Λευκά: Ρθ4, Βα2, Πθ3, Πθ5, Ιε7, Ιη6, Αη1, Αθ7 (8)
Μαύρα: Ρε4, Πγ4, Ιδ7, Στρ. β5, γ2, γ6, ε5, η7, θ6 (9)
Το ισχυρό:
Λευκά: Ρθ2, Βδ2, Ιη6, Στρ. ζ2 (4)
Μαύρα: Ρε4, Αα2, Στρ. δ6, ζ5 (4)
Λίγο... τρομακτικό φαντάζει το πρόβλημα του Τζ. Χίτσκοτ (1905) αλλά στην πραγματικότητα θα σας εντυπωσιάσει! Λοιπόν, παίζουν τα λευκά και κάνουν ΜΑΤ σε (3) τρεις κινήσεις.
Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ
Λευκά: Ρθ5, Βδ8, Πζ1, Πη3, Ιζ2, Ιε4, Αα8, Αθ2, Στρ. ε5, θ3 (10)
Μαύρα: Ρζ4, Πα3, Πδ7, Αγ6, Αε7, Στρ. δ3, δ4, ε6 (8)
Παίζουν τα λευκά και κάνουν ΜΑΤ σε (2) δύο κινήσεις.
1. Ιζ6 (απειλεί Ιδ3+ ματ) 1... Ρε5 2. Πζ3+ ματ. Αν 1... Αζ6 τότε 2. Βζ6+ ματ! Εξαντλήστε όλες τις βαριάντες.
* Στο ισχυρό στις 11.12.11 ένα λευκό πιόνι έπρεπε να είναι στο «ζ2» και όχι στο «ζ7».
Η λύση του ισχυρού:
Από τα προβλήματα που προκύπτουν από επίσημες παρτίδες και παρουσιάζουν την ανεξάντλητη ομορφιά του σκακιού! 1. ζ7 Πη4+ 2. Ρα5 (Αν 2. Ρα3; ή Ρβ5; υπάρχουν τα 2...Αδ6+ ή 2... Ιδ6+ και το ζ7 θα χαθεί) 2... Πη5+ 3. Ρα6 (απειλεί ματ με 4. β7) 3... Ιγ7+ 4. βγ7 Πη8! (Αν 5. ζη8=Β ή Π τότε ΠΑΤ!) Ομως, 5. ζη8 = Α! Αγ7 6. Ιδ4! Ρβ8 7. Ιγ6+ Ργ8 8. Αε6+ ματ! Αν 7... Ρα8 8. Αε6 Α~ 9. Αγ8 Α~ 10. Αβ7+ ματ!