Κυριακή 18 Μάρτη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
Κουτσοφλέβαρος στην αγορά

Με πτώση κατά 11,6% σε σχέση με την περσινή χρονιά έκλεισε η αγορά αυτοκινήτων το Φλεβάρη

Συγκεκριμένα πουλήθηκαν 22.780 αυτοκίνητα έναντι των 25.780 του 2000 που ήταν όμως δίσεκτο (μια μέρα παραπάνω). Χωρίς να θεωρείται η μείωση δραματική, οδηγεί σε προβλέψεις για περίπου 230.000 - 240.000 συνολικές ετήσιες πωλήσεις.

Το πρώτο δίμηνο το σύνολο έχει ανέλθει στις 52.220 μονάδες, χάρη και στις 29.440 πωλήσεις του Γενάρη, που ήταν καλύτερη του Φλεβάρη κατά 7.160 μονάδες κάτι που μεταφράζεται σε ποσοστό 22,6%.

Επειδή όμως οι αριθμοί δε λένε πάντα την αλήθεια υπάρχε και η ποιοτική ανάλυση που δείχνει μια στροφή προς το καλύτερο και όχι κατ' ανάγκη στο οικονομικότερο αυτοκίνητο. Αυτό δικαιολογεί και την άνοδο της Opel στην κορυφή με την Toyota να ακολουθεί, ενώ η «πρωταθλήτρια» Hyundai έχει υποχωρήσει στην τρίτη θέση. Η Hyundai έχει ευτυχήσει να έχει στη χώρα μας τη δυναμικότερη αντιπροσωπεία, η οποία έχει υιοθετήσει πολύ δυναμικές στρατηγικές πωλήσεων, που στηρίχτηκαν στο καλό προϊόν στη σχέση αξίας - τιμής και τα χρηματοδοτικά προγράμματα. Αντίθετα οι εταιρίες που φαίνονται να πρωταγωνιστούν φέτος, στηρίζονται στο εξαιρετικό προϊόν όπως τα Corsa, Astra, Vectra για την Opel και τα Yaris, Corolla, Avensis για την Toyota.

Η καλή θέση πάντως στη σειρά των πλέον εμπορικών εταιριών δε φαίνεται ικανή να «παρηγορήσει» τις σημαντικές μειώσεις πωλήσεων ακόμα και των πρώτων στη λίστα εταιριών σε ποσοστά και πάνω του 30%. Εντυπωσιακό το στοιχείο που φέρνει μόνο τη SEAT από τις δέκα πρώτες εισαγωγικές αντιπροσωπείες να παρουσιάζει αύξηση στις πωλήσεις της σε σχέση με το 2001. Κάτι στο οποίο αξίζει να σταθεί η ανάλυση είναι και η πτώση στα «ακριβά» ΙΧ που πέρσι παρουσίασαν «έκρηξη» ζήτησης, κάτι που αποδόθηκε σε ρευστοποιήσεις κερδών από το Χρηματιστήριο, που δε συμβαίνει φέτος.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ