Σάββατο 17 Νοέμβρη 2012 - 2η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«UNILEVER»
Το μονοπώλιο που εξαφάνισε χιλιάδες μικρούς

Ποια είναι η πολυεθνική, το εγκώμιο της οποίας πλέκει η κυβέρνηση

Εχοντας οδηγήσει σε οριστικό κλείσιμο εκατοντάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις σχεδόν όλων των κλάδων της μεταποιητικής παραγωγής και έχοντας δημιουργήσει έναν κολοσσό, που αποτελεί μονοπώλιο σε πολλούς κλάδους της βιομηχανίας ειδών πλατιάς κατανάλωσης, η «Unilever» έχει καταστεί συνομιλητής κάθε κυβέρνησης και της συγκυβέρνησης Σαμαρά, που διαχειρίζεται τις προοπτικές του συστήματος σε μια περίοδο βαθιάς και παρατεταμένης κρίσης.

Την «Unilever» τη βρίσκουμε πίσω από είδη όπως ελαιόλαδο και προϊόντα ελιάς («Αλτις»), μαργαρίνες («Βιτάμ soft» και «Becel Pro-activ»), φυτικά έλαια («Sol» και «Φλώρα»), φυστικοβούτυρο («Calve»), παγωτά («Μagic», «Algita», «Carte D' Or»), αφεψήματα και τσάι («Lipton»), κύβοι, σάλτσες και σούπες («Knorr»), έτοιμα γεύματα ζυμαρικών («Knorr»), έτοιμα φαγητά («Food solutions»), λάνσιον μιτ (ZWAN), κρύα ροφήματα φρούτων και λαχανικών («Κnorr Vie»), μαγιονέζες και σάλτσες («Hellmann's»), κατεψυγμένα προϊόντα («Iglo»), άλλα προϊόντα τροφίμων («Pummaro», «Carte d' Or», ζελέ, σαντιγί ή μπεσαμέλ).

Επίσης, προϊόντα οικιακού καθαρισμού (χλωρίνη «Klinex», «Cif»), απορρυπαντικά και μαλακτικά ρούχων («Skip», «Cajoline»), προϊόντα περιποίησης προσώπου και σώματος, σαπούνια («Dove», «Lux»), προϊόντα στοματικής υγιεινής («Aim»), προϊόντα περιποίησης μαλλιών («Organics», «Ultrex», «Timotei»), αποσμητικά («Axe», «Rexona»), βαζελίνες, κολόνιες («Brut»).

Η πολυεθνική με τα περισσότερα από 44 δισ. ευρώ τζίρο το χρόνο, έχει εδραιώσει την κυριαρχία και την κερδοφορία της και στην ελληνική αγορά, μέσα από εξαγορές και συγχωνεύσεις, έχοντας καταβροχθίσει εκατοντάδες μικρές μονάδες παραγωγής, κυρίως από τον κλάδο των τροφίμων και έχοντας οδηγήσει σε περιθωριοποίηση και αφανισμό άλλες τόσες.

Ξεκίνησε με την εξαγορά της «ΕΛΑΪΣ», και στην πορεία εξαγόρασε δεκάδες μικρότερες ή μεγαλύτερες μονάδες. Τα τελευταία χρόνια είναι από τα ισχυρότερα μονοπώλια σε μια σειρά κατηγορίες προϊόντων κατέχοντας στις μαργαρίνες το 90% της αγοράς, στα ελαιόλαδα το 38%, στις σούπες και ζωμούς το 69%, στο τσάι το 82%, στον πουρέ το 32%, στις οδοντόκρεμες το 26%, στη μαγιονέζα το 54%...


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ