Παρασκευή 23 Μάρτη 2012 - 1η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΑΙΔΕΙΑ
Μαθητικός διαγωνισμός επιχειρηματικότητας

Σε μαθητικό διαγωνισμό με βραβείο «υποτροφίες» για το «Θερινό Σχολείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας» της ΑΣΟΕΕ καλεί το υπουργείο Παιδείας!

Σε μαθητικό διαγωνισμό «ψηφιακής καινοτομίας και επιχειρηματικότητας για το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν» καλεί τους μαθητές των Λυκείων της χώρας το υπουργείο Παιδείας, με εγκύκλιο του Ειδικού Γραμματέα, Μ. Κοντογιάννη. Πρόκειται για μια δράση που συμβαδίζει απόλυτα με το σχολείο της «αγοράς», αφού βάζει τους μαθητές στη διαδικασία να σκεφτούν ως αυριανοί επιχειρηματίες, να σκεφτούν ένα ολόκληρο σχέδιο προώθησης προϊόντων.

Οι μαθητές που θα βραβευτούν θα παρακολουθήσουν δωρεάν το «Θερινό Σχολείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας» που διοργανώνει το καλοκαίρι η ΑΣΟΕΕ! Οι μαθητές κερδίζουν «υποτροφία», διότι κανονικά, η παρακολούθηση του «θερινού σχολείου» (το διοργανώνει το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας) έχει και δίδακτρα που πέρσι έφταναν τα 450 ευρώ για δύο μήνες (Ιούνης - Ιούλης).

Να σημειώσουμε πως ο μαθητικός διαγωνισμός γίνεται για τρίτη χρονιά, με πρωτοβουλία του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Tμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας της ΑΣΟΕΕ και το υπουργείο Παιδείας τον «αγκαλιάζει» και τον προωθεί στα σχολεία. Οι μαθητές καλούνται να γράψουν έναν κείμενο - πρόταση (600 έως 1.000 λέξεων), όπου θα «προτείνουν καινοτόμες ιδέες που αφορούν στην επιχειρηματική αξιοποίηση του διαδικτύου και άλλων νέων τεχνολογιών» «για νέες υπηρεσίες», έχοντας στο νου τους «όχι μόνο την ελληνική αλλά και την παγκόσμια αγορά». Στην πρόταση πρέπει να περιγραφεί η επιχειρηματική ιδέα, η αγορά που απευθύνεται, η στρατηγική προώθησης και οι πηγές εσόδων και εξόδων της «επιχείρησης».

Οι μαθητές - και μέσω τέτοιων διαγωνισμών - «διδάσκονται» πως η επιχειρηματικότητα είναι ...πηγή δημιουργίας, πως με «μια ιδέα» που θα την εμπορευθούν σωστά μπορεί να λύσουν το οικονομικό πρόβλημα ολόκληρης της ζωής τους. Στόχος είναι να προωθήσουν στους μαθητές - και μέσα από το σχολείο - το απατηλό πρότυπο του «πετυχημένου επιχειρηματία», τη λογική του εύκολου κέρδους.

Τι σχέση έχουν όλα αυτά με το δικαίωμα στη μόρφωσης (με την ίδια τη μόρφωση) που πρέπει να έχουν όλοι οι μαθητές στο σχολείο; Καμία! Πρόκειται για ένα εμπόριο ελπίδας, το οποίο γκρεμίζεται όταν οι μαθητές γίνονται εργαζόμενοι και βιώνουν την πραγματικότητα της «αγοράς». Είναι στοχευμένες ενέργειες στις συνειδήσεις των μαθητών, ώστε από νωρίς - ανεξάρτητα από ποιο δρόμο θ' ακολουθήσουν - να θεωρούν ότι η επιχειρηματικότητα είναι κάτι ...γενικά θετικό. Θέλουν οι μαθητές να μη συνειδητοποιούν το ρόλο των φορέων που προωθούν την επιχειρηματικότητα, να «ωραιοποιούν» την επιχειρηματική δράση, νομιμοποιώντας απόλυτα ως φυσικό μονόδρομο την εκμετάλλευση των εργατών. Θέλουν να υπάρχει, στο μυαλό των μαθητών ταύτιση συμφερόντων των επιχειρηματιών με τους εργαζόμενους για το «κοινό καλό».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Μαθητικός διαγωνισμός επιχειρηματικότητας(2012-03-23 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ