Πέμπτη 31 Γενάρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ - ΠΕΣ ΝΑΤ
Καλούν σε κοινό αγώνα και αλληλεγγύη

Ανοιχτή επιστολή στο επιβατικό κοινό και όλο το λαό

«Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΟΣ

Οι ναυτεργάτες απεργούν γιατί η κυβέρνηση φέρνει νομοσχέδιο που τσακίζει βασικά δικαιώματα και κατακτήσεις για να στηρίξει την κερδοφορία και την ανταγωνιστικότητα των μεγάλων επιχειρήσεων και των εφοπλιστών. Μετατρέπει τους ναυτεργάτες, σε φτηνό - ευέλικτο εργατικό δυναμικό, χωρίς συνδικαλιστική οργάνωση, συλλογικές συμβάσεις, κοινωνικοασφαλιστική προστασία.

ΑΥΤΟΣ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΛΑΟΥ

Οι διοικήσεις των σωματείων ΠΕΜΕΝ, "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ", ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΣ - ΝΑΤ απευθύνονται σε όλους τους εργαζόμενους της χώρας, τους μικρούς επαγγελματοβιοτέχνες, τους φτωχούς αγρότες και τους καλούμε σε κοινό αγώνα και αλληλεγγύη.

Η μήτρα των προβλημάτων που αντιμετωπίζει κάθε κλάδος, κάθε χώρος δουλειάς, οι αυτοαπασχολούμενοι, οι φτωχοί αγρότες, οι άνεργοι είναι μία. Σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης το μάρμαρο να πληρώσει ο λαός, για να σωθούν τα κέρδη βιομηχάνων και εφοπλιστών, μεγαλέμπορων και μεγαλοξενοδόχων. Η πολιτική που υπηρετεί αυτά τα συμφέροντα, μειώνει τους μισθούς, τις συντάξεις, αυξάνει τη φτώχεια, την εξαθλίωση. Επιβάλλει θύελλα χαρατσιών και φόρων. Μετατρέπει την υγεία, την πρόνοια, τις μεταφορές σε πανάκριβες και απρόσιτες για την πλειοψηφία του λαού υπηρεσίες.

Ιδιαίτερα τα εργατικά - λαϊκά στρώματα που κατοικούν στα νησιά γνωρίζουν καλά τι σημαίνει οι εφοπλιστές να αφήνουν τα νησιά το χειμώνα χωρίς πλοία. Τα εισιτήρια να είναι στα ύψη όπως και τα πανάκριβα ναύλα για τους φτωχούς αγρότες. Τι σημαίνει να περνούν πολλές ημέρες για να δουν ένα γιατρό, φάρμακα, τρόφιμα, καύσιμα, μερικά νησιά ακόμα και νερό! Το σχέδιο νόμου που φέρνει το υπουργείο Ναυτιλίας επιβάλλει ακόμα πιο σκληρά μέτρα, επιδεινώνει την ήδη άσχημη κατάσταση.

Με την κατάργηση της υποχρεωτικής δεκάμηνης δρομολόγησης και των οργανικών συνθέσεων επιτρέπει στους εφοπλιστές να βάζουν πλοία σε όποια γραμμή θέλουν, για όσο διάστημα θέλουν και με όποια τιμή στα εισιτήρια τους συμφέρει με μοναδικό κίνητρο το κέρδος τους και όχι την ικανοποίηση των αναγκών που έχουν τα εργατικά - λαϊκά στρώματα στα νησιά. Θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια ναυτεργατών και επιβατών σε συνδυασμό με τα ακατάλληλα πλοία που δρομολογούν οι εφοπλιστές.

Περνά στη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) το σύνολο των λιμενικών δικτύων και υποδομών. Ξεπουλάνε τη χώρα και τις υποδομές της, εξαθλιώνοντας τον εργαζόμενο λαό, για να υπηρετήσουν το κεφάλαιο και τα κέρδη του, υπονομεύουν την αμυντική ικανότητα της χώρας και τα κυριαρχικά δικαιώματα.

Καθαρίζουν το έδαφος από ΣΣΕ και δικαιώματα για να παραχωρήσουν στις μεγάλες επιχειρήσεις, λιμάνια - φιλέτα στα πρότυπα του εργασιακού κάτεργου της COSCO. Στο στόχαστρο είναι τα δικαιώματα των λιμενεργατών, αλλά και των εργαζομένων στη ναυπηγική βιομηχανία.

Στα πλαίσια αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής, η κυβέρνηση με το ν/σ που φέρνει τινάζει στον αέρα τις κατακτήσεις των ναυτεργατών.

Με την κατάργηση της δεκάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης, αλλά και με το δικαίωμα που αποκτά ο υπουργός Ναυτιλίας, με αποφάσεις "που εκδίδονται κατά πλοίο δεν δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και δεν αναρτώνται στο διαδίκτυο" να καθορίζει τις οργανικές συνθέσεις για όλες τις κατηγορίες πλοίων, σημαίνει ότι χιλιάδες ναυτεργάτες με συγκροτημένα μισθολογικά - ασφαλιστικά - συνδικαλιστικά δικαιώματα θα βρεθούν στο δρόμο της ανεργίας.

Διευρύνει την ανασφάλιστη - μαύρη εργασία, επιβάλλοντας συντριπτικό χτύπημα στα ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών αλλά και στο ίδιο το ΝΑΤ.

Την ίδια στιγμή, εκατοντάδες ναυτεργάτες παραμένουν απλήρωτοι για μήνες, ενώ πολλοί είναι εγκαταλελειμμένοι στα πλοία των εφοπλιστών.

Χιλιάδες ναυτεργάτες είναι άνεργοι, ως αποτέλεσμα της πολιτικής που υπηρετεί τους εφοπλιστές, με τεράστια προβλήματα επιβίωσης. Ελάχιστοι από αυτούς παίρνουν το πενιχρό επίδομα των 235 ευρώ για άγαμους και 294 ευρώ για έγγαμους.

Οι ναυτεργάτες είναι υποχρεωμένοι να αγωνιστούν και να απεργήσουν απέναντι σ' αυτήν τη βαρβαρότητα. Αντιπαλεύουμε την πολιτική της εξαθλίωσης και της φοροληστείας. Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα κάθε εργάτη να δουλεύει και να κατοχυρώνει εργασιακά - ασφαλιστικά - συνδικαλιστικά δικαιώματα. Απαντάμε με οργάνωση και ενότητα στα ταξικά σωματεία μας, στην πολιτική καταστολής των εργατικών αγώνων που επιλέγει η κυβέρνηση. Γνωρίζουμε καλά ότι κάθε υποχώρηση θα φέρει νέα και πιο σκληρά αντεργατικά μέτρα.

Καλούμε όλους τους εργαζόμενους, τη φτωχή αγροτιά, τους επαγγελματίες, βιοτέχνες, να συντονίσουμε τη δράση μας μέσα από καλά οργανωμένους και σχεδιασμένους αγώνες ενάντια στους εκπροσώπους του κεφαλαίου και των σχεδίων τους. Να διεκδικήσουμε:

Εφαρμογή των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, να καταβληθούν τα δεδουλευμένα στους επί μήνες απλήρωτους ναυτεργάτες.

Υπογραφή και ανανέωση της Εθνικής Γενική Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και των κλαδικών συμβάσεων για όλους τους εργαζόμενους που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες. Να καταργηθούν όλοι οι αντεργατικοί - αντιλαϊκοί νόμοι που μειώνουν μισθούς και συντάξεις.

Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας.

Καμία ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υποδομών, καμία ανατροπή στα δικαιώματα των εργαζομένων. Η ναυτιλία, η ναυπηγική βιομηχανία, οι υποδομές και οι πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας μας μπορούν και επιβάλλεται να γίνουν βραχίονας ανάπτυξης που θα υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες.

Κατάργηση όλων των χαρατσιών και της φοροληστείας.

Αμεσα μέτρα για τη ναυτολόγηση και την προστασία των άνεργων ναυτεργατών, να συγκεντρώνονται και να ελέγχονται οι καταστάσεις πληρωμάτων των πλοίων στο ΓΕΝΕ. Αμεσα μέτρα προστασίας για όλους τους ανέργους.

Πλοία σύγχρονα - ασφαλή με απρόσκοπτη, επαρκή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα που θα υπηρετούν τις κοινωνικές ανάγκες στις θαλάσσιες μεταφορές.

ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ

ΠΕΜΕΝ, "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ", ΠΕΕΜΑΓΕΝ ΠΕΣ/ΝΑΤ»


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ