Τρίτη 20 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ
Το μαύρο άσπρο κάνει η κυβέρνηση
  • Οι όποιες ελαφρύνσεις προβλέπονται στο σχετικό νομοσχέδιο, αναπληρώνονται στο πολλαπλάσιο από τις νέες αντικειμενικές αξίες
  • Ο βουλευτής του ΚΚΕ Α. Τζέκης είπε ότι παραμένει η φορομπηχτική πολιτική και κατήγγειλε το ξεπούλημα της «Ολυμπιακής», που προωθείται με τροπολογία στο νομοσχέδιο

Παπαγεωργίου Βασίλης

Ψευδεπίγραφο είναι το νομοσχέδιο με τίτλο «ελαφρύνσεις στη φορολογία κεφαλαίου» των ακινήτων, που συζητείται από χτες στην Ολομέλεια της Βουλής, αφού από τη συνολική φορολογική πολιτική της κυβέρνησης, όχι μόνο δεν προκύπτουν ελαφρύνσεις, αλλά, αντίθετα, σοβαρές επιβαρύνσεις.

Ετσι, ενώ οι όποιες ελαφρύνσεις θα κοστίσουν στο κράτος 46 δισ. δρχ., με την αύξηση των αντικειμενικών αξιών, ακόμα και κατά 66% σε ορισμένους δήμους, θα επέλθει σοβαρότατη επιβάρυνση στα λαϊκά στρώματα.

Στο νομοσχέδιο αυτό, επέλεξε η κυβέρνηση να βάλει και τη νομοθετική ταφόπλακα στην «Ολυμπιακή Αεροπορία», αφού με τροπολογία θα επιτρέπεται η ιδιωτικοποίησή της και σε ποσοστό πάνω από 51%.

Την πολιτική αυτή του ξεπουλήματος κατήγγειλε ο εισηγητής του ΚΚΕ Α. Τζέκης, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι της για να απαξιώσει την «Ολυμπιακή» και στη συνέχεια να την πουλήσει. Ετσι, με την πολιτική της, συσσώρευσε χρέη στην εταιρία, χωρίς, μάλιστα, να λογοδοτήσει κανένας ακόμα και σε προκλητικές ενέργειες, όπως η διοίκηση των Βρετανών.

Μιλώντας για το νομοσχέδιο, ο Α. Τζέκης υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση με διάφορα τεχνάσματα κάνει το μαύρο άσπρο και προσπαθεί να εμφανίσει ελαφρύνσεις στις μεταβιβάσεις ακινήτων, την ίδια στιγμή, που, με τις επικείμενες αντικειμενικές αξίες για τα ακίνητα, θα υπάρξει σοβαρή επιβάρυνση.

Για το ΚΚΕ, είπε, το ζήτημα της κατοικίας συνδέεται με την εφαρμοζόμενη πολιτική, η οποία κάνει ακριβό το εμπόρευμα της γης και οδηγεί σε ανεξέλεγκτες ανατιμήσεις των τιμών των πρώτων υλών, διευκολύνει την ασυδοσία των κατασκευαστικών εταιριών και επιτρέπει τον αυθαίρετο προσδιορισμό των τιμών στα ακίνητα. Το θέμα, τόνισε, της εξασφάλισης κατοικίας για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα θα μπορούσε να λυθεί μέσα από μία ουσιαστική πολιτική στήριξης της λαϊκής στέγης, κάτι, όμως, που απουσιάζει από τη φιλοσοφία της κυβέρνησης.

Οσο για τον ισχυρισμό ότι οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου θα αντιμετωπίσουν το δημογραφικό πρόβλημα, ο Α. Τζέκης τόνισε ότι το δημογραφικό είναι απόρροια συγκεκριμένης πολιτικής και εξαρτάται από την ανεργία, τη λιτότητα και την έλλειψη κοινωνικών πόρων. Μπορεί δε να λυθεί μόνο με μία συνολική πολιτική και όχι μέσα από άρθρα ενός νομοσχεδίου, όπως το συζητούμενο.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ κατήγγειλε, επίσης, την αύξηση της τιμής της βενζίνης, που προβλέπεται από το νομοσχέδιο, ενώ για τις ρυθμίσεις που αφορούν το Χρηματιστήριο είπε ότι θα εγκλωβίσουν ακόμα περισσότερο τους ήδη εγκλωβισμένους και θα βοηθήσουν τους μεγαλοσχήμονες να κερδίσουν ακόμα περισσότερα.

Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκαν και οι εισηγητές της ΝΔ και του ΣΥΝ, κάνοντας λόγο για «ψευδεπίγραφο και πλασματικό νομοσχέδιο».

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Οικονομικών Α. Φωτιάδης ισχυρίστηκε ότι το νομοσχέδιο επιφέρει ουσιαστικές ελαφρύνσεις και είπε ότι δεν πρέπει αυτές να συγχέονται με τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων, αφού πρόκειται για δύο θέματα, που είναι «άσχετα μεταξύ τους».

Το «Σπατόσημο»

Με τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο, αναμένεται να αυξηθεί η επιβάρυνση των επιβατών από το γνωστό «Σπατόσημο».

Προβλέπεται ότι μειώνεται από το 12ο στο 5ο έτος η ηλικία των επιβατών που αναχωρούν από ελληνικούς αερολιμένες, πάνω από την οποία επιβάλλεται το «Σπατόσημο», του οποίου η επίσημη ονομασία είναι το κομψό «τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αερολιμένων». Επίσης, ανακαθορίζεται το ύψος του «Σπατόσημου» σε 12 ευρώ για επιβάτες με τελικό προορισμό χώρες - μέλη της ΕΕ και σε 22 ευρώ για επιβάτες με τελικό προορισμό χώρες εκτός ΕΕ.

Δεν αποκλείεται και περαιτέρω αύξηση του «Σπατόσημου», αφού η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, που συνοδεύει την τροπολογία, κάνει λόγο για «ενδεχόμενη αύξηση εσόδων από την αναπροσαρμογή του τέλους εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης των αεροδρομίων».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ