Πέμπτη 21 Φλεβάρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ενα δυνατό πολιτικό έργο

Με την παράσταση «Ο Μαρξ και τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα των μικροαστών» που παρουσιάστηκε τη Δευτέρα στην Αίθουσα Συνεδρίων της ΚΕ του ΚΚΕ συνεχίστηκε ο β' κύκλος εκδηλώσεων για τον Μπρεχτ

Στιγμιότυπο από την παράσταση
Στιγμιότυπο από την παράσταση
Στην όπερα - μπαλέτο των Μπέρτολτ Μπρεχτ και του πρωτοπόρου συνθέτη Κουρτ Βάιλ, «Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα των μικροαστών», ήταν βασισμένη η μουσική - χορευτική - θεατρική παράσταση «Ο Μαρξ και τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα των μικροαστών», που παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία την περασμένη Δευτέρα στην κατάμεστη αίθουσα συνεδρίων της ΚΕ του ΚΚΕ και ήταν ενταγμένη, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του 3ου επιστημονικού Συνεδρίου που διοργανώνει η ΚΕ του ΚΚΕ στις 27 & 28 Απρίλη 2013, αφιερωμένο στον κορυφαίο μαρξιστή διανοητή, δραματουργό, ποιητή και σκηνοθέτη Μπέρτολτ Μπρεχτ, με τίτλο: «Μπέρτολτ Μπρεχτ: Για τους σεισμούς που μέλλονται να 'ρθούν».

Η όπερα αποτελεί μουσικό θεατρικό είδος, είναι μουσική σύνθεση που περιλαμβάνει συγχρόνως και σκηνική δράση. Οι διάλογοι των ηθοποιών της όπερας αποδίδονται με τη μορφή τραγουδιού ενώ η θεατρική παράσταση εκτυλίσσεται παρουσία ενός μουσικού συνόλου. Ως είδος θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα μουσικά επιτεύγματα του Δυτικού πολιτισμού και παραμένει ένα από τα πιο δημοφιλή μουσικά είδη. Και εδώ, όπως και στο Μαχαγκόνυ είναι μεν μια όπερα που σατιρίζει όμως τις όπερες. Μπρεχτ και Βάιλ πίστευαν ότι οι όπερες βρίθουν στερεοτυπικών τελετουργιών χάνοντας έτσι το βαθύτερο νόημα και την ουσία τους. Ετσι στη δική τους όπερα πολλά από τα παραδοσιακά οπερατικά θέματα αγγίζουν το γκροτέσκο.

Το έργο αποτελεί κριτική των μικροαστικών ψευδαισθήσεων για κοινωνική άνοδο και βελτίωση της θέσης των λαϊκών στρωμάτων στο καπιταλιστικό σύστημα.

Στην προχθεσινή παράσταση εντυπωσίασε η ευφυής προσθήκη, από την σκηνοθέτρια Ιλια Κοντού, αποσπασμάτων του «Κεφαλαίου», του «Κομμουνιστικού Μανιφέστου» και αλληλογραφίας των Μαρξ - Ενγκελς, σχετικά με την εκμετάλλευση και εμπορευματοποίηση του ανθρώπου, υποδηλώνοντας την επίδραση του Μαρξ στο έργο του Μπρεχτ. Ετσι ο Μαρξ σε ρόλο σχολιαστή της κοινωνικής πραγματικότητας στην παράσταση εντάχθηκε αρμονικά στη σκηνική πράξη. Ακούστηκαν αποσπάσματα από το «Κεφάλαιο», το «Κομμουνιστικό Μανιφέστο» και την αλληλογραφία των Μαρξ - Ενγκελς, σχετικά με την εκμετάλλευση και εμπορευματοποίηση του ανθρώπου, υποδηλώνοντας την επίδραση του Μαρξ στο έργο του Μπρεχτ. Στην παράσταση πήραν μέρος τριάντα καλλιτέχνες (13μελή ορχήστρα, 5 λυρικοί τραγουδιστές, 12 ηθοποιοί και χορευτές), που με την τέχνη τους υπηρέτησαν με τον καλύτερο τρόπο το σκοπό του έργου και δέχτηκαν το θερμό χειροκρότημα του κοινού.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Διαχρονική η δύναμη της καυστικής κριτικής του(2013-03-21 00:00:00.0)
Θέατρο που διδάσκει και προάγει τη συνείδηση(2013-02-19 00:00:00.0)
«Ο Μαρξ και τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα των μικροαστών»(2013-02-17 00:00:00.0)
«Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία»!(2012-09-15 00:00:00.0)
Δράσεις νέων καλλιτεχνών(2012-04-28 00:00:00.0)
Συναυλιακή «Οπερα της πεντάρας»(2008-01-15 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ