Κυριακή 18 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 30
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΡΟΠΛΙΣΜΕΝΑ ΠΛΟΙΑ
«Βαρίδια» στην ανάπτυξη της Ζώνης

Καταλαμβάνουν επί χρόνια πολύτιμες θέσεις επισκευών, προκειμένου οι εφοπλιστές να γλιτώσουν από το κόστος άλλων επιλογών για τα πλοία τους

Παροπλισμένα πλοία στο μόλο Δραπετσώνας
Παροπλισμένα πλοία στο μόλο Δραπετσώνας
Αν κάνει κανείς μια βόλτα στην ευρύτερη περιοχή της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης θα νομίσει ότι υπάρχει «οργασμός» δουλιάς. Στην πραγματικότητα όμως, δε συμβαίνει κάτι τέτοιο, καθώς τα παροπλισμένα πλοία όχι μόνο δεν επισκευάζονται, αλλά καταλαμβάνουν και σημαντικές θέσεις που απαιτούνται για επισκευές. Το γεγονός αυτό αποτελεί ένα από τα πολλά και σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη. Πρόκειται για ένα καθεστώς που χρόνια ισχύει στην ευρύτερη περιοχή και έχει αποτέλεσμα εξαιτίας του παροπλισμού αλλά και του ξεχειμωνιάσματος πλοίων σε ζωτικούς χώρους της Ζώνης, να μην μπορούν να προσέλθουν άλλα πλοία για εργασίες. Το αποτέλεσμα, μοιραία, είναι οι πλοιοκτήτες που έρχονται στη Ζώνη για να επισκευάσουν πλοία να τα παίρνουν και να τα οδηγούν σε ναυπηγεία του εξωτερικού. Αυτό όταν η ανεργία στη Ζώνη αγγίζει το 80% με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να κυνηγούν το μεροκάματο με το «ντουφέκι».

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι στο Μόλο της ΔΕΗ στη Δραπετσώνα τα παροπλισμένα, τα κατασχεμένα και άλλα πλοία που δήθεν εκτελούν επισκευές, καταλαμβάνουν τις 13 από τις 26 θέσεις που υπάρχουν εκεί! Αυτό διαπιστώθηκε πρόσφατα και από κλιμάκιο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά που περιόδευσε στο χώρο κάτω από την αγωνιστική πίεση των εργαζομένων και των σωματείων του χώρου. Κερδισμένοι φαίνεται ότι βγαίνουν οι εφοπλιστές, καθώς τα πλοία τους αρκετές φορές ξεχειμωνιάζουν στην ευρύτερη περιοχή της Ζώνης.

Οπως καταγγέλθηκε από τους συνδικαλιστές, διάφοροι εφοπλιστές έχουν καταθέσει συμβόλαια για την πραγματοποίηση επισκευαστικών εργασιών, ωστόσο όπως διαπιστώθηκε κάποιες από αυτές έχουν γίνει και τα πλοία παραμένουν στο χώρο. Αλλοι πάλι εφοπλιστές προχώρησαν στην έκδοση αδειών εργασίας για μικροεπισκευές για να παραπλανήσουν και να νομιμοποιήσουν την παραμονή τους στους χώρους της Ζώνης. Προηγούμενες άδειες εφοπλιστών για επισκευές, από την έκτασή τους και τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολούσαν, δε δικαιολογούσαν το χρονικό διάστημα που έμειναν τα πλοία δεμένα. Το πλοίο «Αγία Τριάς» είναι χαρακτηριστική περίπτωση, καθώς καταλαμβάνει χώρο για πάνω από τέσσερα χρόνια και το εξοργιστικό είναι ότι το πλοίο αυτό είναι κατασχεμένο από τον ίδιο τον ΟΛΠ!

Εργαζόμενοι της Ζώνης μας είπαν χαρακτηριστικά ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο στο Μόλο της Δραπετσώνας, αλλά και στο Πέραμα και στο Κερατσίνι. Η κατάσταση αυτή, πέρα από τις πολιτικές διαστάσεις που προσλαμβάνει, είναι επικίνδυνη και για τη ζωή των ίδιων των εργαζομένων. Αυτό γιατί πλοία αναγκάζονται να δένουν σε θέσεις που η πρόσβαση σ' αυτά είναι αρκετά δύσκολη, ενώ παράλληλα ανεβαίνει και το κόστος εκτέλεσης των εργασιών, αφού χρειάζεται να γίνονται μεταφορές υλικών κ.ά.

Το ζήτημα των παροπλισμένων σε συνδυασμό και με το κλείσιμο της δεξαμενής στο Πέραμα από τον ΟΛΠ, για πάνω από τρεις μήνες, με το πρόσχημα της επισκευής της, αφού οι εργασίες δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα, υπονομεύει ανοιχτά τη λειτουργία της Ζώνης.

Σοβαρές οι κυβερνητικές ευθύνες

Η υπονόμευση της Ζώνης φαίνεται ότι αποτελεί πάγιο πολιτικό στόχο της κυβέρνησης, παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις υπουργών και στελεχών της, κατά διαστήματα. Χαρακτηριστικές είναι οι προσπάθειες της κυβέρνησης για να μην πηγαίνουν δουλιές στη Ζώνη, ενώ δε δίνει χρήματα για απαραίτητα έργα υποδομής, παρέχει θέσεις σε παροπλισμένα ή κατασχεμένα πλοία, και δεν παίρνει κανένα μέτρο για τους άνεργους που σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν τα απαραίτητα 50 ένσημα για την ιατροφαρμακευτική τους κάλυψη. Τα μεγάλα συμφέροντα, οι οδηγίες εκ Βρυξελλών και η πολιτική του ιδιωτικού πλέον Οργανισμού Λιμένος Πειραιά δεν επιτρέπουν την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό της Ζώνης.

Ωστόσο, σε σχέση με την απαράδεκτη και χρόνια κατάσταση των παροπλισμένων πλοίων, οι εργαζόμενοι και άνεργοι της Ζώνης πήραν την υπόθεση στα χέρια τους. Την περασμένη Δευτέρα πραγματοποίησαν μια πρώτη δυναμική και μαχητική κινητοποίηση. Οι εργαζόμενοι «άδειασαν» την πρώτη θέση στο Μόλο της ΔΕΗ στη Δραπετσώνα, όπου δένουν πλοία για επισκευαστικές εργασίες, κόβοντας τους κάβους του παροπλισμένου πλοίου, για πάνω από τέσσερα χρόνια, «Αγία Τριάς»! Οι δυναμικές κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν καθώς οι εργαζόμενοι έστειλαν μήνυμα ότι η κινητοποίηση της Δευτέρας αποτελεί μόνο την αρχή.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ