού. Δύο όψεις του ίδιου νομίσματος με στόχο να υποτάξουν την Ιστορία στα συμφέροντα της αστικής τάξης, να αφαιρέσουν από το λαό την πείρα και τα διδάγματα που προκύπτουν προς όφελός του από τη θεώρηση και ερμηνεία της Ιστορίας με εργαλείο τον Ιστορικό Υλισμό. Γι' αυτό οι αφηγητές και των δύο εκδόσεων παραχάραξης στήνουν στα δέκα μέτρα το εργατικό λαϊκό κίνημα, το κομμουνιστικό κίνημα, το ΚΚΕ. Στόχευσή τους ο λαός, να μη σταθεί ποτέ στα πόδια του, να μη διεκδικήσει την εξουσία και τον πλούτο που του ανήκουν. Ομως την Ιστορία την γράφουν με το αίμα τους οι λαοί, και τη διαβάζουν όπως τους ανοίγει δρόμους για το μέλλον.


Θανάσης ΜΠΑΛΟΔΗΜΑΣ


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ