Πέμπτη 26 Γενάρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Ετοιμάζουν πλοία - γκέτο και στην ακτοπλοΐα
  • Πόρισμα για την ακτοπλοΐα προμηνύει το τέλος της 10μηνης υποχρεωτικής επάνδρωσης και δρομολόγησης των πλοίων
  • Με προετοιμασία για απεργία στις αρχές Φλεβάρη απαντούν οι ναυτεργάτες

Ετοιμη είναι η συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου να τα «δώσει όλα» στους ακτοπλόους εφοπλιστές και συγκεκριμένα να επεκτείνει την πλήρη άρση του καμποτάζ, δηλαδή την εφαρμογή του εκτρωματικού κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης και στα ακτοπλοϊκά πλοία, βάζοντας έτσι τέλος στη 10μηνη υποχρεωτική επάνδρωση και δρομολόγηση, μετατρέποντας τα ακτοπλοϊκά καράβια σε πλωτά γκέτο όπως έγινε με τα κρουαζιερόπλοια, με ό,τι σημαίνουν αυτά για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιωτικού συμπλέγματος της χώρας.

Χτες, από το υπουργείο Ναυτιλίας ανακοινώθηκε το πόρισμα της επιτροπής που είχε συσταθεί στα πλαίσια του υπουργείου με θέμα την ακτοπλοΐα. Προτείνεται η τροποποίηση του ΠΔ 177/74, που καθορίζει τις οργανικές συνθέσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων και την υποχρεωτική 10μηνη επάνδρωσή τους, έτσι ώστε: «Για τις γραμμές ελεύθερης δρομολόγησης η στελέχωση να έχει ίση διάρκεια με αυτή της δρομολόγησης» δηλαδή, αντί για 10 μήνες, όσο θέλει ο εφοπλιστής. Επιπλέον, το ΠΔ να ισχύει μόνο «για το προσωπικό καταστρώματος και γέφυρας» και σε ό,τι αφορά στο ξενοδοχειακό προσωπικό, «ο τελικός αριθμός του θα προκύπτει από τις επιταγές του εγχειριδίου ασφαλούς διαχείρισης της εταιρείας (SMS) και από το σύστημα ποιότητας που εφαρμόζει (ISO)», με άλλα λόγια ανάλογα με τη διάθεση του εφοπλιστή και χωρίς ασφάλιση στο ΝΑΤ (αφού δε θα ισχύει το ΠΔ).

«Για τις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας» (άγονες - επιδοτούμενες), προτείνεται «στελέχωση ανάλογα με τη στατιστική κίνηση επιβατών για το ξενοδοχειακό προσωπικό»!

Οσον αφορά την ελληνομάθεια που αποτελεί μία μικρή ασφαλιστική δικλείδα για την επάνδρωση των ακτοπλοϊκών πλοίων από Ελληνες ναυτεργάτες με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα αναφέρεται: «Η διατήρηση του μέτρου δρα αποτρεπτικά στη ναυτολόγηση ναυτικών από άλλες χώρες της Κοινότητας. Η κατάργησή του θα μειώσει το κόστος πληρώματος», όμως καταλήγει ότι για το μέτρο αυτό λόγω της ανεργίας των Ελλήνων ναυτεργατών, «μάλλον χρειάζεται περισσότερη σκέψη ειδικά στη σημερινή περίοδο που διανύει η χώρα», ωστόσο δεν αποκλείεται.

Σχετικά με τις δρομολογήσεις πλοίων, προτείνεται οι πλοιοκτήτριες εταιρείες να δρομολογούν πλοία μόνο για 4 μήνες την περίοδο αιχμής της επιβατικής κίνησης και εταιρικό ναυτολόγιο, δηλαδή οι ναυτεργάτες να είναι περιπλανώμενοι από καράβι σε καράβι της ίδιας εταιρείας. Τέλος, προτείνει να δοθεί «η δυνατότητα σύναψης επιχειρησιακών συμβάσεων», όπως ισχύει στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

Οι τελικές αποφάσεις σχετικά με το πόρισμα θα ανακοινωθούν από διακομματική επιτροπή (που συμμετέχουν τα κόμματα της συγκυβέρνησης) την ερχόμενη Δευτέρα.

Στο μεταξύ, χτες το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας εμφανίστηκε να ζητά και άλλα, θέτοντας ως αίτημα ακόμα και την πλήρη απελευθέρωση της τιμής των εισιτηρίων επιβατών και των ναύλων των οχημάτων, επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών και την κατάργηση εκπτώσεων στα εισιτήρια σε ορισμένες ομάδες πληθυσμού κ.ά. Απέναντι σε αυτές τις εξελίξεις οι ναυτεργατικές Ενώσεις ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Μαγείρων, Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών, Συνταξιούχων ΝΑΤ, και η Επιτροπή Ανέργων διοργανώνουν αύριο Παρασκευή σύσκεψη στις 10.30 το πρωί στην ΠΕΜΕΝ για την προετοιμασία πανελλαδικής απεργίας στις αρχές του Φλεβάρη.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ