Τετάρτη 30 Γενάρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Στους καταπέλτες από αύριο στις 6 το πρωί

Μάχη για δουλειά και πλοία ασφαλή για το λαό δίνουν οι ναυτεργάτες (φωτ. από παλιότερη κινητοποίηση του κλάδου)
Μάχη για δουλειά και πλοία ασφαλή για το λαό δίνουν οι ναυτεργάτες (φωτ. από παλιότερη κινητοποίηση του κλάδου)
Η καλύτερη προετοιμασία και οργάνωση της 48ωρης απεργίας στα καράβια που ξεκινάει αύριο στις 6 το πρωί, ο στόχος αυτή η απεργιακή μάχη να γίνει υπόθεση κάθε ναυτεργάτη μέσα και έξω από τα καράβια και να αναδειχτεί ότι πρόκειται για αγώνα που αφορά όλες τις εργατικές λαϊκές οικογένειες, τους ανθρώπους του μόχθου των νησιών, τους εργαζόμενους στα λιμάνια, συνολικά το λαό της χώρας, ήταν τα θέματα της οργανωτικής σύσκεψης που έγινε χτες το πρωί στην αίθουσα της ΠΕΜΕΝ. Τη σύσκεψη διοργάνωσαν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ (Ενωση Μαγείρων), ΠΕΣ ΝΑΤ και η Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών. Για την περιφρούρηση της απεργίας στο λιμάνι του Πειραιά καθορίστηκε προσυγκέντρωση στις 5.30 το πρωί στην πλατεία Καραϊσκάκη.

Ο Σάββας Τσιμπόγλου πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ ανοίγοντας τη συζήτηση έθεσε τα εξής:

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας με τίτλο «Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις» με το οποίο καταργούνται για τους ναυτεργάτες ΣΣΕ, σμπαραλιάζονται οι οργανικές συνθέσεις των επιβατηγών πλοίων, καταργείται η 10μηνη υποχρεωτική δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων, ιδιωτικοποιούνται οι λιμενικές υποδομές της χώρας, δεν είναι υπόθεση μόνο των ναυτεργατών. Υπονομεύει το νησιωτικό σύμπλεγμα, κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, εξασφαλίζει την κυριαρχία του μονοπωλιακού κεφαλαίου σε στεριά και θάλασσα για τη λεηλασία των φυσικών πόρων, των παραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας, προσφέροντας φτηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό σε καράβια και λιμάνια χωρίς συνδικαλιστική εκπροσώπηση.

Οι εξελίξεις επιβάλλουν ότι ο αγώνας αυτός απαιτεί καλή οργάνωση και ανάπτυξη αγώνων σε συντονισμό με τη φτωχή αγροτιά, τους επαγγελματίες, βιοτέχνες, ενάντια στους εκπροσώπους του κεφαλαίου και των σχεδίων τους, ενάντια σε αυτή την πολιτική.

Οι ναυτεργάτες έχουν εφόδιο την πείρα τους που δείχνει ότι δε θα έδιναν 31 απεργίες σε κατάσταση πολιτικής επιστράτευσης αν άλλα τμήματα της εργατικής τάξης, με πρωτοπόρες τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ, δε βρίσκονταν στους καταπέλτες. Ετσι καλούνται να προχωρήσουν. Και από τη συμμετοχή και τη συσπείρωση δυνάμεων θα κρίνεται η ανάπτυξη και η κλιμάκωση του αγώνα.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν και ναυτεργάτες από τα πληρώματα των πλοίων, «EUROPEAN EXPRESS» «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» και «ΕΛΛΗ Τ» που βρίσκονται σε επίσχεση και διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους.

ΠΝΟ: Περιορίζει το πλαίσιο σε κλαδικά αιτήματα

Διεκδικητικό πλαίσιο που απομονώνει τους ναυτεργάτες και υπονομεύει την ανάπτυξη του αγώνα, παρουσίασε χτες ο γραμματέας της ΠΝΟ Γ. Χαλάς, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, αναδεικνύοντας τις τεράστιες ευθύνες της πλειοψηφίας της διοίκησης της ΠΝΟ απέναντι σε έναν ολόκληρο κλάδο. Παρουσιάζοντας το νομοσχέδιο αναφέρθηκε μόνο σε ό,τι αφορά τους ναυτεργάτες, χωρίς λέξη για λιμάνια, τις υποδομές της χώρας, τις επιπτώσεις στους φτωχούς κατοίκους των νησιών κ.ά. Στη συνέντευξη ανακοινώθηκε συγκέντρωση στις 10 το πρωί της Πέμπτης στο τμήμα του λιμανιού Αγ. Διονύσης μπροστά από το πλοίο «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ».

Απάντηση στη στάση της ΠΝΟ έδωσε στη διάρκεια της συνέντευξης ο Σάββας Τσιμπόγλου, εκπροσωπώντας τις ταξικές δυνάμεις του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και του ΠΑΜΕ. Ανέδειξε με συγκεκριμένα στοιχεία ότι ο αγώνας αφορά το σύνολο των εργαζομένων και το λαό, ενώ κατέθεσε το πλαίσιο των ταξικών δυνάμεων, πλαίσιο ενωτικό, που βοηθά στην ανάπτυξη των αγώνων, που απαντάει στον κοινωνικό αυτοματισμό και δείχνει την προοπτική που δεν είναι άλλη από την ανατροπή της αντιλαϊκής φιλομονοπωλιακής πολιτικής για να σπάσει ο φαύλος κύκλος των προβλημάτων των εργαζομένων στεριάς και θάλασσας.

    Η διοίκηση του Εργατικού Κέντρου Πειραιά στηρίζει την απεργία των ναυτεργατών και καταδικάζει ομόφωνα το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, γιατί όπως αναφέρει «καταργεί τις ΣΣΕ στους ναυτεργάτες», «ξεπουλάει τις λιμενικές εγκαταστάσεις στα μονοπώλια με τη δημιουργία 4 δικτύων σε όλη τη χώρα», ιδιωτικοποιεί την πλοηγική υπηρεσία, «αποβάλλει χιλιάδες ανέργους από το ναυτικό επάγγελμα με τη διαγραφή τους από τους καταλόγους». Απαιτεί την ανάκληση του σχεδίου νόμου και καλεί τα σωματεία μέλη του, τους εργαζόμενους του Πειραιά να στηρίξουν και να περιφρουρήσουν τον απεργιακό αγώνα των ναυτεργατών.

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ