Κυριακή 20 Μάη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΑΤΖΕΝΤΑ
Εικαστικός «διάλογος»

Μία πλευρά του πολυδιάστατου έργου του Βλάση Κανιάρη (1928-2011), ενός από τους σημαντικότερους εικαστικούς της μεταπολεμικής περιόδου, παρουσιάζει η εγκατάσταση με τίτλο «Cocktail» (24/5-30/6) στην γκαλερί «Kalfayan» (Χάρητος 11, Κολωνάκι). Να σημειωθεί ότι το «Cocktail» εντάσσεται στην ευρύτερη ενότητα - εγκατάσταση με τίτλο «Αλίμονο, Ελλάδα», που παρουσιάστηκε το 1980 στο εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο «ΦΙΞ», από έναν καλλιτέχνη που με το έργο του συχνά τάραζε τα λιμνάζοντα ύδατα και επιζητούσε τον κοινωνικό προβληματισμό.

Στο «Cocktail» ο Βλ. Κανιάρης, με αναφορές στην αισθητική της Arte Povera, χρησιμοποίησε απλά, καθημερινά υλικά και αντικείμενα (λ.χ. σύρμα, είδη ρουχισμού κ.ά.) για να δημιουργήσει ένα «tableau vivant». Στο έργο οι ανθρώπινες φιγούρες στέκονται μπροστά από μία σειρά αποκομμάτων εφημερίδων και περιοδικών, παλαιότερων και επίκαιρων, ανάλογα με το χρόνο παρουσίασης της συγκεκριμένης εγκατάστασης. Ο θεατής καλείται να αποκωδικοποιήσει το «διάλογο» μεταξύ των ανώνυμων «καλεσμένων - επισκεπτών», αλλά και την επικαιρότητα, όπως αυτή παρεισφρέει με τη μορφή των αποσπασμάτων από τον Τύπο.

Ο Βλάσης Κανιάρης, οξυδερκής παρατηρητής κοινωνικοπολιτικών προβλημάτων - εθνικών και διεθνών - ανήκε στη γενιά των Ελλήνων καλλιτεχνών που έδρασαν την περίοδο '60-'70 στο εξωτερικό (Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία), δημιουργώντας μια καθαρά προσωπική εικαστική γλώσσα και τολμώντας να πειραματιστεί με ποικίλα εκφραστικά μέσα, έξω από τα κυρίαρχα ρεύματα της εποχής του. Τη δεκαετία του '60 εισάγει στο έργο του τη χρήση αντικειμένων της καθημερινότητας και από το 1971, που αρχίζει να δημιουργεί εγκαταστάσεις / περιβάλλοντα, εισάγει την ανθρώπινη μορφή ως βασική θεματική στο έργο του.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ